مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی در زادروز جهان پهلوان تختی که به روز ملی کشتی نامگذاری شده، با جوایزی قابل توجه همراه بود.

جایزه‌باران میلیاردی در کشتی

آگاه: طلایی‌های کشتی با یک حساب سرانگشتی، تاکنون بیش از ۲۴میلیارد تومان هدیه گرفته‌اند و آن طور که علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی می‌گفت این جوایز تا ۱۰۰میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
در مراسم روز ملی کشتی به طلایی‌های کشتی ۶میلیارد تومان و یک موتورسیکلت به ارزش ۳۵۰میلیون تومان هدیه شد. این علاوه‌بر ۱۰میلیارد تومان کمیته ملی المپیک و هشت میلیارد تومان وزارت ورزش است. فدراسیون کشتی امروز به وعده پیش از المپیک خود عمل کرد و در اقدامی تاریخی به طلایی‌های خود در المپیک پاریس ۶میلیارد تومان جایزه داد. وعده علیرضا دبیر با اینکه تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی فراتر از انتظار از نظر تعداد مدال در المپیک ظاهر شدند، خیلی زود عملی شد و او همزمان با روز کشتی و سال‌روز تولد غلامرضا تختی، تصمیم گرفت مراسمی را برای پرداخت جوایز قهرمانان برگزار کند.
هشت مدال‌آور کشتی ایران که جوایز خود را بلافاصله بعد از کسب مدال در المپیک از کمیته ملی المپیک به ازای هر طلا ۱۰میلیارد، هر نقره چهار میلیارد و هر برنز دو میلیارد دریافت کرده‌اند، امروز هم جوایز قابل‌توجهی از فدراسیون گرفتند. آنطور که فدراسیون قبل از اعزام به پاریس اعلام کرده بود، امروز جوایز ستاره‌های کشتی به شرح زیر پرداخت شد:
مدال طلا: (سعید اسماعیلی، هادی ساروی)
پاداش: ۵ میلیارد تومان
حقوق ماهانه: ۱۰۰ میلیون تومان
مدال نقره: (حسن یزدانی، امیرحسین زارع، رحمان عموزاد، علیرضا مهمدی)
پاداش: یک میلیارد تومان
حقوق ماهانه: ۳۰ میلیون تومان
مدال برنز: (امین میرزازاده، امیرعلی آذرپیرا)
پاداش: ۵۰۰ میلیون تومان
حقوق ماهانه: ۱۵ میلیون تومان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.