یکی از استراتژی‌های صهیونیست‌ها، کتمان کردن و سانسور تلفات نیروهای‌شان در نبرد با محور مقاومت است. در جریان عملیات اربعین حزب‌الله لبنان علیه صهیونیست‌ها نیز این استراتژی بار دیگر نمود و تجلی یافت.

افشای تلفات صهیونیست‌ها در عملیات اربعین

آگاه: پس از عملیات اربعین حزب‌الله لبنان علیه پایگاه‌های حساس و راهبردی صهیونیست‌ها، مقامات صهیونیستی تلفات و خسارات این عملیات پردامنه و موفق را انکار کردند اما حالا خبر رسیده که در پی عملیات روز اربعین حزب‌الله، صهیونیست‌ها متحمل ۲۲کشته و ۷۴زخمی شده‌اند. منابع موثق امنیتی اروپایی در همین راستا به المیادین گفته‌اند که عملیات روز اربعین در دو پایگاه عین شمر و گلیلوت ۲۲کشته و ۷۴زخمی داشته است.
پس از درز میزان تلفات صهیونیست‌ها در جریان عملیات اربعین، مسئول واحد ۸۲۰۰ارتش رژیم‌صهیونیستی از سمت خود استعفا داد. رسانه‌های عبری‌زبان روز پنجشنبه گزارش دادند که فرمانده واحد ۸۲۰۰ در بخش اطلاعات نظامی اسرائیل، «هرزی هالوی» رییس ستاد ارتش اسرائیل را از تمایل خود برای استعفا از سمت خود مطلع کرده است.

با خاک یکسان شدن پایگاه راهبردی گلیلوت
در روز نهم شهریورماه نیز جزئیات دیگری از عملیات بزرگ اربعین حزب‌الله در حمله به پایگاه گلیلوت رژیم صهیونیستی منتشر شده بود؛ در همین راستا، شبکه لبنانی المیادین به نقل از منابع موثق گزارش داد که در عملیات یوم‌الاربعین حداقل ۶پهپاد با موفقیت کامل توانستند سامانه‌های پدافندی اسرائیل را رد کرده و بادقت به پایگاه گلیلوت اصابت کنند. طبق این گزارش، اشغالگران خود به موفقیت عملیات حزب‌الله و هدف‌گیری دقیق یگان ۸۲۰۰ در داخل این پایگاه اذعان کرده‌اند. این منابع همچنین خبر دادند که پس از اصابت پهپادهای حزب‌الله، نیروهای امنیتی اسرائیلی یک حلقه امنیتی شدید در اطراف پایگاه گلیلوت و در شعاع چندین کیلومتری آن تشکیل دادند. حصار شدید امنیتی چندین ساعت ادامه داشت و نزدیک شدن به گلیلوت و اطراف آنچه برای افراد نظامی و غیرنظامی ممنوع بود. منابع آگاه تاکید کردند که عملیات اربعین بدون هیچ تردیدی برای حزب‌الله علی‌رغم بایکوت کامل رژیم اشغالگر موفقیت‌آمیز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.