عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های ارزی دولت بیان کرد: در انجام سیاست‌های ارزی تمام ایراد ما همین است که بانک مرکزی به جای اینکه برای نظام ارزی کشور ریل‌گذاری کند، خود به صراف و دلال ارزی تبدیل شده است.

بانک مرکزی به صراف ارزی تبدیل شده است

آگاه: روح‌الله ایزدخواه در گفت‌وگو با آگاه به برخی از اقدامات غیرمنطقی بانک مرکزی در توزیع ارز اشاره کرد و بیان داشت: دولت در پایان سال گذشته اقدام به توزیع ارز مسافرتی کرد و ما نفهمیدیم منطق این رویکرد چیست؟ بنابراین اگر ما با کمبود منابع ارزی مواجه هستیم، دیگر چرا این قبیل اقدامات در توزیع ارز صورت می‌گیرد؛ از سویی دیگر، اگر ما ارز لازم را داریم، چرا جلوی واردات خودرو گرفته می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از تناقضات در مدیریت ارزی دولت بیان کرد: این تناقضات ما را به این اعتقاد راسخ می‌رساند که مجلس باید خودش آستین بالا زده و رژیم ارزی کشور را تغییر دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شیوه موجود مدیریت ارزی کشور منسوخ بوده و جواب نمی‌دهد و در پی این رویکرد ما ۳۰سال است که به‌اصطلاح دنبال ارز می‌دویم و نتوانستیم این موضوع را مهار کنیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال‌حاضر کشور دلاریزه شده است، بیان کرد: به‌واقع مجلس یازدهم در زمینه موضوع ارز با دولت مماشات کرد و در این بخش صرفا به چند سوال و تذکر بسنده و بیشتر فرمایشی برخورد کرد. وی تاکید کرد: با ترکیب متفاوتی که در مجلس دوازدهم ایجاد شد، ان‌شاءالله ما آستین خود را برای تغییر رژیم ارزی بالا خواهیم زد. وی با بیان اینکه مجلس نباید در موضوع ارز خود را خلع ید کند، بیان کرد: مجلس نباید بایستد تا بانک مرکزی در این زمینه تصمیم‌گیری کنند. ما باید خودمان نظام ارزی کشور را به نفع اقتصاد مولد کشور تغییر دهیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: مجلس دوازدهم اراده تغییر سیاست‌های ارزی را دارد و ان‌شاءالله که دولت هم در این بخش همراهی لازم را داشته باشد تا با کمترین تنش‌ها و چالش‌ها به این سمت حرکت کنیم. ایزدخواه در ادامه با اشاره به موضوع مهار تورم گفت: مقرر بود که مهار تورم از مسیر رشد تولید رخ دهد که این مهم صورت نگرفت.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات و پردیس» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه ما به نام مهار تورم به‌سمت سیاست‌های انقباضی رفتیم که نتیجه آن رکود اقتصادی بود. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تولیدکننده ما به‌اصطلاح در محاق به سر می‌برد و نقدینگی لازم را در اختیار ندارد، بیان کرد: متاسفانه بانک‌ها تسهیلات لازم را در اختیار تولیدکنندگان نمی‌گذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشتباهات مدیریتی در مهار تورم ازسوی دولت، بیان کرد: اشتباهی که رخ داد این بود که به نام مهار تورم ما به‌سمت سیاست‌های رکود اقتصادی غلتیدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.