۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۳٬۱۱۳

کمی زبان به کام بکشید

رضا ظریفی ـ دبیر تحریریه

آگاه: حمله رژیم‌صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از نیروهای نظامی مستقر ایران در دمشق جنایتی تروریستی بود که موجب شد افکارعمومی به‌شدت خواهان برخورد جدی و نظامی با صهیونیست‌ها باشد.

این مسئله ازسوی رهبر انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفت، چه آنکه ایشان دوبار در سخنان خود به پشیمان شدن صهیونیست‌ها از این جنایت و نیز پاسخ سخت ایران به آنها اشاره کردند. همچنین وزیر امورخارجه و برخی فرماندهان نظامی کشور نیز در میادین سیاست و عمل بر پاسخ شدید و قاطع جمهوری اسلامی ایران به تجاوز صهیونیست‌ها تاکید داشتند، به‌نحوی‌که موجب شد تا مقامات کشورهایی چون ایالات‌متحده امریکا، انگلیس، آلمان و غیره خواستار خویشتنداری ایران شده یا کشور را از پاسخ دادن به رژیم غاصب اسرائیل منصرف کنند. از سوی دیگر، رفتار درست ایران در روزهای اخیر موجب سردرگمی صهیونیست‌ها شده و هر یک از مقامات این کشور مواردی را مطرح کرده‌اند که می‌توان استیصال را از آنها دریافت کرد. کارشناس صهیونیست در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به این مسئله اشاره کرده که ایرانی‌ها به‌خوبی از ترسو بودن اسرائیلی‌ها خبر دارند و همین امر موجب شده تا زندگی شهروندان این رژیم غاصب در دو هفته اخیر مختل شود.

اما اینکه افکارعمومی ایران نیز خواستار پاسخ به جنایت صهیونیست‌هاست، خواسته درستی است اما به سازوکار و برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده احتیاج دارد. در این شرایط باید صبر داشت و منتظر بود تا دید که چه زمان، وقت مناسب برای این پاسخگویی خواهد بود. اما نکته مهم اینجاست که برخی چهره‌های رسانه‌ای یا فعالان شبکه‌های مجازی سعی می‌کنند برای دیده شدن، جذب فالوئر یا حتی شهرت بیشتر، اخبار و مواردی مبنی بر مطلع بودن خود از زمان پاسخ نظامی ایران مطرح کنند. اینجاست که باید به این افراد گفت اجازه دهید تا کارشناسان اطلاعاتی و خبرگان امور سیاسی و نظامی در جلسات لازم و نهادهای متولی تصمیمات دقیق خود را گرفته و روند لازم برای پاسخ‌گویی به تجاوز رژیم صهیونیستی را مدیریت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.