۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷٬۰۳۸

پرفروش‌ترین فیلم‌ها در هفته گذشته بجز «تگزاس۳» که از خردادماه روی پرده سینماست، «مفت‌بر»، «پول و پارتی»، «قیف» و «ببعی قهرمان» بودند که در بین آنها اکران انیمیشن «ببعی قهرمان» از چند روز قبل شروع شده است.

از فروش در سینماها چه‌خبر؟

آگاه: اگرچه انتظار می‌رفت حضور بازیگران مطرح و پرطرفدار برخی فیلم‌های تازه اکران‌شده، مخاطبان بیشتری را به سینما بکشاند اما به نظر می‌رسد کیفیت فیلم‌ها در سطحی نبوده که افراد بیشتری را ترغیب به تماشا کند. این در حالی است که پیش‌فروش فیلم «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان با بازی نوید محمدزاده و محسن تنابنده آغاز شده و بیش از ۵۰میلیون تومان هم بلیت برایش فروخته شده است. درحال‌حاضر فروش کلی سینما از ابتدای سال به ۹۵۳میلیارد تومان رسیده و حدود ۱۷میلیون نفر هم تماشاگر فیلم‌های اکران‌شده بوده‌اند. 
براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) تا ظهر روز جمعه، ششم مهرماه فیلم «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی در صدر جدول فروش قرار دارد. این فیلم با چهارمیلیون و ۲۷۳هزار نفر تماشاگر تاکنون حدود ۲۴میلیارد تومان بلیت فروخته است. «تمساح خونی» و «مست عشق» که اکران هر دو به پایان رسیده در جایگاه دوم و سوم جدول فروش قرار دارند اما در میان فیلم‌هایی که همچنان روی پرده هستند، «خجالت نکش۲» به کارگردانی رضا مقصودی با یک‌میلیون و ۵۶۰هزار نفر تماشاگر، ۸۵میلیارد تومان فروش داشته است. 
«پول و پارتی» سعید سهیلی هم با حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر تماشاگر به فروش ۸۰میلیارد تومانی دست پیدا کرده است. «قیف» جدیدترین ساخته محسن امیریوسفی با بازی رضا عطاران که انتظار می‌رفت از نیمه شهریور تاکنون به مخاطبی بیش از ۳۶۶هزار نفر دست پیدا کند، تا ظهر روز جمعه ۲۱میلیارد تومان بلیت فروخته است. «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی با بازی حامد بهداد و سحر دولتشاهی هم کمتر از پیش‌بینی‌ها فروش داشته و با ۲۷۰هزار نفر تماشاگر به فروش ۱۵میلیارد تومانی رسیده است.  «شهر گربه‌ها۲» به کارگردانی جواد هاشمی ازجمله فیلم‌های مربوط به کودکان و جوانان است که روی پرده سینماها نمایش داده می‌شود و با حدود ۱۳۳هزار نفر تماشاگر نزدیک به هفت‌میلیارد تومان بلیت فروخته است انیمیشن «ببعی قهرمان» که اختصاص تبلیغات ویژه به آن در تلویزیون جلب توجه کرده است، در دو روز اول اکران با حدود ۶۰هزار نفر تماشاگر به فروش سه میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان رسیده است. فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی هم با ۲۶هزار نفر تماشاگر، یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بلیت فروخته است. «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور با ۱۶۴هزار نفر تماشاگر هشت‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بلیت فروخته است. فیلم «شهسوار» به کارگردانی حسین نمازی هم با حدود ۱۰۰هزار نفر تماشاگر به فروش ۶میلیارد تومانی رسیده و «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا که به‌عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شده با ۱۰۹هزار نفر تماشاگر، پنج میلیارد و ۴۶۱هزار تومان بلیت فروخته است. 
همچنین، «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده که از نیمه شهریورماه روی پرده سینماها رفته تاکنون حدود چهارهزار نفر تماشاگر داشته و ۲۲۱میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فیلم «لختگی» به کارگردانی کاوه دهقانپور نیز که در آخرین روزهای شهریورماه روی پرده رفت با ۱۲۰۰نفر تماشاگر به فروش ۷۶میلیون تومان رسیده است. «نفرین آرتا» به کارگردانی مجید کریمی نیز که از چهارشنبه گذشته اکرانش آغاز شده، هشت‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان بلیت فروخته است. فیلم «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ هم که به‌صورت تک‌سانس در بعضی سینماها اکران می‌شود از ۱۰مرداد تاکنون ۴۵هزار نفر تماشاگر داشته و دومیلیارد و ۸۵۳میلیون تومان بلیت فروخته است. فیلم «یادگار جنوب» نیز با ۲۰۰هزار نفر تماشاگر ۱۲میلیارد و ۳۸۰میلیون تومان فروش داشته است. «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی حمید بهرامیان با ۱۸۶هزار نفر تماشاگر بیش از ۱۱میلیارد تومان بلیت فروخته و آخرین فروش «ساعت ۶ صبح» مهران مدیری هم که از شکست‌خورده‌های گیشه امسال است، با ۱۰۶هزار نفر تماشاگر حدود ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.