روز گذشته منابع عبری گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ساعت اخیر بیش از ۱۰۰مرتبه نوار غزه را بمباران کرده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروی هوایی این رژیم در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۱۰۰مرتبه مناطق مختلفی را در نوار غزه بمباران کرده است.

بیش از ۱۰۰ مرتبه بمباران غزه در روز «نکبت»

آگاه: از سوی دیگر، منابع فلسطینی ظهر سه‌شنبه از جنایت تازه صهیونیست‌ها در بیت‌لاهیا خبر دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمانی مسکونی را در بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن بیش از ۱۰نفر شهید و مجروح شدند.

۳۳ بیمارستان نوار غزه از چرخه خدمت‌رسانی خارج شدند

رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه روز گذشته (سه‌شنبه) از وخامت اوضاع بیمارستان‌های نوار غزه درنتیجه استمرار حملات رژیم صهیونیستی خبر داد. «سلامه معروف» رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه بر ضرورت کمک‌رسانی به ساکنان نوار غزه تاکید کرد. وی گفت: رژیم اشغالگر بیش از ۷۵درصد خانه‌های شهروندان نوار غزه را تخریب کرده است و تحرکات خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در مرکز رفح طی شب گذشته نیز به معنای آن است که ما با فاجعه‌ای روبه‌رو هستیم.

معروف همچنین با اشاره به خارج شدن ۳۳بیمارستان نوار غزه از چرخه خدمت‌رسانی، گفت که فعالیت بیمارستان اروپایی به‌دلیل کمبود سوخت امروز متوقف خواهد شد. وی افزود که پس از گذشت حدود هشت‌ماه از تجاوزات رژیم صهیونیستی، برخی مناطق به مرحله قحطی رسیده‌اند. ویرانی گسترده‌ای که جنگ اخیر در نوار غزه ایجاد کرده اگرچه از حد تصور فراتر می‌رود ولی تنها یکی از مظاهر مستقیم و تبعات ناشی از اشغالگری در ۷۶سالی است که از یوم النکبه و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی می‌گذرد.

هفتاد و ششمین سالروز «نکبت»

اردیبهشت‌ماه یادآور تاسیس رژیم صهیونیستی است؛ در ۲۴اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آباد و اجدادی آنهاست. ملت فلسطین یک روز پس از ایجاد این رژیم جعلی یعنی ۱۵مه را روز نکبت نامیده‌اند تا یادآور جنایت صهیونیست‌ها در آواره کردن فلسطینیان و کشتار و درد و رنج آنها و زنده نگه داشتن آن در تاریخ باشند. صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین و تاسیس رژیم جعلی خود در ۱۴مه، پایه‌های ناامنی، بی‌ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.

واژه نکبت نزد ملت فلسطین یادآور اشغال و بیرون راندن اجباری آنها توسط صهیونیست‌ها و با حمایت گسترده انگلیسی‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌هاست، در واقع با این اقدام صفحه ننگینی در تاریخ بشریت ورق خورد؛ چراکه صهیونیست‌ها برای دستیابی به هدف اشغالگری دست به هزاران جنایت هولناک و وحشتناک زده‌اند و همچنان با وجود گذشت بیش از ۷۰سال این جنایت‌ها تکرار می‌شود، گویی که در سایه سکوت و چراغ سبز غربی‌ها و نهادهای بین‌المللی انتظار پایان آنها ازسوی صهیونیست‌ها بیهوده خواهد بود. صهیونیست‌ها در همان ابتدا پس از حمله به ۷۷۴روستا و شهر در سرزمین‌های فلسطین و کشتار ۱۵هزار غیرنظامی مسلمان و مسیحی حدود ۸۰درصد از خاک فلسطین را اشغال کردند و بازماندگان این فاجعه انسانی را به کرانه باختری، نوار غزه و کشورهای همسایه ازجمله سوریه، اردن و لبنان کوچاندند.

در نتیجه سیاست‌های اشغالگرانه صهیونیست‌ها، گرایش اجتماعی بیشتری به مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌وجود آمد. از اواخر دهه ۱۹۸۰ گروه‌های مقاومت به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند و ظرف چند سال پایگاهی قدرتمند را در این باریکه ایجاد کردند.

با خروج اجباری صهیونیست‌ها از نوار غزه و پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی سال۲۰۰۶ فلسطین که به تشکیل کابینه توسط این گروه فلسطینی منجر شد، رژیم صهیونیستی سیاست تحریم و محاصره غزه را در دستورکار خود قرار داد و با اعمال شدیدترین تدابیر استعماری و امنیتی، نوار غزه را ظرف چند سال به بزرگ‌ترین زندان روباز جهان مبدل کرد. در طول ۱۰سال گذشته تقریبا هر دو سال یک بار شاهد یک هجوم نظامی ازسوی صهیونیست‌ها به نوار غزه بوده‌ایم و درنتیجه‌ این جنگ‌ها بیش از ۵۰هزار فلسطینی ساکن غزه تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

در این بین اما طوفان الاقصی نخستین عملیاتی است که فلسطینیان در آن ابتکار عمل حمله را برعهده داشته‌اند. با شروع عملیات طوفان‌الاقصی اسرائیل بهانه جدیدی برای هدف قرار دادن این منطقه به دست آورد و ویران‌سازی و کشتار وسیع غیرنظامیان برای انتقام‌گیری از شکست هفتم اکتبر را در هفت ماه گذشته به اجرا درآورده است.

گفته می‌شود حجم ویرانی نوار غزه در حدی است که ۶۲درصد منازل مسکونی، یعنی بیش از ۲۹۰هزار خانه تاکنون در آن کاملا از بین رفته‌اند و بیش از یک‌میلیون نفر از جمعیت این باریکه منازل خود را از دست داده‌اند. همچنین بانک جهانی اخیرا اعلام کرده ۱۸.۵میلیارد دلار برای بازسازی این منطقه موردنیاز است. این رقم برابر با ۹۷درصد ارزش تولید ناخالص داخلی فلسطین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.