رژیم صهیونیستی روز گذشته با همکاری آمریکا در یک اقدام سایبرتروریستی، پیجرها و برخی وسایل مخابراتی را در لبنان منفجر کرد که این اقدام تروریستی صهیونیست‌ها سبب مجروحیت تعداد زیادی از مردم لبنان ازجمله کودکان شد.

سایبرتروریسم رژیم وحشی

آگاه: حوالی بعدازظهر دیروز بود که منابع لبنانی اعلام کردند اسرائیل ده‌ها دستگاه ارتباطی را از راه دور در بیروت منفجر کرده است؛ طبق نخستین اطلاعیه منابع لبنانی، بیش از ۵۰نفر در نخستین دقایق این اقدام سایبر تروریستی زخمی شدند؛ البته طی ساعاتی بعدی، آمار این جنایت صهیونیست‌ها افزایش چشمگیری پیدا کرد.
در همان بعدازظهر دیروز، صحنه‌هایی از لحظه انفجار دستگاه‌های بی‌سیم بر اثر نفوذ رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در لبنان، در رسانه‌ها منتشر شد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن بود که همزمان رادیوهای حزب‌الله، تلفن‌های همراه و پیجرها منفجر شدند. پیجر یک وسیله الکترونیکی کوچک است که حمل آن آسان است و برای دریافت پیام‌های کوتاه یا شماره فردی که می‌خواهد با دستگاه تماس بگیرد استفاده می‌شود.
در همان نخستین دقایق مخابره خبر عملیات سایبرتروریستی اسرائیل در لبنان، رسانه‌ها از شهادت یک دختربچه لبنانی در اثر انفجار وسایل مخابراتی خبر دادند. خبرگزاری فرانسه خبر داد که در جریان انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت، یک دختر خردسال به شهادت رسیده است.
اما در میانه‌های انتشار اخبار مرتبط با مجروحان لبنانی انفجار پیجرها، توپاز لوک، سخنگوی سابق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در توییتی صریحا تایید کرد که انفجارهای لبنان یک عملیات اسرائیلی است. در همین رابطه کانال صهیونیستی کان اعلام کرد شورای امنیت ملی اسرائیل با وزرای دولت تماس گرفت و از آنها خواست در مورد حوادث اخیر لبنان مصاحبه و اظهارنظر نکنند.
پس از چندی نیز اعلام شد که مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان براثر انفجار پیجر زخمی شده است. همچنین اعلام شد که محافظان سفیر ایران نیز مورد اصابت قرار گرفتند. یک منبع آگاه نیز از جراحت سفیر ایران در بیروت در پی انفجار پیجر خبر داد و گفت که «مجتبی امانی جراحت سطحی داشته و در حال‌حاضر در بیمارستان تحت‌نظر است.»
چند رسانه درخصوص انفجار پیجرها در لبنان به واسطه سایبرتروریسم اسرائیل، از نقش آمریکا نیز پرده برداشتند و اعلام کردند پیجرهایی که در دست نیروهای حزب‌الله لبنان منفجر شده همگی از برند Motorola آمریکا بودند. همچنین منابع لبنانی در همین راستا نیز اعلام کردند که بیمارستان دانشگاه آمریکایی بیروت یک هفته پیش دستگاه‌های پیجر کارکنان خود را به بهانه تعمیر جمع‌آوری کرده بود. امری که بیانگر مداخله مستقیم آمریکا در این عملیات سایبرتروریستی علیه مردم لبنان بود.
در همین راستا، وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد: برخی افراد احساس کردند دستگاه‌ها داغ شده و قبل از انفجار از شر آنها خلاص شدند. این رسانه آمریکایی همچنین به نقل از منابع آگاه مدعی شد دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله اخیرا دریافت کرده است. منابع امنیتی نیز به رویترز گفتند: وسایل ارتباطی منفجرشده در لبنان جدیدترین مدلی است که حزب‌الله در چند ماه گذشته تهیه کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله نوشت: دستگاه‌های ارتباطی جدید مجهز به باتری‌های لیتیومی هستند و به نظر می‌رسد که در اثر گرمای بیش از حد منفجر شده‌اند.
در میانه‌های انتشار اخبار سایبرتروریسم اسرائیل در لبنان اعلام شد که جلسه امنیتی کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در اتاق زیرزمینی جنگ در حال برگزاری است و تمام سران امنیتی اسرائیل ازجمله وزیر جنگ، رییس موساد، شین بت و سرویس امنیت ملی، در اتاق عملیات نظامی و امنیتی زیرزمینی در حال جلسه فوق‌العاده هستند.
اولین بیانیه حزب‌الله لبنان پس از حمله الکترونیکی عصر دیروز حوالی ساعت۱۸ منتشر شد؛ در این بیانیه تصریح شده بود که مقاومت در همه سطوح در بالاترین آمادگی است. حزب‌الله لبنان در بیانیه خود درخصوص جزئیات عملیات سایبرتروریستی رژیم صهیونیستی نوشت: حدود ساعت ۰۳:۳۰ بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام موسوم به «باگر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مستقر بودند، منفجر شدند یک دختر و دو برادر کشته شدند و تعداد زیادی از مردم دچار جراحات مختلف شدند. ‏نهادهای ذی‌صلاح در حزب‌الله درحال‌حاضر درحال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان و مجروحان هستند.
در بیانیه حزب‌الله آمده بود: از خداوند متعال برای شهدای صالح خود در راه بیت‌المقدس رحمت و برای مجروحان و مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم و از مردم عزیزمان می‌خواهیم مراقب شایعات و اخبار نادرست و گمراه‌کننده برخی احزاب باشند. به‌گونه‌ای که در خدمت جنگ روانی به نفع دشمن صهیونیستی باشد، به‌ویژه که این امر با سخنان ترسناک و تهدیدآمیز دشمن صهیونیستی و آنچه وی آن را تغییر وضعیت در شمال می‌خواند، همراه است. ‏ما تاکید می‌کنیم که مقاومت در همه سطوح و واحدهای مختلف آن در بالاترین آمادگی برای دفاع از لبنان و مردم ثابت‌قدم آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.