۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳٬۴۷۲

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال گذشته ۷۲هزار خودروی اسقاطی داشته‌ایم، شاید این تعداد امسال به سه برابر هم افزایش پیدا کند.

آگاه: داریوش گل‌علیزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را داد و اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی ماده۱۰ قانون ساماندهی خودروها درخصوص از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ۲۸اسفند ۱۴۰۲ ازسوی دولت ابلاغ شد. او در ادامه گفت: این آیین‌نامه را به‌صورت مشترک با آیین‌نامه ماده۸ قانون هوای پاک تهیه کرده‌ایم. سن فرسودگی را که قبلا رد شده بود دوباره احیا کردیم. براساس این آیین‌نامه به‌دنبال تسریع و تسهیل در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و موتورسیکلت‌ها همچنان هستیم.

گل‌علیزاده تصریح کرد: این یک آیین‌نامه اجرایی خوب تلقی می‌شود، زیرا کمتر وابسته به منابع دولتی است. رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: سال گذشته ۷۲هزار خودروی اسقاطی داشته‌ایم. شاید این تعداد امسال به سه‌برابر هم افزایش پیدا کند. برای پروژه‌ها و طرح‌هایی در کلانشهرها با این رویکردی که منابع متحرکی هستند و سهم بیشتری در آلودگی دارند، برنامه‌ریزی خوبی شده است. گل‌علیزاده تصریح کرد: موضوع بعدی به‌روز کردن شهرهایی است که درگیر آلودگی هوا هستند. بازنگری در حدود مجاز خروجی دودکش‌ها در دستورکار قرار داده‌ایم. تشخیص و نظارت مراکز معاینه فنی از دیگر تمهیدات امسال ماست. پایش پایگاه‌های آلاینده و نظارت بر عمکلرد آنها هم جزئی از تمهیدات ۱۴۰۳ است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.