۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲٬۷۵۴

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

پویش نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» آغاز شد

آگاه ـ بر همین اساس حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص این پویش گفت: نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه است. وی با بیان اینکه این پویش به دنبال ایجاد یک گفتمان عمومی در سطح جامعه با محوریت قرآن کریم است، افزود: انتخاب ۳۰ آیه محوری در این پویش بر اساس کار کارشناسی و با در نظر گرفتن نیازهای جامعه صورت گرفته است. ماه مبارک رمضان امسال هم نهادها و فعالان قرآنی دست به دست هم داده‌اند تا به یاری خدا حال و هوای کشور را قرآنی تر کنند.

زندگی با آیه‌ها؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است. این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی است. در ماه مبارک رمضان، می‌خواهیم ۳۰ آیه قرآن کریم را با هم بخوانیم، بفهمیم، حفظ کنیم و با آنها زندگی کنیم.

در نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به منظور ترغیب مردم به آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم جوایز بسیار مادی و معنوی از جمله کمک هزینه حج عمره، کربلا، مشهد مقدس و هزاران هدیه دیگر با کمک بانیان فعالیت‌های قرآنی تهیه شده و در قالب چند مسابقه تلویزیونی و اینترنتی به مخاطبان و برندگان اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.