۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳٬۳۰۷

آگاه: در همه جوامع از دیرباز همه افراد با توانایی‌هایشان مشهور بوده‌اند، برخی به‌واسطه شعر و حکمت و برخی هم به‌واسطه جنگاوری و دلیری. اما با ظهور رسانه و صنعت سینما از اوایل قرن۲۰، قصه شهرت رنگ‌وبوی دیگری به خود گرفت. پدیده‌ای نوین به نام «سلبریتی» پا به این عرصه نهاد. سلبریتی‌های دنیای امروز جای سیاست‌دان‌ها و اقتصاددان‌ها، جامعه‌شناس‌ها و شاعران را گرفته‌اند و افکار عمومی را همچون موم در دستان خود گرفته‌اند. این در حالی است که در برخی موارد نه‌تنها هیچ آورده‌ای برای طرفداران خود ندارند، بلکه موجب هنجارشکنی و ترویج قانون‌شکنی و انحراف افکار عمومی می‌شوند. «دنیل بورستین»، تاریخ‌نگار آمریکایی می‌گوید: «سلبریتی‌ها نه به‌خاطر دستاوردهایشان، بلکه تنها به‌خاطر مشهور بودنشان سلبریتی می‌شوند.» در سال‌های اخیر، اینستاگرام در میان رسانه‌های اجتماعی به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده و کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. چهره‌های نام‌آشنا سهم بیشتری در گسترش الگوی مناسب یا مناسب اجتماعی در جامعه دارند و می‌توانند موجب پیشرفت شده یا مانند یک بمب ساعتی عمل کرده و نسلی را به نابودی بکشانند. در سراسر دنیا چهره‌های معروف با عملکردهای متفاوت مثبت و منفی وجود دارند اما متاسفانه بخشی از چهره‌های معروف در ایران، انگار هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند و با هنجارشکنی، قوانین کشور را زیر پا می‌‎گذارند و با دشمنان این مرز و بوم هم‌نوا می‌شوند.

شمارش معکوس

زندگی و عملکرد محمد صادقی در فضای مجازی نشان می‌دهد که این بمب لحظه به لحظه خطرناک‌تر از قبل خواهد شد. صادقی در آبان‌ماه ۱۴۰۱ با انتشار یک استوری حمایت تلویحی خود از همجنس‌بازی را علنی کرد. او سعی داشت تا با انتشار تصاویر و رفتارهای غیرعادی و با به‌کارگیری اِلمان‌های همجنس‌بازی توجهات را به خود معطوف کند. صادقی که با بازی در سریال مانکن، بی‌همگان و افرا توانسته بود در عرصه بازیگری موفق عمل کند به‌علت حواشی که ایجاد کرد خیلی زود از دنیای بازیگری کنار گذاشته شد. پوشیدن لباس‌های زنانه و همچنین آرایش‌های دخترانه او موجب شده بود تا این بازیگر موردتوجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار بگیرد. شائبه‌ها مبنی بر این بود که محمد صادقی تغییر جنسیت داده است و برخی دیگر معتقد بودند که میل به همجنسگرایی دارد؛ همه این موارد حواشی بسیاری را به وجود آورد. پس از این حواشی ویدئویی در اینستاگرام او منتشر شد که نسبت‌به گشت ارشاد واکنش تندی نشان داده و حتی نیروهای انتظامی را به قتل تهدید می‌کند. این ویدئو باعث شد که پلیس برای دستگیری او اقدام کند. ۲۵تیرماه ۱۴۰۲ این بازیگر به‌یکباره لایوی در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که نیروی انتظامی برای دستگیری او به منزلش رفته بودند و او هم به تراس خانه‌اش رفته بود و ماموران را تهدید می‌کرد که اگر جلو بیایند خودش را به پایین پرتاب خواهد کرد اما درنهایت تسلیم شد. پس از ۲۵روز بازداشت با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست رسیدگی به پرونده با قرار وثیقه موقتا آزاد شد. 

بازی دادن با دامن گلدار

سوال اینجاست که مگر دستگاه قضا احتمال نداده بود که هر آن ممکن است این فرد با این اختلال روحیات دست به فرار بزند. جلوگیری از بروز چنین مسائلی رسیدگی به جرایم بیماران دچار اختلال روانی نیازمند تدابیر بهتری است و دستگاه قضا باید باتوجه به الگوهای اینچنینی مامورانی را آموزش دهد و تصمیمات خود را با تامل بیشتری در این خصوص اتخاذ کند. چندی پیش تصویری از محمد صادقی منتشر شد که با دامن گلدار و کفش پاشنه‌بلند در حال آبیاری گلدان بود که این تصویر هم بالطبع واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.