نخستین نشست ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، صبح روز سه‌شنبه ۲۲خرداد با حضور حجج‌الاسلام محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس ستاد، علی تقی‌زاده، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر ستاد و جمعی از نمایندگان نهادها و دستگاه‌های دولتی، موسسات مردمی و اساتید و صاحب‌نظران حوزه تدبر در قرآن در سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

تدبر در قرآن نیاز امروز جامعه

آگاه: حجت‌الاسلام قمی در این نشست گفت: در جلسات قبلی پیرامون ضرورت تشکیل ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم به قدر کفایت صحبت شده است. بعد از جلسه‌ شورای توسعه فرهنگ قرآنی که با حضور رییس‌جمهوری فقید حجت‌الاسلام و المسلمین شهید رئیسی عزیز برگزار شد، ایشان به شخصه پیگیر مسئله تدبر در قرآن بودند. پیرامون این موضوع باید هم کار تخصصی در تدبر جدی گرفته شود و هم بهره عمومی تدبر در قرآن و مفاهیم و مضامین برای عموم مردم جامعه.

هر یک از اعضای این ستاد اگر خود را عضو یک ستاد ملی بدانند و هر کس هر آنچه  می‌تواند انجام دهد، به‌سمت یک ستاد ملی راهبردی امری محتشم و مفخم تدبر در قرآن را می‌توانیم رقم بزنیم و به یک آثار ملی در آینده نه چندان دور و به دور از شتاب‌زدگی نظر کنیم و به فضل الهی نائل شویم.

در ادامه این نشست اعضای ستاد پیرامون ماده واحده نکاتی را بیان کردند و صاحب‌نظران حقیقی پیشنهادی جهت عضویت در ستاد توسط اعضای این ستاد رأی‌گیری شد. همچنین موسسات تخصصی تدبر در قرآن پیشنهادشده توسط اتحادیه کشوری، موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت جهت عضویت در ستاد نیز مورد بررسی و رأی‌گیری اعضا قرار گرفت.

همچنین در اولین نشست رسمی ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، جلسه با ارائه پیش‌نویس سند راهبردی ستاد و بررسی آن و همچنین بررسی و تصویب کلیات چارچوب اجرایی ستاد در سال۱۴۰۳ ادامه یافت.

حجت‌الاسلام قاسمیان، کارشناس برنامه محفل گفت: مجموعه مردمی در ستاد ملی راهبردی تدبر در قرآن کریم از سرمایه‌های این ستاد به شمار می‌‎آید. همچنین وی در ادامه به موضوع اینکه ما در تدبر به‌دنبال چه چیزی هستیم اشاره و بیان کرد: باید در تعریف تدبر به این نکته چالشی توجه کنیم که تعریف تدبر ، یک کار تخصصی به شمار می‌آید.

دکتر سیدمحسن میرباقری نیز مطرح کرد: معنای تدبر را می‌توان هم در یک معنای عمیق و گسترده آن که در خود قرآن کریم درخصوص بحث تدبر بیان شده است یافت و هم در چهار مورد: موضوعات آیات پشت‌سرهم، بازگشت به عقب در آیات، پشت‌سرهم فهمیدن آیات و هر نوع فعالیتی که به فهم قرآن منتهی می‌گردد اشاره کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، اندیشه‌یابی از خود قرآن کریم است که یکی از نیازهای مبرم امروزه به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.