یمن یکی از اضلاع اصلی محور مقاومت اسلامی است که طی حدود یک سال اخیر که از تجاوز وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به غزه می‌گذرد، نقشی موثر در زدن ضربات کاری و مهلک به صهیونیست‌ها داشته است.

شگفتی‌های یمنی در راه است

آگاه: پس از جنایت‌های اخیر صهیونیست‌ها در لبنان نیز، یمنی‌ها برای همراهی با حزب‌الله جهت تنبیه جنایتکاران صهیونیستی اعلام آمادگی کردند. در همین راستا، وزیر دفاع یمن گفت که نیروهای مسلح این کشور در حمله به رژیم صهیونیستی و استفاده از انواع تسلیحات کوتاهی نخواهد کرد و یمن غافلگیری‌هایی برای اسرائیل دارد که دل مؤمنان را خنک خواهد کرد. «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن که ظهر روز گذشته در مراسم رژه فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های افسری این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: نهادهای نظامی در زمینه آماده‌سازی، آموزش و به‌روزرسانی سامانه‌های صنایع نظامی به منظور آمادگی برای تحولات جدید به‌سرعت در حال توسعه هستند. وزیر دفاع یمن ادامه داد: ما در تلاش برای تربیت گروهی نظامی-دفاعی هستیم که قادر باشد معادله سیاسی و نظامی را به دشمن تحمیل کند و از حاکمیت جمهوری یمن در تمام خاک کشور محافظت کند. العاطفی گفت: ما به‌دنبال تداوم ضربات دردناک در عمق تشکیلات نظامی دشمن صهیونیستی هستیم. دیگر دشمن اسرائیلی پیش از هرگونه حماقتی در خصوص یمن درباره تبعات هزاران چیز می‌اندیشد. وزیر دفاع یمن در ادامه تصریح کرد: جزئیات متغیرات سیاسی، نظامی و ژئوپلیتیک در منطقه را زیرنظر داریم و آماده تمام چالش‌های این برهه هستیم. العاطفی همچنین اظهار داشت: همان‌طور که درهای یافا و ام‌الرشراش اشغالی (بندر ایلات) را کوبیدیم، به در هم کوبیدن لانه صهیونیست‌ها ادامه خواهیم داد. او همچنین گفت: در حمله با موشک‌های بالستیک، مافوق‌ صوت، کروز و پهپادها علیه دشمن کم نخواهیم گذاشت. ما در جنگی علنی، حساس و طولانی‌مدت به سر می‌بریم و تمام احتمالات برای تقابل را در نظر داریم. وزیر دفاع یمن در عین‌حال گفت: به دشمن صهیونیستیِ جنایتکار قول غافلگیری‌های بیشتری را می‌دهیم که دل مؤمنان را خنک کند.
یمن، هرگز لبنان و غزه را تنها نمی‌گذارد
سید عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن نیز روز شنبه به مناسبت سالروز انقلاب ۲۱سپتامبر یمن طی سخنانی غرا گفت اگر چه ملت یمن تحت فشار اقتصادی و امنیتی‌اند اما یک لحظه هم غزه و سیدحسن نصرالله را تنها نخواهند گذاشت. الحوثی بر این نکته نیز تاکید کرد که یمن زرادخانه نظامی پیشرفته‌ای در اختیار دارد. انقلابیون یمن از زمان آغاز جنگ غزه، بیشترین ضربات اقتصادی و حیثیتی را به رژیم صهیونیستی و نیروی دریایی آمریکا وارد کرده‌اند. چیزی بالغ بر ۱۷۰کشتی تجاری و نظامی که یا مستقیما متعلق به صهیونیست‌ها بوده یا مقصدشان اراضی اشغالی فلسطین بوده، توسط یمنی‌ها هدف قرار گرفته یا به غنیمت گرفته شده‌اند. حالا همین یمنی‌ها که چندی پیش با شلیک اولین موشک ‌هایپرسونیک به قلب تل‌آویو، دنیا را به حیرت واداشته بودند، می‌گویند: «آماده ورود به جنگ زمینی با اسرائیل هستیم.»
صبح روز ۲۴ اسفند بود که صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی با صدای مهیب از خواب بیدار شدند. پس از مدت کوتاهی مشخص شد که این صدا ناشی از برخورد یک موشک زمین به زمین بود که از یمن شلیک شده و از مناطق شرق وارد سرزمین‌های اشغالی شده است. این موشک بالستیک زمین به زمین یمنی قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داد. ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حمله به ناتوانی خود در رهگیری و هدف قراردادن این موشک اذعان کرد و از برخورد آن به تل‌آویو خبر داد. بنابر اعلام کانال ۱۲تلویزیون رژیم صهیونیستی این موشک که از یمن پرتاب شد به منطقه‌ای در نزدیکی یک فرودگاه در تل‌آویو اصابت کرد. برخی منابع اعلام کردند موشک پرتاب‌شده از یمن، موشک بالستیک حاطم۲ بوده که از موشک‌های پیشرفته نیروهای مسلح یمن محسوب می‌شود. طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی به دنبال اصابت این موشک بالستیک دوربرد یمنی به قلب اراضی اشغالی بیش از دومیلیون صهیونیست به‌سمت پناهگاه‌ها فرار کردند. در همین رابطه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به پیمودن مسافت دوهزارکیلومتری موشک بالستیک یمن برای رسیدن به تل‌آویو اشاره کرد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که موشک بالستیک یمن مسافت دوهزار کیلومتری از این کشور تا قلب اراضی اشغالی را در مدت ۱۵دقیقه پیموده است. صهیونیست‌ها اذعان کردند که یمن برای چندمین بار موفق شد به سیستم‌های دفاعی رژیم صهیونیستی نفوذ کند. رادیو رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این نخستین‌باری نیست که یمن موفق می‌شود به سیستم‌های دفاعی این رژیم نفوذ کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نیروی هوایی ارتش این رژیم به شکست در برابر رهگیری موشک یمن اذعان کردند.
پس از این حمله موفق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات علیه تل‌آویو با موشک بالستیک فراصوتی جدید انجام شد، این موشک به هدف خود رسید و سامانه‌های دفاعی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند. وی تاکید کرد: این موشک در مدت‌زمان ۱۱دقیقه و ۳۰ثانیه، مسافت دوهزار و ۴۰کیلومتری را طی کرد که این امر منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد، بیش از دومیلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند و این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ دشمن صهیونیستی رخ می‌دهد. در یکی دیگر از شگفتی‌های یمنی، بامداد جمعه بیست‌ونهم تیر، یمنی‌های سلحشور در ادامه حمایت‌های خود از ملت فلسطین و ساکنان نوار غزه و در پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست، در عملیاتی ویژه و منحصربه‌فرد، هدفی ازپیش‌تعیین‌شده را در شهر تل‌آویو، پایتخت خودخوانده صهیونیست‌ها به‌صورت دقیق و با موفقیت هدف قرار دادند. زمندگان یمنی در جریان این عملیات متهورانه و غافلگیرانه از پهپاد جدیدی با نام «یافا» رونمایی کردند و ساختمانی را در غرب شهر تل‌آویو هدف قرار دادند و با کشته و زخمی کردن حدود ۱۰اشغالگر، صهیونیست‌ها را در شوک و هراس فروبردند. «یافا»ی یمنی‌ها با پیمودن مسیر دوهزار و ۲۰۰کیلومتری از استان صعده، دریای سرخ، صحرای سینا و پشت سرگذاشتن تمامی سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا، انگلیس و رژیم‌های تحت فرمان ازجمله اردن، عربستان و مصر توانست به عمق سرزمین‌های اشغالی برسد و صهیونیست‌ها را مانند عملیات هفتم اکتبر در خواب غافلگیر کند. در این عملیات هدفمند، سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها نیز عبور تک پهپاد خاص مقاومت را تشخیص ندادند و فعال نشدند و ناکارآمدی خود را به‌طور کامل به نمایش گذاشتند تا پیامِ «تل‌آویو ناامن است» راحت‌تر به جهان مخابره شود و همین مسئله سران ناتوان رژیم اشغالگر و متحدانش در ائتلاف غربی - عربی را به‌شدت خشمگین کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.