انتقام ایران از رژیم صهیونیستی به‌واسطه ترور شهید هنیه، در جای خود باقی است و گریز و گزیری از آن نیست.

استراتژی آب‌پز کردن قورباغه

مقامات کشورمان نیز در مقاطع و به طرق مختلف اعلام کرده‌اند که صهیونیست‌ها تقاص جنایت‌شان در ترور شهید هنیه را پس می‌دهند. سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در تاریخ پنجم شهریورماه طی سخنانی با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: این اتفاق فراموش‌شدنی نیست و انتقام خون شهید اسماعیل هنیه توسط محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران قطعی است. رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دام بازی و تحریکات رسانه‌ای دشمن نمی‌افتد، افزود: جمهوری اسلامی ایران خودش برای انتقام تصمیم می‌گیرد و محور مقاومت نیز در این راستا همانطور که در روز گذشته دیدیم (عملیات اربعین در 4 شهریور) به صورت جداگانه و مستقل عمل خواهد کرد.
سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در مراسم راهپیمایی اربعین در پاسخ به سوال مردم درباره انتقام ترور شهید هنیه گفت: خبرهای خوبی از انتقام می‌شنوید، ان‌شاالله. عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان نیز می‌گوید: پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی «به‌صورت دقیق، حساب‌شده و مدیریت‌شده خواهد بود و در زمان مناسب و به شیوه مناسب انتقام گرفته می‌شود.»

شکل جدیدی از عملیات انتقام
بنابراین، با رجوع به مواضع مقامات کشورمان نیز آشکار می‌شود که انتقام ایران از اسرائیل قطعی است اما کم و کیف این انتقام موضوعی مجهول است؛ شاید ارزش این انتقام نیز به همان مجهول بودن نوع و ابعادش باشد. شاید هم ابعاد و نوع انتقام جدید ایران از اسرائیل همانند انتقام نخست در ماجرای عملیات وعده صادق نباشد و ایران اسلامی به شکل دیگری از صهیونیست‌ها انتقام بگیرد؛ کارشناسان و صاحبنظران در همین راستا معتقدند: تاخیری در انتقام‌گیری ایران از اسرائیل به سبب ترور شهید هنیه در تهران وجود ندارد؛ نیروهای مقاومت با آنالیز و تحلیل جمعیت اسرائیل، انگشت روی خصلت ترس و بزدلی آنها به‌عنوان نقطه ضعفشان گذاشته‌اند. برنامه اصلی ایران، کوچاندن اجباری صهیونیست‌ها به مرور زمان است. همچنین کارشناسان بر این باورند که تاکتیک ایران، «آب‌پز کردن قورباغه» است؛ واکنش فعلی ایران تاکنون، ضرر بیشتر برای اسرائیل و بازدارندگی‌ بهتر برای ایران داشته است.

استراتژی «بازی طولانی» یا «پختن قورباغه»
صبر ایران در پاسخ به اسرائیل، یک فشار روانی به صهیونیست‌ها وارد می‌کند. اطلاعات منتشره از اراضی اشغالی بیانگر آن است که در اثر ترس و هراس از قدرت ایران و انتقام تهران، صهیونیست‌های اشغالگر به سوپرمارکت‌ها هجوم برده‌اند و خرید ژنراتورهای کوچک برق در اراضی اشغالی به قدری افزایش یافته که ارتش اسرائیل مجبور به صدور بیانیه شده تا از حجم ترس فراگیر بر صهیونیست‌ها بکاهد. باید توجه داشت که صهیونیست‌ها به نبردهای بلندمدت و به طولانی شدن دوره‌های جنگ عادت ندارند، به همین دلیل جنگ‌های اسرائیل به روز شمارش می‌شود و این همان نقطه‌ای است که ایران بر آن دست گذاشته است؛ یعنی استراتژی «بازی طولانی» یا «پختن قورباغه». در واقع، ایران دارد اسرائیل را مانند قورباغه آب‌پز می‌کند!
نشریه «کردل» در مقاله‌ای با عنوان «ایرانی‌ها چگونه قورباغه را می‌پزند؟ آهسته و روشمند»، اشاره کرده که قورباغه‌ای که در یک دیگ کم‌عمق آب روی اجاق گاز قرار می‌گیرد و آرام گرم می‌شود، با ادامه افزایش دما با خوشحالی در دیگ آب باقی می‌ماند و حتی زمانی که آب به‌آرامی به نقطه‌جوش می‌رسد و قورباغه را می‌کشد، بیرون نمی‌پرد. تغییر یک درجه دما در هر لحظه آن‌قدر تدریجی است که قورباغه تا دیر نشده متوجه پختن خود نمی‌شود. این مثالی است که اغلب توسط کارشناسان ژئوپلیتیک برای توصیف «بازی طولانی» در دستیابی به اهداف راهبردی مورد استناد قرار می‌گیرد. خویشتنداری ظاهری ایران در برابر تجاوزهای اسرائیل را نباید با ضعف اشتباه گرفت. تهران به‌طور پیوسته با روش‌های خود بر تل‌آویو فشار وارد می‌کند و زمینه را بادقت برای ازهم‌پاشیدن اسرائیل آماده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.