۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲٬۳۵۳

هرچه به آوردگاه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ نزدیک می‌شود فضای انتخابات گرم‌تر می‌شود و سیاسی هم این روزها درحال رایزنی‌های نهایی برای رونمایی از فهرست انتخاباتی خود هستند. در این بین صاحبان انقلاب که همان مردم شناخته میشوند باید با "انتخاب درست"گزینه های اصلح تشیخص و راهی هرم سبز بهارستان کنند.

گزینه اصلح در انتخابات را چگونه پیدا کنیم؟

آگاه: رهبر معظم انقلاب، صبح‌امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم از استان آذربایجان‌شرقی که به مناسبت قیام ۲۹بهمن تبریز برگزار شد، نکات مهمی درباره انتخابات پیش رو تبیین کردند.نکته نخست ایشان انتخاب گزینه اصلح از سوی مردم و دومین نکته سلامت انتخابات بود.سلامت انتخابات پیش از این توسط رهبر انقلاب به عنوان یکی از چهار رکن انتخابات ۱۴۰۲ بیان شده بود.ایشان در بخشی از بیانات امروز خود با تاکید بر اینکه «همه نامزدهایی که توسط شورای نگهبان تاییدصلاحیت شده‌اند، صالحند» فرمودند: مردم در انتخابات به دنبال انتخاب اصلح باشند. راه شناخت اصلح یا از طریق شناخت و تحقیق خود افراد است و یا از طریق اتکای به افرادی است که به آنها اعتماد داریم.با توجه به تبیین شناخت گزینه اصلح در انتخابات که از مطالبات رهبر انقلاب است با مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که از کنشگران حزبی در جریان انقلاب شناخته می‌شود و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است گفتگو کردیم.وی در گفت و گو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که گزینه اصلح در انتخابات را چگونه میتوان تشخیص داد؟ گفت: رهبر انقلاب همواره فرموده‌اند که شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تشخیص می‌دهد و افرادی را تعیین می‌کند که کف صلاحیت‌ها را دارند، بنابراین جریان‌هایی که به آن عمل می‌کنند باید سعی کنند افراد صالح‌تری را معرفی کنند.
وی افزود: فرایندی هم که تاکنون در شورای ائتلاف طی شده براین مبنا بود که صلاحیت‌های فردی، تخصصی و بعد هم صلاحیت‌های عمومی، حکمرانی بررسی شده و در نهایت در فهرست تهران همه نیازها در حوزه‌های تخصصی و حوزه‌های قشری برای مخاطبین لحاظ می‌شود.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب درباره سلامت انتخابات که باردیگر توسط رهبر انقلاب بیان شد، گفت: وجه اصلی سلامت انتخابات هم برگزاری انتخابات است که همواره در تهران و کشور انتخابات سالم بوده است.
وی اظهار کرد: سلامت دیگر هم سلامت نامزدها است که چقدر افراد صالح‌تری انتخاب شوند سلامت بیشتری تضمین می‌شود.
شاخص های رهبری گزینه اصلح را معرفی می‌کند
زهره الهیان  نماینده مردم تهران نیز در گفت و گویی با خبرنگار ما درباره اینکه برچه اساس می توان مردم گزینه های اصلح در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را گلچین کنند؟ گفت: فرمایشات امروز رهبر انقلاب درباره انتخابات، راهبردی است که باید مد نظر همه ما قرار بگیرد.
وی خطاب به مردم برای انتخاب گزینه اصلح در آزمون ۱۱ اسفند، خاطر نشان کرد: پیش از این، ایشان در صحبت های مختلف شاخص‌هایی را برای انتخاب نمایتده ترازِ انقلاب مطرح کردند و این شاخص ها باید مد نظر همه ما قرار بگیرد و براساس آن انتخاب کنیم‌.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حدود ۱۰۷ شاخص توسط رهبر انقلاب مطرح شده و ما هم در تهیه فهرست نیروهای انقلاب این شاخص ها را در نظر گرفته ایم تا یک  مجلس انقلابی و کارآمد تشکیل شود، گفت:  باید این شاخص ها ملاک باشد نه سلایق اشخاص و گرو های مختلف و اگر مردم هم به این شاخص ها توجه داشته باشند با حضور نیروهای صالح، مجلس در تراز انقلاب شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.