با استفاده از بزرگ‌ترین دستگاه حفاری تونل موجود(TBM)  روی زمین، شرکت ساخت‌وساز راه‌آهن چین در حال حفاری بخش اصلی یک تونل ۳.۶مایلی(۵۷۵۵ متری) است. با این حال، بخش دو مایلی(۳۲۹۰متری) زیر آب آن کامل شده است.

تکمیل ساخت یک تونل رکوردشکنانه زیر آب در چین

آگاه: به نقل از آی‌ای، این بخش یک تونل عظیم به قطر ۵۵.۸ فوت(۱۷متر) است و از ۵۰۰حلقه لوله محافظ زیر آب تشکیل شده است که آن را به بزرگ‌ترین تونل با این قطر در نوع خود در سراسر جهان تبدیل می‌کند.
برای مقایسه باید گفت که تونل مانش که بریتانیا و فرانسه را به هم متصل می‌کند، دارای سه تونل است که دو تونل از آنها تونل‌های راه‌آهن عمومی با قطر حدود ۲۵فوت(۷.۶ متر) هستند.تونل جینان هوانگانگ(Jinan Huanggang)  دارای ۶مسیر حرکت در هر دو جهت در یک پیکربندی دو طبقه با محدودیت سرعت ۶۰کیلومتر در ساعت(۳۷مایل در ساعت) خواهد بود. این یک گذرگاه حیاتی از شمال به جنوب در سراسر دومین رودخانه طولانی چین، رودخانه زرد، خواهد بود که ارتباط بین منطقه اصلی شهری جینان و آنچه به‌عنوان «منطقه شروع تغییر انرژی جنبشی جدید و قدیم» توصیف می‌شود، افزایش می‌دهد.جدای از ثبت یک رکورد جهانی برای بزرگی تونل، شرکت راه‌آهن چین همچنین یک رکورد جهانی برای زمان تکمیل چنین کار عظیمی را به نام خود ثبت کردند.حفاری تونل در اول سپتامبر۲۰۲۴ آغاز شد و درحالی‌که کل تونل هنوز تکمیل نشده، بخش محافظ زیر آب تکمیل شده است. این کار تنها در ۱۱۰روز انجام شد. دستگاه حفاری دارای سرعت پیشرفت روزانه ۵۲.۵ تا ۵۹فوت(۱۶ تا ۱۸متر) بود که رکورد جهانی جدیدی را برای ساخت تونل به ثبت رساند.
چرخ برش مجهز به سیستم شستشو برای کمک به جلوگیری از گرفتگی است. همچنین دارای یک سیستم دوربین تلسکوپی در محفظه حفاری برای نظارت بر قطعات برش و صفحه تونل است. این امر نیاز به مداخله کارگران تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد که وقت‌گیر و خطرناک است.
این تونل قرار است در اواخر سال۲۰۲۵ تکمیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.