سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت رییس‌جمهوری شهید ایران و همراهانش، روز جمعه در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد.

آگاه: سیدحسن نصرالله در آغاز این سخنرانی گفت: ما در سالگرد عید مقاومت و آزادسازی قرار داریم ولی سانحه هوایی برای رییس‌جمهوری شهید ایران و همراهانش ما را وارد فضای غم و اندوه کرد؛ از این رو تصمیم گرفتیم که جشن‌ها را طبق عادت برگزار نکنیم، چراکه ما در روزهای مصیبت‌بار و اندوهناکی به‌سر می‌بریم. وی افزود: ما بار دیگر شهادت عزیران و بزرگوارانی را که در سانحه بالگرد در ایران به شهادت رسیدند، تسلیت می‌گوییم. حادثه سقوط بالگرد شهید رئیسی برای داخل و خارج ایران بسیار دردناک و اندوهبار بود و این سانحه ما را گریاند. اما ایران از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ تاکنون در مقابل خطرات و چالش‌هایی که با آن مواجه بوده ایستادگی کرده است.

نصرالله تصریح کرد: ما در مسیر خود همیشه به الگو و نمونه و افراد پیشگام نیاز داریم، چراکه بدون الگو، اعتقادات و باورهای ما فقط در حد افکار و نوشته‌ها باقی خواهند ماند و شهید رئیسی در تمام مراحل عمر خود و مسئولیت‌هایی که پذیرفتند، الگو بودند. وی بیان داشت: شهید رئیسی لقب خادم‌الرضا را به خود اختصاص داد، چراکه مسئولیت اداره حرم رضوی را که مسئولیت بزرگی است برعهده داشت؛ موقوفات وابسته به حرم مطهر رضوی از بزرگ‌ترین موقوفات موجود در جهان است. زمانی که شهید رئیسی تولیت حرم رضوی را برعهده گرفت، تحول بزرگی در مدیریت و توسعه حرم و خدمات آن ایجاد کرد که این خدمات به نفع محرومان و مستمندان بود. به گفته دبیرکل حزب‌الله، «شهید رئیسی فقیه، عالم، کوشا، مؤمن، متواضع و در مقابله با منافقان و دشمنان، بسیار شجاع بود به مقاومت و دیدگاه آن ایمان داشت. شهید رئیسی خدمتگزار کشورش بود، به‌طوری‌که تعطیلی نمی‌شناخت و مطیع رهبرش بود.»سید مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه انقلاب اسلامی ایران افزود: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال۱۳۵۷ در معرض محاصره اقتصادی و تحریم‌های فزاینده، جنگ تحمیلی جهانی و ترورهای داخلی قرار گرفته است؛ بنابراین وقتی هر رییس‌جمهوری در ایران مسئولیت را برعهده می‌گیرد، پرونده‌های بسیار بزرگی ازجمله پرونده‌های اقتصادی و معیشتی، ارز، گرانی‌ها و سیاست خارجی را پیش روی خود می‌بیند و اینها نتایج تحریم و محاصره است. در دولت شهید رئیسی یک‌میلیون و ۷۸۵هزار قطعه زمین برای ساخت خانه برای خانواده‌های نیازمند در نظر گرفته شد و تولید نفت افزایش یافت و به سه‌میلیون و ۵۰۰هزار بشکه در روز رسید. وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی تصمیم به اعطای آب و برق رایگان به خانواده‌های فقیر گرفته شد و رشد اقتصادی به ۶درصد افزایش یافت. در دوران شهید رئیسی، رابطه با شرق و ارتباط با غرب در حد معینی برقرار بود. ورود به سازمان‌های بین‌المللی و مقابله با کرونا هم در دوران ایشان محقق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.