حدود هفت ماه از تجاوز رژیم متوحش اسرائیل به باریکه غزه می‌گذرد و در طول این مدت بیش از ۳۴هزار انسان بیگناه که اکثر آنها زنان و کودکان هستند، توسط ماشین کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها، شهید شده‌اند.

آزادی بیان غربی‌ها با داغ و درفش!

آگاه: صهیونیست‌ها طی هفت ماه اخیر انواع و اقسام جنایات را در غزه مرتکب شده‌اند که همه آنها از مصادیق جنایت جنگی محسوب می‌شود؛ قتل عمد، وارد آوردن رنج شدید یا آسیب جدی به بدن یا سلامت افراد، تخریب و تصرف اموال در سطح گسترده، حملات عمدی ضد غیرنظامیان، حملات عمدی به‌سوی اهداف غیرنظامی، حملات عمدی علیه کارکنان، تاسیسات، ابزار، واحدها، یا خودروهایی که در خدمات بشردوستانه یا هیات‌های پاسدار صلح مطابق با منشور سازمان ملل متحد مشغول هستند، بمباران یا حمله به شهرها، روستاها و نقاط مسکونی، اخراج یا انتقال غیرقانونی یا حبس غیرقانونی و اعلام اینکه هیچ‏کسی در امان نخواهد بود؛ اینها مجموعه‌ای از مصادیق جنایت جنگی است که در ماده ۸ اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی بدان تصریح شده و تمامی آنها طی هفت‌ماه اخیر ازسوی صهیونیست‌ها در غزه صورت پذیرفته است. 

با این همه جنایت که از ناحیه اسرائیل سر می‌زند، مجامع به اصطلاح بین‌المللی و دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر، طی هفت ماه اخیر کوچک‌ترین اقدامی را برای متوقف کردن صهیونیست‌ها از ارتکاب جنایات جنگی انجام نداده‌اند و حتی روی مردمی که به جنایات صهیونیست‌ها معترض هستند، داغ و درفش می‌کشند. این اقدام دولت‌های غربی به‌وضوح با ادعای آزادی بیان آنها در تضاد و تَغایر است. چندی پیش، گوگل با فشار دولت آمریکا تمام ۲۸نفر کارمند عرب و مسلمانی را که در اعتراض به قرارداد ۱.۳میلیارد دلاری گوگل و اسرائیل در محیط کار به تحصن پرداخته بودند، اخراج کرد. همچنین یکی از پروفسورهای دانشگاه کلمبیا نیز به‌خاطر انتقاد از اسرائیل از کار عزل شد. نیویورک‌پست هم گزارش داده که یک دانشجو به‌دلیل اعتراض به اسرائیل از خوابگاه اخراج شده است.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک هم که در محکومیت نسل‌کشی در غزه تظاهرات کرده بودند با سرکوب پلیس مواجه شدند و پلیس آمریکا حدود صد نفر از دانشجویان را دستگیر کرد؛ البته عده‌ای از دانشجویان آمریکایی دانشگاه کلمبیا، اعتراض را به‌صورت تحصن ادامه می‌دهند. مشابه این اقدام نیز در دانشگاه ییل آمریکا صورت گرفته است.

جمعه گذشته نیز پلیس آلمان، در برلین پایتخت این کشور، کنگره ضد جنگ را که علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شده بود، به‌شدت سرکوب کرد. در جریان این کنگره، سخنرانان برجسته‌ای نظیر «یانیس واروفاکیس» وزیر دارایی سابق یونان، «ریچارد بوید بارت» نماینده ایرلند، «غسان ابوسیته» پزشک فلسطینی ـ انگلیسی و رییس دانشگاه گلاسکو، «سلمان ابوسیتا» کارشناس ۸۶ساله و عضو سابق شورای ملی فلسطین و «درور دایان» فیلمساز و «هبه جمال» روزنامه‌نگار فلسطینی حضور داشتند که همگی آنها با برخورد قهرآمیز پلیس آلمان مواجه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.