ساحل بنود یکی از جاهای دیدنی عسلویه در استان بوشهر است؛ البته این ساحل از لوکیشن‌های اصلی فیلم محمد رسول‌الله(ص) بوده است و بی‌دلیل نیست که به چشم بسیاری از گردشگران آشنا به نظر می‌رسد و مقصد جذابی برای آن‌ها به حساب می‌آید.

ساحل بنود عسلویه؛ ساحلی بکر با افقی بیکران

آگاه: بنود از روستاها و جاذبه‌های گردشگری بوشهر در جنوب‌شرقی آن است که دلیل شهرت آن به‌علت برخورداری از ساحل صخره‌ای و فاصله کم آن با دریا برمی‌گردد. یکی از دلایل علاقه گردشگران به این ساحل بکر و زیبا را می‌توان غارهایی دانست که دهانه‌ای رو به دریا و ساحل دارند.
اگر شب را در ساحل بنود بمانید، می‌توانید در تاریکی و زیر نور ماه کمپ بزنید و آتش روشن کنید؛ روی صخره‌ها بنشینید و نظاره‌گر شنای فیتوپلانکتون‌ها باشید و این در حالی است که به صدای دلنواز موج‌ها گوش می‌دهید و پایین رفتن ماه در دریا را تماشا می‌کنید. شاید جذاب‌ترین بخش کمپ زدن در تاریکی شب، ذوق دیدن مناظر اطراف در روشنایی روز باشد تا ببینید چه شگفتی‌هایی را پیشکش شما خواهد کرد.
پس از گشت‌وگذار در ساحل کوچک بنود، به اطراف آن نیز سری بزنید تا به تپه‌ای کوچک برسید. درصورتی‌که بتوانید با طناب پایین بروید، در سمت چپ غاری کوچک را خواهید دید که با ورود به آن به غاری بزرگ‌تر می‌رسید که موج‌های ساحل و نور خورشید از طریق دو دهانه آن، وارد غار می‌شوند و زیبایی وصف‌ناپذیری را در مقابل چشمانتان قرار می‌دهند. غار بنود بی‌شک یکی از جاذبه‌های اصلی این منطقه است که محل مناسبی برای عکاسی و ثبت لحظه‌های ناب محسوب می‌شود و از همین رو بدون دیدن آن سفرتان به بنود کامل نخواهد شد.
ساحل زیبای بنود در مجاورت روستای بنود و در ۳۵کیلومتری عسلویه استان بوشهر قرار دارد. این ساحل زیبا در جنوبی‌ترین نقطه از استان بوشهر جای گرفته است و می‌توانید آن را در ۶ کیلومتری چاه مبارک شهرستان عسلویه پیدا کنید.
ساحل بنود یکی از بکرترین مقاصد گردشگری است که درست مثل سایر مناطق جنوبی ایران در اواخر بهار و تابستان، هوایی بسیار گرم و طاقت‌فرسا دارد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به ساحل بنود را می‌توان اواخر پاییز، فصل زمستان و اوایل بهار دانست که آب‌وهوای مطبوع و دلپذیری بر منطقه حاکم می‌شود؛ درست همان چیزی که گردشگران به دنبالش هستند. 
با توجه به اینکه ساحل بنود هیچ‌گونه امکاناتی ندارد، حتما آب و مواد غذایی با خود ببرید. وسایل موردنیازتان را می‌توانید از عسلویه یا روستای بنود تهیه کنید. روستای بندو در جنوبی‌ترین نقطه از استان بوشهر واقع شده است و در مرز استان بوشهر و هرمزگان قرار دارد. این روستا به‌خاطر بقایای یک آبگیر ساسانی، آسیاب‌های آبی، سد بندو و چشمه نهیر، از حیث تاریخی قدمت بسیار زیادی دارد. چشمه‌های آب و برکه‌های اطراف روستای بندو و همین‌طور درختان نخل آن، فرصتی ایده‌آل برای گردشگران به وجود آورده‌اند تا فارغ از هیاهوی زندگی شهری، دمی به آسایش برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.