خوی جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، شرایط منطقه را با چالش روبه‌رو کرده و در این راستا، وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با صهیونیست‌ها موضوعی ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد.

هیچ دوگانگی برای تقابل با رژیم صهیونیستی وجود ندارد

آگاه: صهیونیست‌ها، با وجود شکست‌ها پی‌درپی در غزه مقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی اقدامات وحشیانه و غیرانسانی خود را ادامه می‌دهند و پس از غزه به‌دنبال افزایش درگیری در لبنان، سوریه و حتی عراق هستند.

جنایات صهیونیست‌ها در غزه و لبنان، در شرایطی روی می‌دهد که آمریکا و دولت‌های غربی از یک‌سو مقابل این روند و تداوم آن سکوت کرده‌اند و سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی نیز عملا اقدامی جدی برای توقف رژیم صهیونیستی انجام نمی‌دهند. سران تل‌آویو نیز با همین پشتگرمی و استفاده از سلاح‌ها و کمک مالی آمریکا به کشتار در لبنان و غزه ادامه می‌دهند.
فراموش نکرده‌ایم که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دستور حمله به ضاحیه را که منجر به شهادت «سیدحسن نصرالله» و یارانش شد، صادر کرد و این نشان از همسویی و حمایت کامل آمریکایی‌ها از جنایت‌های اشغالگران قدس دارد؛ تازگی هم ندارد و از بد تشکیل رژیم آپارتاید ایالات‌متحده تمام برادری خود را برای صهیونیست‌ها اثبات کرد و حاضر است همچنان به حمایت‌های ویژه خود ادامه دهد.
از این رو موضوع مهم و سرنوشت‌ساز در تحولات منطقه وحدت و همگرایی کشورهای اسلامی است که می‌تواند نقشی موثر برای توقف ماشین نسل‌کشی صهیونیست‌ها داشته باشد. آنچه مشخص است، وجدان‌های بیدار در جهان اسلام امروز در مقابل جنایات صهیونیست‌ها سکوت نمی‌کنند و در شبکه‌های خبری و مجازی موجی در حمایت از مردم فلسطین و لبنان علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.
چرا «سید حسن نصرالله» برای ایران مهم بود؟
بر این اساس، پس از ترور «سید مقاومت» ما بار دیگر شاهد شکل‌گیری وحدت ملی در سپهر سیاست ایران بودیم. با اینکه سید حسن رهبر مقاومت لبنان بود، اما برای ایران و ایرانی‌ها مبارز و مجاهدی شناخته می‌شد که خود را مطیع و سرباز ولی فقیه می‌دانست و از زمان زعامتش بر دبیرکلی حزب‌الله تمام هم و غمش تقویت جبهه مقاومت و مبارزه با جبهه نفاق و کفر به سردمداری آمریکا و سگ هار او یعنی رژیم صهیونیستی بود.
حرکت مقاومت اسلامی یا همان گروه حزب‌الله لبنان که در دهه۱۳۶۰ ازسوی مرحوم «سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور» بنا نهاده شد، بعدها توسط سرداران سپاه پاسداران ازجمله شهید سلیمانی تقویت و تجهیز شد و کارش از عملیات‌های شهادت‌طلبانه و زمینی پارتیزانی، به پرتاب کاتیوشا و سپس موشک‌های دوربرد رسید. طبعا این گروه و توان آن، همواره حامی روز مبادای ایران در کنار گوش اسرائیل به شمار می‌رفت و نماد این اطمینان‌بخشی برای بسیاری از مردم ایران و مسئولان جمهوری اسلامی، شخص سیدحسن نصرالله بود.
در دو دهه گذشته، در دوران مختلفی که ایران با تهدیدهای مختلف آمریکا و اسرائیل روبه‌رو می‌شد، یکی از موارد قوت‌قلب ایرانیان و حامیان جمهوری اسلامی، داشتن دستی قدرتمند در کنار سرزمین‌های تحت سلطه اسرائیل بود که می‌توانست نوعی بازدارندگی ایجاد کند. طبعا از همین رو بود که اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز او را به‌شدت دشمن می‌داشتند و با انتشار اخبار مربوط به ترور او، در فضای مجازی و رسانه‌ای شیپور شادی نواخته‌اند.
اما هم فرمانده کل قوا و هم مردم ایران برای پرچمدار جبهه مقاومت سنگ تمام گذاشتند و با حضور در «جمعه نصر» از مقاومت‌ها و مجاهدت‌های دبیرکل شهید حزب‌الله قدردانی کردند و ضمن انتقال پیام اقتدار از تهران به تل‌آویو، باردیگر به دوستان معاندان انقلاب گوشزد کرد همه آنها در صحنه حضور دارند و میدان را ترک نمی‌کنند، حتی تهدیدات رژیم صهیونی هم مانع حضورشان نشد.
تهدیدات توخالی صهیونیست‌ها جواب نداد
۱۱مهرماه بود که کانال۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع امنیتی اسرائیل مدعی شد: کابینه امنیتی دولت این رژیم در جلسه خود تصمیم گرفت که به حمله موشکی ایران پاسخ دهد. پس از انتشار این خبر، کارشناسان رسانه‌های اپوزیسیون‌هراسی در بین مخاطبان خود ایجاد کردند. هدف این بود که القا کنند به‌زودی و در یک اجتماع بزرگ رژیم صهیونیستی پاسخ عملیات وعده صادق۲ را می‌دهد تا مردم در مراسم گرامیداشت پرچمدار جبهه مقاومت شرکت کنند اما هم مراسم به‌صورت باشکوه و گسترده با حضور همه مردم -با گرایش‌های مختلف سیاسی- برگزار شد و هم اسرائیل نتوانست هیچ غلطی کند. تاکید بر نمایش وحدت و همدلی در نماز جمعه به امامت حضرت آقا، حرف اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی بود، نه فقط تحلیل نگارنده.

همه جریان‌های سیاسی در مقابل اسرائیل کنار هم ایستاده‌اند
جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه (از تشکل‌های نزدیک و همسو با حسن روحانی) در تحلیل خود از حضور حماسی مردم در نماز جمعه تهران، گفت: حضور پرشور مردم در نماز جمعه را نمایش وحدت و وفاق ملی خواند و گفت: حضور مردم ایران از همه طیف‌های سیاسی در نماز جمعه تهران نشانه وحدت و وفاق ملی است. وی افزود: من معتقدم آنچه جمهوری اسلامی ایران در این حرکت‌ها و واکنش‌ها نشان می‌دهد بیش از آنکه حرکت شعاری باشد یک حرکت شعوری است و به‌دنبال بیدارسازی اذهان جهان اسلام خواهد بود. سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: حرکت پرهیبت فیزیکی، حضوری و نگرش‌های فکری اقشار مختلف مردم ایران و جریان‌های سیاسی را نشانه وحدت ملی در قبال توهین‌ها، اهانت‌ها، تهاجمات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی دانست.
علاوه‌بر او، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم می‌گوید: ملت عزیز ایران در مقاطعی حضور پرشور خود را پای انقلاب و رهبری به خوبی بیان کرده و نشان می‌دهند ازجمله مظاهر این حضور، نماز جمعه بسیار باشکوه این هفته بود.
وی بیان کرد: البته این نماز جمعه در شرایطی برگزار شد که بسیاری تصور تهدید می‌کردند یعنی این تصور را داشتند که رژیم صهیونیستی، متعرض این محل اقامه نماز جمعه بشود اما بحمدالله چنین جرات و جسارتی در دشمن وجود نداشت که بخواهد اقدامی انجام دهد و امنیت نماز جمعه را مورد خدشه قرار دهد. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از تشکل‌ها قدیمی جریان اصولگرا، به حضور بسیار مقتدرانه رهبر انقلاب هم در مجلس عزایی که خود ایشان میزبان برپایی آن برای سید حسن نصرالله بودند و هم در اقامه نماز جمعه و هم اینکه برخلاف معمول نماز عصر را هم خود ایشان اقامه کردند، اشاره کرد و گفت: دشمن در یک چنین مواردی جز احساس حسرت نمی‌تواند واکنش دیگری از خود بروز دهد.
سعید نورمحمد، سخنگوی حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان از دیگر فعالان سیاسی است که بر وحدت برای تقابل با صهیونیست‌ها تاکید می‌کند و با بیان اینکه در همه کشورها شما با جریاناتی روبه‌رو هستید که راه‌حل نظامی را اولین راه‌حل می‌دانند، می‌گوید: در مقابل جریاناتی هستند که برخورد نظامی را آخرین راهکار تصور می‌کنند. دوگانه پیش‌آمده در پی ترور شهید سیدحسن نصرالله از همین جنس بود. طبیعتا برخی جریانات تحلیل‌شان این بود که همان ابتدا باید ایران واکنش سخت نشان دهد. وی اضافه کرد: جریان مقابل ولی به صبر استراتژیک معتقد بود. این دوگانگی چیز بدی نیست. باعث می‌شود در درون یک ساختار سیاسی همه ابعاد بحران‌های این‌چنینی بررسی و سنجیده شود و در نهایت تصمیم‌گیری شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جمع‌بندی همه نیروهای سیاسی پس از فرازوفرودهایی که پیش آمد و پس از اتفاقات غزه و سپس لبنان این بود که نباید اسرائیل را بی‌پاسخ گذاشت. الان همه جریانات داخلی در مقابل اسرائیل کنار هم ایستاده‌اند و دوگانگی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.