۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۶٬۵۷۶

کار مردم زمین نماند

علی جواهری ـ دبیر گروه جامعه

تقریبا همه ما هر ماه و حتی از همان ساعات ابتدایی سال تحویل به دنبال بیشترین تعطیلات در تقویم می‌گردیم. اینکه همه به‌دنبال تفریح باشیم و برایش برنامه‌ریزی انجام دهیم کار بسیار پسندیده‌ای است اما اینکه کارمان را تعطیل کنیم و دیگران مستاصل بمانند کار شک‌داری است که باید اصلاح شود. 

آگاه: دیروز غسال‌های بهشت زهرا(س) کارشان را برای مطالبه خواسته‌هایشان تعطیل کردند که این موضوع برنامه بسیاری از خانواده‌های عزادار را به هم ریخت؛ البته این ماجرا بعد با توضیحات لازم مسئولان بهشت‌زهرا(س) به آنان ختم به خیر شد و غسال‌ها به محل کار بازگشتند. اما این رویداد یک سوی دیگر هم دارد و آن هم مسئولیت‌پذیری است. اینکه روزانه حدود ۱۵۰فوت‌شده برای دفن به بهشت‌زهرا(س) منتقل می‌شوند و این اعتراض و توقف کار باعث به‌هم‌خوردن برنامه‌ریزی خانواده‌های داغدار بسیاری شد که اگر مسئله اعتراض ادامه پیدا می‌کرد؛ نظم تمام مجموعه بهشت‌زهرا(س) به هم می‌‎ریخت؛ البته اینکه در روی دیگر ماجرا هم غسال‌ها حق دارند و باید مطالبه‌گری‌شان انجام شود، جای خود اما گاهی باید بدانیم کجا کارمان را تعطیل کنیم. 
همانطور که مطرح شد، همه به‌دنبال تعطیلی هستیم؛ جامعه پزشکان متخصص هم ازجمله این افراد هستند که مسئولیتشان را رها می‌کنند و به تعطیلات می‌روند. اگر سه ماه منتظر معاینه پزشکی متخصص باشیم، با نزدیکی به تعطیلات، منشی تماس می‌گیرد و می‌گوید آقا یا خانم دکتر بعد از تعطیلات می‌آیند. دلیل را که جویا می‌شویم، می‌گوید: مسافرت می‌روند! این وضعیت در بیمارستان‌ها هم وجود دارد و در روزهای تعطیل متخصصان و پزشکان هم همراه مردم راهی جاده‌ها می‌شوند. هرگونه این مسئله را بررسی کنیم کار بسیار پسندیده‌ای نیست؛ چون با جان مردم در ارتباط است.
افراد دیگر نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات هستند که در ایام نزدیک به بازگشایی مدارس و تعدد موضوع در این زمینه به تعطیلات تابستانی رفته‌اند. حتی قبل‌تر از آن هم که حدود سه‌ماه است که از تشکیل مجلس جدید می‌گذرد حتی یک جلسه هم برگزار نکردند. تنها جلسه برگزاری این جلسه برای انتخاب وزیر بود که هیچ مطالبه‌گری از او انجام نشد.
نتیجه اینکه همه به‌جای دنبال کردن تعطیلات به‌دنبال درست انجام دادن مسئولیت‌مان باشیم رخدادی بزرگ در کشور خواهد بود. اما یادمان باشد به‌موقع کارمان را تعطیل کنیم، شاید تعطیلی بی‌موقع، به افراد دیگر آسیب وارد کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.