نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از تحقق شعار «مهار تورم و رونق تولید» در سال سپری شده، گفت: بنده معتقدم در مبحث مهار تورم دولت اقداماتی را انجام داد.

دولت مانع از افزایش سرعت رشد تورم شد

آگاه ـ آقای محمد حسن آصفری در گفت و گو با آگاه، با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار ارز تاکید کرد: این قبیل اقدامات به خودی خود تا حدودی مانع از رشد تورم در کشور شد. آصفری در ادامه با بیان اینکه رشد سرعت تورم در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، بیان کرد: تقریبا ما در این بخش با ۱۳ تا ۱۴ درصد کاهش سرعت رشد تورم مواجه بودیم البته تاثیر این قبیل اقدامات زیاد نبوده اما برخی اقدامات مانع از رشد سرعت تورم در سال جاری شده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز به هدف کلی مهار تورم دست پیدا نکردیم، اظهار کرد: نیاز است در راستای مشکلات اقتصادی و مهار تورم گام‌هایی در حوزه دیپلماسی اقتصادی برداشته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود در زمینه رونق تولید در سال سپری شده بیان کرد: به اعتقاد بنده همه قوا باید در زمینه رشد و رونق تولید پای کار آمده و موانع را از پیش پا بردارند. نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : همچنین قوه قضاییه هم باید در زمینه رفع موانع تولید پیشگام بوده و مشکلات را برطرف کند. از این رو قوه قضاییه باید جلوی گشایش برخی از پرونده‌ها در بخش تولید را بگیرد. بنابراین دولت تلاش خود را در این بخش کرده و مجلس و قوه قضاییه هم باید گام‌هایی را در این بخش بردارند. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین میانگین اقدامات دولت در زمینه رشد تولید مناسب بوده و حداقل توانسته جلوی تعطیلی تعداد بیشتری از کارخانجات که در سنوات گذشته بسته می‌شد، را بگیرد و تقریباً بتواند مانع از بیکاری شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت: همچنین این مسئله حائز اهمیت است که هدایت نقدینگی به سمت تولید و اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد که باید به درستی به این امر توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.