مدیر موزه خودروهای تاریخی گفت: موزه بنز یکی از بزرگترین موزه های دنیاست و تمام خودروهای این کمپانی را دارد، اما جای مرسدس بنز ۵۰۰ k در آن خالی است.

پیشنهاد ۳۰ میلیون دلاری کمپانی بنز برای خرید خاص ترین خودروی موزه ای ایران

به گزارش آگاه: علی غلامی مدیر موزه خودروهای تاریخی ایران اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم تا بخش خدمات جانبی موزه را فعال کنیم.

وی افزود: موزه در دنیا به سمتی رفته که از نمایش صرف آثار بیرون آمده، باید در کنار حفظ و نمایش آثار موزه ای، مخاطب از حضور در محیط موزه هم لذت ببرد.

غلامی تصریح کرد: کلمه ای به تعریف موزه اضافه شده به نام التذاذ، یعنی لذت بردن که مفاهیم متعددی دارد، یکی از مفاهیم آن ایجاد خدمات جانبی در موزه است، یعنی برگزاری نمایشگاه موقت یا رویدادهای فرهنگی.

مدیر موزه خودروهای تاریخی با بیان اینکه باید موزه را به یک پاتوق تبدیل کنیم، گفت: موزه های روز دنیا دنبال همین هستند و ما هم به دنبال انجام چنین کاری هستیم، در همین راستا کافی شاپ موزه به زودی راه اندازی می شود و برنامه ای داریم تا زمان حضور در موزه هم بیشتر شود، سالن همایش بزرگی داریم که محل برگزاری رویدادهای فرهنگی می شود، ایوان کالسکه هم همزمان با دهه فجر افتتاح می شود که بخشی از آن به معرفی سیر چرخ تا خودرو می پردازد.

وی در ادامه گفت: همچنین طرحی برای سال آینده داریم که بر اساس آن برای اولین بار در ایران مردم بتوانند از گنجینه موزه بازدید کنند، این کار از سوی یکی دوتا از موزه های شاخص دنیا انجام شده، البته محدودیت های خاص خود را خواهد داشت و با پروتکل های خاص صورت می گیرد.

غلامی با بیان اینکه سه برابر خودروهای به نمایش درآمده در موزه را در گنجینه داریم، گفت: هدف ما تبدیل مخاطب به بازدیدکننده وفادار است، ما باید کاری کنیم وقتی کسی یکبار به اینجا می آید دوباره مشتاق حضور باشد.

مدیر موزه خودروهای تاریخی درباره آثار خاص مخزن گفت: خیلی ها نام BMW را شنیده اند، اما جالب است بدانید که این کمپانی پیش از این خودرویی به نام  EMW تولید می کرده که ما نمونه آن را در مخزن موزه داریم.

غلامی ادامه داد: یکی از خودروهای خاص به نمایش درآمده در موزه ما، خودروی مرسدس بنز k ۵۰۰ است که حتی موزه بنز هم که یکی از بزرگترین موزه های دنیاست و تمام خودروهای این کمپانی را دارد، جای مرسدس بنز ۵۰۰ k در آن خالی است، این خودرو گران ترین خودروی موزه ماست که کمپانی بنز برای خرید آن تا ۳۰ میلیون دلار هم پیشنهاد داد اما موافقت نشد.

وی درباره معماری این موزه هم گفت: اینجا توپوگرافی خاصی دارد، ابتدای در ورودی در جاده مخصوص است و انتهاش در اتوبان تهران - کرج اما شما حین بازدید شیب را حس نمی کنید چون خوب طراحی شده و کاملاً مناسب سازی شده برای معلولان و افراد کم توان است، در واقع موزه خودروهای تاریخی استانداردترین موزه ایران از لحاط طراحی است، چون بر خلاف سایر موزه ها، صفر تا صد برای موزه و از سوی یک شرکت خارجی ساخته شده و یک سازه انتزاعی است.

منبع: برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.