حملات پردامنه حزب‌الله لبنان به مناطق مختلف اراضی اشغالی در پاسخ به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، این واقعیت را به عیان‌ترین شکل ممکن به اثبات رسانده که سازمان رزم مقاومت لبنان همچنان با قدرت و قوت برقرار است و برخلاف تصور صهیونیست‌ها با شهادت دبیرکل و تعدادی از فرماندهان ارشد حزب‌الله، یکپارچگی عملیاتی در این نیروی مقاومت از بین نرفته است.

یکپارچگی عملیاتی حزب‌الله وزمین‌گیرشدن صهیونیست‌ها

آگاه: روز گذشته رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود به لبنان، بار دیگر مناطق غیرنظامی و مسکونی را هدف حملات وحشیانه خود قرار داد. ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته برای نخستین‌بار در دور جدید تجاوزات خود به لبنان، شهر طرابلس را مورد حمله قرار داد. در مقابل، حملات مقاومت لبنان به مناطق مختلف اراضی اشغالی،‌ همچنان با شدت و قدرت ادامه دارد و از ساعات آغازین بامداد روز گذشته، مناطق مختلف در سرزمین‌های اشغالی مورد حمله مقاومت لبنان قرار گرفتند. ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد دیروز حملات شدیدی را به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد. جنگنده‌های اسرائیلی در این حملات تعدادی ساختمان را در مناطق الشویفات و برج‌البراجنه بمباران کردند. ارتش اشغالگر صهیونیستی از ساکنان محله‌های برج‌البراجنه و حریک در بیروت خواسته سریعا آنجا را ترک کنند. جنگنده‌های اسرائیلی دو مرتبه محوطه مجتمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت را هم بمباران کردند. علاوه‌بر این، ارتش اشغالگر صهیونیستی شهرک‌های مرزی جنوب لبنان را هم هدف حملات گسترده‌ای قرار داده است. خبرگزاری لبنان (NNA) اعلام کرد فقط در بامداد روز شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۱۲بار به مناطق مختلف بیروت حمله کرده‌اند.
دیروز همچنین یک پهپاد صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، به یک واحد مسکونی در اردوگاه البداوی در شهر طرابلس متلعق به آوارگان فلسطینی در شمال لبنان حمله کرد. حماس اعلام کرد، سعید عطاالله‌علی، از سران این جنبش به‌همراه همسرش و دو کودکش در این حمله پهپادی به شهادت رسیده‌اند. حماس تاکید کرده که رژیم صهیونیستی تاوان این جنایات را پرداخت خواهد کرد. علاوه‌براین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، گزارش داد که ارتش اشغالگر صهیونیستی برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ، شهر طرابلس در شمال لبنان را که دومین شهر بزرگ لبنان است، بمباران کرد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، بعدازظهر روز گذشته نیز ضاحیه جنوبی بیروت را یکبار دیگر بمباران کردند. منابع رسانه‌ای اعلام کردند که رژیم اشغالگر صهیونیستی در بعدازظهر شنبه سه مرتبه بیروت را هدف قرار داد. منطقه «حاره‌حریک» نیز دومرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
عملیات‌های ظفرمندانه حزب‌الله
اما صبح دیروز، منابع صهیونیستی از یک حادثه امنیتی ناگوار برای ارتش رژیم در شمال (نزدیک مرز لبنان) خبر دادند. این منابع احتمال دادند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محدوده مرزی کریات شمونه، در کمین جدید نیروهای حزب‌الله گرفتار شده‌ باشند. 
حزب‌الله لبنان اعلام کرد یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را هنگام پیشروی به سمت منطقه مارون در جنوب لبنان با موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده است و همه سرنشینان آن در این عملیات کشته و زخمی شدند. مقاومت لبنان همچنین پایگاه رامات دیوید در شمال فلسطین اشغالی را در حمایت از غزه و ملت لبنان با موشک‌های فادی۱ هدف قرار داد. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات راکتی روز شنبه حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی خسارات سنگینی برجا گذاشته است.
منابع عبری‌زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به اهدافی در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهایی در منطقه مرج‌بن‌عامر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. در پی این حملات، آژیر خطر در بخش‌های وسیعی از اراضی اشغالی ازجمله منطقه الجلیل، جولان، وادی‌عاره، الناصره و زندان‌مجدو به صدا درآمد. در پی این امر، جبهه داخلی رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک‌های شلومی و کریات شمونا خواست فعلا در کنار پناهگاه‌ها و اماکن امن بمانند.
حزب‌الله لبنان همچنین شهر اشغالی صفد و مناطق مجاور آن در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد. منابع عبری‌زبان اعلام کردند یک پایگاه اسرائیلی در نزدیکی صفد هدف حمله موشکی قرار گرفته است. در پی این حمله، آتش‌سوزی‌هایی در این منطقه به وقوع پیوست. منابع اسرائیلی اعلام کردند که هشت تیم اطفای حریق برای مهار آتش‌سوزی در منطقه صفد، وارد عمل شدند. 
حوالی بعدازظهر دیروز بود که منابع عبری‌زبان از زخمی شدن ۱۰صهیونیست اشغالگر در حمله موشکی حزب‌الله به الجلیل سفلی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. شبکه عبری‌زبان کان تاکید کرد که ۳۰موشک از لبنان به‌سمت الجلیل شلیک شده است. روزنامه «اسرائیل الیوم» بیان کرد که یک موشک مستقیما به ساختمانی در الجلیل اصابت کرده است.
حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد مواضع توپخانه و تجمع نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف شهرک دان در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی سنگینی قرار داده است. حزب‌الله همچنین اعلام کرد که شهرک کرمئیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک هدف قرار داده است.
مقابله سلحشورانه حزب‌الله با پیشروی صهیونیست‌ها در خاک لبنان
حزب‌الله روز گذشته با انتشار چند بیانیه از جدیدترین درگیری‌های مرزی با اشغالگران صهیونیست و مقابله با پیشروی آنها در خاک لبنان خبر داد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد، هم‌زمان با مقابله چندین‌باره با کماندوهای اسرائیلی که در تلاش‌اند در خاک لبنان پیشروی کنند، مقرها و تحرکات نظامیان اشغالگر را با راکت و موشک هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان در بیانیه نخست دیروز خود اعلام کرد که در حمایت از مردم پایدار نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه و شریف آن و نیز در پاسخ به جنایات اسرائیل علیه شهرها و روستاها و شهروندان لبنانی در ساعت ۲۳:۰۰ جمعه‌شب، با نیروهای پیاده‌نظام متخاصم اسرائیلی که قصد پیشروی به‌سمت محوطه شهرداری در شهرک العدیسه را داشتند مقابله کرده و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرده است. در بیانیه دوم نیز حزب‌الله تاکید کرد که ساعت ۱:۵۰ بامداد روز شنبه مجددا با نیروهای اسرائیلی در همین منطقه درگیر شده و مانع پیشروی اشغالگران شده است و درگیری‌ها همچنان در این منطقه ادامه دارد. در بیانیه سوم و چهارم حزب‌الله اعلام شد که رزمندگان مقاومت، در ساعت ۲:۱۵ بامداد، تجمع نظامیان اسرائیلی در کفریووال و هم‌زمان با آن، مقر نظامیان اسرائیلی در کفرجلعادی را با راکت و موشک هدف قرار داده است. در بیانیه سوم و چهارم حزب‌الله هم اعلام شد که رزمندگان مقاومت، در ساعت ۲:۱۵ بامداد شنبه، تجمع نظامیان اسرائیلی در کفریووال و هم‌زمان با آن، مقر نظامیان اسرائیلی در کفرجلعادی را با راکت و موشک هدف قرار داده است. در بیانیه پنجم حزب‌الله نیز آمده بود که در ساعت ۲:۲۰ بامداد شنبه رزمندگان مقاومت لبنان مقر استقرار نظامیان اسرائیلی در خله‌عبیر در یارون را با راکت هدف قرار دادند.
مجاهدین مقاومت اسلامی در عراق نیز اعلام کردند که در حمایت از مردم  فلسطین و لبنان در سحرگاه روز شنبه به سه هدف حیاتی در شمال سرزمین‌های اشغالی توسط پهپادها حمله کردیم. به گفته مقاومت عراق، عملیات برای انهدام سنگرهای دشمن با سرعت فزاینده‌ای ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.