پس از شهادت سید حسن نصرالله، مجاهد کبیر و دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان، مردم در ملل محور مقاومت ازجمله ایران اسلامی، بحق مطالبه انتقام سخت و شدید را از جرثومه فساد و تباهی، رژیم اشغالگر قدس مطرح می‌کنند.

خطای محاسباتی تله جنگ

آگاه: این مطالبه مردم، قطعا مطالبه حق و صوابی است و محور مقاومت به طلایه‌داری ایران اسلامی حتما باید از صهیونیست‌های تبهکار و جنایت‌پیشه، انتقامی سخت و سنگین بستاند اما از سویی دیگر، مردم نباید در تله و دام پهن‌شده ازسوی دشمنان و بوق‌های استکبار و ارتجاع بیفتند و تصور کنند که محور مقاومت در گوشه رینگ است و مدام درحال ضربه خوردن است.
اگرچه ازدست‌دادن سید مقاومت سید حسن نصرالله شهید، ثلمه‌ای بزرگ است؛ اگر چه داغ اسماعیل هنیه همچنان بر سینه باقی است؛ اگرچه زاهدی‌ها و سیدرضی‌ها و نیلفروشان‌ها، فرماندهانی کم‌نظیر بودند اما نباید پنداشت که محور مقاومت طی یک سال اخیر فقط درحال دادن شهید و تحمل خسارت است. از قضا، آن جبهه و محوری که طی یک سال اخیر پیروزی‌های بیشتری کسب کرده، جبهه و محور مقاومت است؛ نباید فراموش کرد که اکنون رژیم صهیونیستی در باتلاق دست و پا می‌زند و موجودیت نامشروعش در خطر نابودی و انقراض است؛ حال آنکه موجودیت محور مقاومت چون امری گفتمانی و تمدنی است، ازبین‌رفتنی نیست و استعدادهای بالقوه و بالفعل محور مقاومت نیز تا ابد جاودان است.

صهیونیست‌های دیگر هیچ دارایی استراتژیکی ندارند
طی یک سال اخیر که از طوفان‌الاقصی می‌گذرد، رژیم صهیونیستی علاوه‌بر دست و پنجه نرم کردن با تهدیدات موجودیتی، همه دارایی‌های استراتژیک خود را هم از دست داده است. اکنون این رژیم منحوس و اهریمنی از هفت جبهه در تیررس محور مقاومت است. هفت جبهه پیش‌روی رژیم جنایتکار صهیونیستی عبارت است از حماس و مقاومت در غزه، حماس و مقاومت در کرانه باختری، حزب‌الله در لبنان، سوریه، عراق و یمن و نیز رویارویی مستقیم با ایران. حمله حماس به اسرائیل دکترین نظامی تل‌آویو را به چالش کشید و موجب شد تا در آستانه رویارویی با هفت جبهه قرار بگیرد؛ رویارویی‌هایی بی‌سابقه که این بازیگر شیطان‌صفت و نامشروع برای عبور از آنها آمادگی ندارد.

اذعان مسئولان و کنشگران صهیونیستی به شکست
باور به شکست و هزیمت رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر در رویارویی با محور مقاومت، نکته‌ای نیست که فقط تحلیلگران حاضر در ملل مسلمان به آن تصریح داشته باشند، بلکه کارشناسان صهیونیستی و مقامات سابق سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر نیز بدان معترف هسستند؛ در همین راستا «کوبی مروم»، کارشناس امور امنیتی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی می‌گوید: انتظار برای میلیون‌ها اسرائیلی اعصاب خردکن و تبدیل به یک جنگ روانی بزرگ شده است! بازدارندگی اسرائیل به‌شدت از بین رفته؛ حتی ترورها هم واقعیت تلخ علیه اسرائیل را تغییر ندادند! «تامیر هایمن»، رییس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل نیز معتقد است: استراتژی اسرائیل در برابر ایران شکست خورده و آنها خودشان را پیروز میدان می‌بینند! «عاموس هرئیل»، تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌گوید: داریم خودمان را گول می زنیم؛ ایران و حزب‌الله با صبر و حوصله قدرت خود را ساختند و ما اکنون در آستانه جنگ با حزب‌اللهی هستیم که می‌دانیم هزاران موشک دقیق دارد! «أساف کوهین»، رییس سابق میز ایران در بخش اطلاعات نظامی اسرائیل نیز معتقد است: آیا ترورها چیزی را در ساختار و مفهوم نیروها تغییر داد؟ هیچ‌چیز تغییر نکرده است؛ حتی ترور حاج محسن (فواد شکر) هم چیزی را تغییر نداد!
از سوی دیگر، اقتصاد اسرائیل طی یک سال اخیر فروپاشیده است؛ سرمایه‌گذاری و گردشگری در اراضی اشغالی بسیار محدود شده و می‌توان گفت که از بین رفته است. بنا به گزارش منابع عبری، رشد تولید ناخالص داخلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌دلیل کوچک شدن اقتصاد و کاهش سرمایه‌گذاری به مرحله ناامیدکننده‌ای رسیده است. «رونین مناحیم» کارشناس ارشد بانک «مزراحی» رژیم صهیونیستی دراین‌باره می‌گوید: کاهش تولید ناخالص داخلی به‌صورت واضح، خسارت‌های سنگین جنگ به اقتصاد اسرائیل را نشان می‌دهد.
جنگی که صهیونیست‌ها در غزه و لبنان به پیش می‌برند، مانند همه جنگ‌ها از نظر اقتصادی فوق‌العاده پرهزینه است و رشد اقتصادی اسرائیل را در حالت سقوط آزاد قرار داده است. بااین‌حال، آنچه مانع از سقوط کامل اقتصاد رژیم صهیونیستی می‌شود، کمک‌های دولتی و خصوصی ایالات‌متحده و نیز اتحادیه اروپاست. با این کمک‌هاست که بنیامین نتانیاهو می‌تواند با آسودگی نسل‌کشی خود در فلسطین را ادامه دهد.

بازدارندگیِ ازدست‌رفته
اما علاوه‌بر موارد فوق‌الذکر، بازدارندگی نظامی اسرائیل نیز کاملا از بین رفته است؛ امروزه کلیه شهرهای اشغال‌شده ازسوی صهیونیست‌ها در تیررس محور مقاومت هستند؛ یمنی‌های سلحشور هر زمان که اراده کنند از فاصله ۱۵۰۰کیلومتری، بندر ایلات مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین بندر جنوبی اسرائیل را شخم می‌زنند؛ بندر حیاتی حیفا در کرانه مدیترانه نیز که شاهرگ اقتصادی صهیونیست‌هاست از موشک‌های حزب‌الله در شمال در امان نیست؛ موشک‌های مقاومت اسلامی عراق نیز چندین بار اراضی اشغالی را درنوردیده‌اند؛ همه اینها غیر از عملیات شگفت‌انگیز وعده صادق است که در آن، موشک‌های ایران اسلامی مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها یعنی «نواتیم» و «رامون» در صحرای نقب و مرکز رصد «شِلاخیم» در کوه‌های «جَبَلُ‌الشیخ» در بلندی‌های جولان را با خاک یکسان کردند.
به هر ترتیب، رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی به مردم فلسطین نداشته است. رژیم اشغالگر این جنگ را بدون درنظرگرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از یک سال نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه و لبنان از دست داده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.