۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶٬۶۳۶

 اپل سری آیفون۱۶ را در کنار ایرپاد و اپل‌واچ جدید رونمایی کرد. اما محور این مراسم هوش مصنوعی جدید اپل است که قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای را همراه دارد.

آیفون ۱۶ با محوریت هوش مصنوعی رونمایی شد

آگاه: به گزارش مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، این سری شامل چهار دستگاه است که به ترتیب آیفون۱۶، آیفون۱۶ پلاس، ۱۶پرو و ۱۶پرومکس نامیده می‌شوند. البته تیم کوک مدیر ارشد اجرایی شرکت، بخش اعظم مراسم را به توصیف نرم‌افزار هوش مصنوعی اپل گذراند. این شرکت با نمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل تاکید داشت آیفون‌های جدید نه‌تنها به دلیل رنگ‌های جدید و تغییر طراحی‌شان جذاب هستند، بلکه قدرت و کارآمدی بالاتری نیز دارند.
از سوی دیگر، ازآنجاکه حریم خصوصی برای اپل اهمیت زیادی دارد، این شرکت اعلام کرد تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و نه روی ابر رایانشی اجرا می‌شوند. برای ویژگی‌های پیشرفته که به قدرت چت جی پی‌تی نیاز دارند، داده‌ها به سرورهای اپل ارسال می‌شوند و محتوا خصوصی باقی می‌ماند و حتی شرکت قادر به مشاهده آن نخواهد بود. اما تمرکز روی نرم‌افزار هوش مصنوعی به معنای عدم تغییر در سخت‌افزار آیفون‌های جدید نیست. آیفون ۱۶ و ۱۶پلاس ظاهری مشابه مدل‌های سال قبل دارند و حتی در همان اندازه اما با رنگ‌های مختلف معرفی شدند. به هر چهار دستگاه اپل یک دکمه اضافه شده که کلید کنترل دوربین نام دارد و در نگاه نخست نشان‌دهنده یک ارتقای مفید است.
هوش مصنوعی اپل روی هر ۴ آیفون فعال است. هرچند مدل‌های پرو قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهند. همچنین قیمت پایه دستگاه‌ها از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود. قیمت پایه آیفون ۱۶پلاس نیز ۸۹۹دلار است. قیمت پایه آیفون ۱۶پرو از ۹۹۹دلار و نسخه پرومکس از ۱۱۹۹دلار شروع می‌شود. هر دو مدل‌ها آماده سفارش هستند و محموله‌های آنها از ۲۰سپتامبر بارگیری می‌شود. در این مراسم اپل‌واچ سری۱۰ نیز رونمایی شد که قاب آن یک میلیمتر بیشتر از نسخه‌های قبلی است اما اندازه نمایشگر آن نیز بزرگ‌تر است.
از سوی دیگر اپل پس‌ از معرفی گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۶ اعلام کرد سری آیفون ۱۳ دیگر تولید نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.