۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶٬۷۱۶

شهردار منطقه ۶ تهران از آغاز به کار دبیرخانه اجرایی یک جشنواره، شیرین، جذاب و به‌یادماندنی با عنوان «دختر و بابا» در پهنه مرکزی تهران، به ابتکار معاونت اجتماعی و فرهنگی و اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و همکاری این منطقه شهر خبر داد که قرار است به مدت زمان ۱۰روز در بوستان لاله برگزار شود.

برگزاری جشنواره «دختر و بابا» در پایتخت

آگاه: سیدمرتضی روحانی روز شنبه در خصوص جشنواره «دختر و بابا» که به ابتکار معاونت اجتماعی و فرهنگی و اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اهمیت حوزه دختران و کنش‌گری ویژه در این مخاطب نسبت به دهه‌های گذشته و وجود نظام مسائل مختلف و متعدد در نسل دهه هشتادی و نودی، نظر به ظرفیت ویژه متمرکز شده در میان دختران به عنوان زنان و مادرن آینده، دبیرخانه راهبری دختر و بابا شهر تهران به‌عنوان یکی از کانون‌های کنشگری در میان دختران و خانواده شهر تهران با درنظرگرفتن ظرفیت‌های مختلف در جهت هویت‌بخشی، مهارت‌افزایی، الگوسازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی و توانمندسازی خانواده و دختران و با حضور دختران و پدران پایتخت کار خود را شروع کرده است.
وی برپایی جشنواره «دختر و بابا» را فرصت مناسبی برای نشان دادن جایگاه دختران در نهاد خانواده و اجتماع، بروز استعدادها و توانمندی‌ها و ارتقای شخصیت و روحیه کنش‌گری آنان برشمرد و اضافه کرد: این جشنواره از واژه «اُمّ اَبیها» کنیه حضرت فاطمه(س)، به‌معنای «مادرِ پدر خویش» که بنابر روایات، پیامبر(ص)، دخترش را ام‌ابیها می‌خوانده، الگوسازی شده است جشنواره دختر و بابا لایه‌های رفتاری و شناختی را در خانواده و جامعه با رویکرد عالمانه مبتنی بر آموزه‌های ملی و دینی درحوزه‌های متنوع و به‌صورت تاثیرگذار درقالب‌های مفرح و جذاب ارائه خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، همچنین معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ گفت: بخش‌های راهبری جشنواره دختر و بابا شهر تهران شامل «دختر و بابا و خانواده»، «دختر و بابا و هویت»، «دختر و بابا و مهارت» و آخر «دختر و بابا و کنش‌گری اجتماعی» است. البته بخش‌های اجرایی این دبیرخانه شامل تشکیل هیات ‌اندیشه‌ورز برای تولید محتوا و راهبری جشنواره، واحد رسانه تعیین لگو مثل گرافیک؛ هشتگ، مستندسازی، ایجاد سایت و... واحد تولید شامل موشن‌گرافی، تولید تیزرها و واحد آموزش نیز به مقوله طراحی بسته‌های آموزشی بروشورها و وبینارها اختصاص دارد. دبیرخانه جشنواره «دختر و بابا» از اول مهر شروع به عضوگیری و ثبت‌نام از دختران و باباهای مهربان شهر تهران خواهد کرد تا مقدمات اجرای این جشنواره در آبان‌ماه به مدت ۱۰روز در پارک لاله فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.