رژیم تروریستی صهیونیستی که در جنوب لبنان مشغول جنایت و تجاوزگری است، هدف قراردادن زیرساخت‌های این کشور و غیرنظامیان لبنانی را اولویت اصلی خود ترسیم کرده است. بامداد جمعه، رسانه‌های منطقه‌ای از حملات شدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند؛ این رسانه‌ها حملات بامداد جمعه رژیم صهیونیستی به این منطقه را «بی‌سابقه» توصیف کرده و خبر دادند تنها در یک حمله، صدای هشت انفجار مهیب به گوش رسیده است. اما خبر مهم دیگر دیروز، سفر عباس عراقچی، وزیر امورخارجه کشورمان به بیروت همزمان با برگزاری نماز جمعه تهران و نیز آتش‌باری رژیم صهیونیستی در جنوب این شهر بود که موردتوجه کارشناسان جهانی و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. 

ضاحیه؛ باتلاق صهیونیست‌ها

آگاه: خبرنگار الجزیره گزارش داد شدت حملات به‌حدی بود که چند ساختمان کاملا ویران شد. رویترز به نقل از منابع امنیتی نوشت حملات بامداد جمعه شدیدتر از حملاتی بود که به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد. وزارت بهداشت لبنان نیز همزمان خبر داد در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در شبانه‌روز گذشته ۳۷نفر به شهادت رسیده و ۱۵۱نفر دیگر مجروح شدند.
شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی بامداد جمعه ادعا کرد که هدف از بمباران شدید حومه جنوبی بیروت، ترور «سید هاشم صفی‌الدین» رییس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است. این حملات به‌دنبال آن صورت گرفت که بسیاری از تحلیلگران، صفی‌الدین را جانشین احتمالی سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید و شهید این گروه اعلام کردند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی لبنانی گزارش داد که حملات بامداد جمعه اسرائیل به حومه جنوبی بیروت از حمله‌ای که در آن سیدحسن نصرالله شهید شد، سهمگین‌تر بود. همزمان با انفجارهای سهمگین بامداد جمعه نیز منابع محلی لبنانی از ادامه حملات پی‌درپی جنگنده‌های اسرائیلی به حومه جنوبی بیروت خبر دادند. براساس این گزارش، جنگنده‌های اسرائیلی به‌صورت گسترده حومه جنوبی بیروت از جمله منطقه برج‌البراجنه را بمباران کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرده که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرارگرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد و عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستورکار قرار داد و طی روزها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک‌باران کرد. حزب‌الله لبنان پنجشنبه‌شب اعلام کرد که در نبردهای این روز در مناطق مرزی جنوب لبنان، ۱۷نظامی اشغالگر اسرائیلی به هلاکت رسیدند. حزب‌الله لبنان طی روز پنج‌شنبه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه، مقاومت آنها و در دفاع از لبنان و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور ۲۵عملیات را علیه پایگاه‌ها، شهرک‌ها و نظامیان نفوذ کرده این رژیم به خاک لبنان انجام داد و ضربات مهلکی را به آنها وارد کرد.

سازمان رزم حزب‌الله، آماده‌تر از نبرد ۲۰۰۶
رژیم تروریستی صهیونیستی ساده‌لوحانه تصور می‌کرد پس از شهادت فرماندهان عالی و رهبر مجاهد حزب‌الله، سازمان نظامی آن نیز به تزلزل خواهد افتاد و امکان تجاوز به خاک لبنان مهیا خواهد شد. اما تجربه چند روز گذشته چیزی فراتر از جنگ تموز در ۲۰۰۶ (نبرد ۳۳روزه) است. در آن زمان، حزب‌الله در ۱۵روز اول تحت فشار شدید بود و به‌مرور ورق برگشت تا به نقطه درخواست رژیم برای آتش‌بس رسید. اما این‌بار در همین روزهای اول، حتی اجازه ورود چند کیلومتری به نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی داده نشد و تلفات زیادی به اشغالگران صهیونیستی تحمیل شده است.
رژیم صهیونیستی برخلاف محاسباتش، با یک سد واقعی و مستحکم مواجه شده که امکان ازبین‌بردن آن با استفاده از ابزارهای نوین هوایی وجود ندارد. به‌ویژه آنکه موشک‌باران شمال سرزمین‌های اشغالی نیز توسط حزب‌الله ادامه دارد تا امکان بازگشت اشغالگران به آن وجود نداشته باشد. اگر حزب‌الله بتواند برای مدت محدودی، یعنی کمتر از یک ماه، این وضعیت را تثبیت کند و اجازه ورود به ارتش اشغالگر را ندهد و شمال اراضی اشغالی را زیر آتش خود حفظ و تلفات بیشتری برای صهیونیست‌ها ایجاد کند، می‌توان به مرور صداهای مخالف جنگ را از درون رژیم صهیونیستی شنید.

نتانیاهو؛ مرد دیوانه
نتانیاهو که به امید ایجاد ظرفیت پیروزی جدید پس از ناتوانی در حذف حماس در غزه، به لبنان لشکر کشیده، نیازمند پیشروی در لبنان است و بدون این امر، دوباره به مدار تضعیف داخلی خواهد افتاد. به‌ویژه اگر سربازان بیشتری به هلاکت برسند. درواقع نتانیاهو برای فرار از شکست سیاسی خود، رژیم را وارد درگیری چندجبهه‌ای کرده است. وضعیتی که با واقعیت توان و امکانات استراتژیک و ژئوپولتیک دشمن همخوانی ندارد و به‌سرعت دولت نامشروع صهیون را با استهلاک شدید مواجه می‌کند. در این میان نتانیاهو سعی دارد نقش «مرد دیوانه» را بازی کند. نقشی که باید به‌سرعت به نتیجه برسد والا مانند بومرنگ به مرگ کاراکتر خود منجر خواهد شد.
تحرکات ایذایی رژیم صهیونیستی در نوار مرزی جنوب لبنان، به مانند تحرکات اولیه این رژیم در نوار غزه، نوعی سنجش و محک برای کسب برآورد از میزان توانمندی نظامی حزب‌الله و شناسایی منطقه است. نکته قابل تامل آنکه نحوه عملکرد آمریکایی‌ها در تحولات روزهای اخیر لبنان نیز دقیقا همانند رویکرد کاخ سفید در مقطع حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه است. آمریکایی‌ها با تهدید دیگر اعضای محور مقاومت و اتخاذ رویکردی سهل‌انگارانه نسبت‌به حمله زمینی صهیونیست‌ها تلاش دارند در نگاه افکار عمومی این اقدام را تحولی ساده و مقطعی نشان دهند. مهم‌ترین نکته تاریک و هراسناک برای صهیونیست‌ها در این بخش، هراسی است که آنها از نیروی‌های ویژه یگان «رضوان» حزب‌الله در دل دارند. به نظر می‌رسد اوصاف این یگان و تصویر شبح‌گونه‌ای که صهیونیست‌ها از توان نظامی این یگان دارند، موجب شده تا آنها در حمله زمینی به لبنان بسیار محتاط عمل کنند. ضمن اینکه علاوه‌بر یگان «رضوان»، تعداد نیروی رزمی حزب‌الله که در برخی موارد ازسوی محافل صهیونیست تا ۲۰۰هزار نفر ارزیابی شده‌اند در حمله زمینی، عنصری تعیین‌کننده در میدان نبرد هستند. لذا حرکت صهیونیست‌ها حتی در حوزه اطلاع‌رسانی نیز با نوعی تردید و آزمون و خطا صورت می‌گیرد.
به نظر می‌رسد نوع تقابل زمینی حزب‌الله با رژیم صهیونیستی، تعیین کننده جنگ در لبنان است. آنچه از اوصاف یگان «رضوان» و توان زمینی حزب‌الله تا کنون بیان شده و بخشی از آن در کلیپ‌های انتشاریافته به نمایش درآمده، اگر در میدان واقعیت یابد، نه‌تنها می‌تواند مسیر جنگ را تغییر دهد، بلکه می‌تواند آغازگر راهبرد آزادسازی «الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی ازسوی نیروهای محور مقاومت باشد که به تمام معنا، تغییردهنده معادلات موجود و نظم جدید منطقه علیه صهیونیست‌ها خواهد بود.

تحولات میدانی جمعه
اما بعدازظهر دیروز، ارتش رژیم صهیونیستی از مجروح شدن ۲۵نظامی این رژیم در جریان درگیری با نیروهای مقاومت در غزه و لبنان طی ساعات گذشته خبر داد. براساس گزارش منابع فلسطینی، نظامیان مجروح رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با نیروهای مقاومت در جنوب لبنان با بالگردهای این رژیم به بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین منتقل شدند. شبکه خبری رام‌الله بعدازظهر دیروز از هدف قرار گرفتن منطقه مستعمره صهیونیست‌نشین کرمئیل توسط موشک‌های حزب‌الله لبنان خبر داد و به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی افزود که حدود ۴۰موشک به سمت منطقه مسغاف در الجلیل غربی در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب شده است. همچنین حزب‌الله تصاویری از عملیات پهپادی علیه پایگاه «الیاکیم» و آشیانه «نافیه زف» در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد. در مقابل، صهیونیست‌ها روز گذشته نیز به تجاوز هوایی خود علیه زیرساخت‌های لبنان و منازل مسکونی مردم این کشور ادامه دادند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.