دومین نشست از سلسله نشست‌های کارشناسی «پنجشنبه‌های نظارتی» وزارت ارتباطات و فناوری به برنامه کنترل پروژه و ارائه و پایش گزارش فعالیت‌ها و عملکرد شرکت ملی پست ایران اختصاص یافت.

نارضایتی‌های مردم از دریافت مرسولات پستی پیگیری شود

آگاه: سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه کارشناسی پس از ارائه گزارش عملکرد چندماهه شرکت پست در دولت چهاردهم از سوی مدیرعامل شرکت و اعضای هیات‌مدیره و معاونان آن با اشاره به مسائل و چالش‌هایی که در شرکت ملی پست مطرح است، تاکید کرد: مانند همین مسائل را در بخش‌ها و سازمان‌های دیگر وزارت ارتباطات نیز به‌نوعی دیگر داریم. بر این باورم که با اهتمام، پیگیری و دلسوزی می‌توانیم این مسائل را حل کنیم. وی همچنین از مدیران و معاونان خود نیز خواست، جلسات را صرفا برای جلسه برگزار نکنند و بعد از برگزاری جلسات لازم، اگر نیاز به تصمیم‌گیری بود حتما تصمیم بگیرند و به جلو حرکت و بعد از گرفتن بازخورد تصمیمات، آنها را اصلاح کنند. وزیر ارتباطات در ادامه این جلسه به نکاتی درباره گزارش ارائه‌شده ازسوی مدیرعامل شرکت ملی پست، اشاره کرد و با بیان اینکه باید ببینیم بعد از اجرای این برنامه، حال مردم چگونه است؟ تاکید کرد: اگر ببینیم حال مردم بعد از اجرای برنامه‌ها خوب نیست، حتما یک جایی از کار ایراد دارد و آن را باید اصلاح کنیم. وی درباره توصیه‌هایی که برای انتصاب و جابه‌جایی افراد می‌شود نیز به مدیران خود تاکید کرد که در مقابل توصیه‌ها بایستید و مدیران را صرفا براساس شایستگی‌ها و توانمندی‌هایشان جابه‌جا یا منصوب کنید.
موضوع دیگری که وزیر ارتباطات به آن پرداخت مربوط به نارضایتی برخی مردم از خدمات پستی بود که روزنامه آگاه نیز تاکنون در گزارش‌هایی به این مسئله پرداخته است. هاشمی درباره این مسئله هم تاکید کرد: این مسائل نیاز به مراقبت و پیگیری جدی دارد تا موارد اینچنینی باعث کمرنگ شدن زحمات کل مجموعه و کاهش اعتبار مجموعه پست نشود. وی به مشخص بودن شاخص‌ها برنامه‌های اجراشده با اعداد و ارقام تاکید کرد و افزود: بر اساس این شاخص‌ها می‌توانیم میزان دسترسی به اهداف و برنامه‌ها را به‌صورت شفاف و بدون ابهام بررسی و ارزیابی کنیم.
وزیر ارتباطات در ادامه تشکیل یک تیم قوی کنترل پروژه را، چه به‌صورت بخشی و کلان، در وزارت ارتباطات لازم و ضروری عنوان کرد و دستور داد در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد. وی، مدیریت زیان انباشته پست را نیز یکی دیگر از موضوعات مهم در عملکرد این شرکت عنوان کرد که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.