نماینده مردم تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه  با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری فقید کشورمان گفت: به‌واقع این سنت الهی است که هر کس که خالصانه در راه خداوند خدمت کند، سرانجام این مسیر قطعا چیزی جز شهادت نخواهد بود؛ به‌واقع شاید هر اجر و پاداشی به‌غیراز شهادت برای آیت‌الله رئیسی رقم می‌خورد، حقیقتا کم بود.

فروش نفت کشور مدیون دیپلماسی انقلابی است

آگاه: محسن زنگنه با اشاره به نکات شخصیتی آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی به‌شدت نسبت‌به رفع آلام و مشکلات و مسائل مردم چه در زمان خدمت در آستان قدس رضوی و چه در قامت ریاست‌جمهوری حساس بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در مسند رییس قوه مجریه همواره به‌دنبال این بودند که شرایط را برای مردم تسهیل کنند. بنده به خاطر دارم زمانی که ایشان به تولیت آستان قدس رضوی رسیدند بسیاری از مسائلی را که در آستان قدس رضوی مرسوم بوده و باعث اذیت مردم می‌شد از پیش رو برداشتند.

زنگنه در ادامه با اشاره به صحه صدر رییس‌جمهوری درباره انتقادات، تاکید کرد: رییس‌جمهوری فقید در جریان بسیاری از جلسات با کمال خونسردی مطالب را شنیده و بدون هیچ‌گونه جبهه‌گیری و ناراحتی در نهایت به وزیر مربوطه توصیه می‌کردند که حتما مطالب شنیده‌شده را مورد بررسی قرار دهند. بنده به‌واقع این جمله را بسیار از زبان آیت‌الله شنیدم که می‌گفتند بالاخره ما اگر ببینیم پیرو مسیری که طی کردیم اشکالاتی وجود دارد این موارد را اصلاح می‌کنیم؛ بنابراین این روحیه، روحیه منحصربه‌فردی بود. وی با اشاره به جلسات متعدد با بسیاری از مسئولان تاکید کرد: بسیاری از مسئولان براساس مواضع خود، تعصباتی دارند اما آیت‌الله رئیسی هر زمان که ما درباره برخی از وزرا و برخی اقدامات انتقادی داشتیم برآشفته نمی‌شد و انتقادات را می‌پذیرفت و حتی از مدیران برای شنیدن انتقادات دعوت می‌کرد. همچنین آیت‌الله رئیسی از ما می‌خواستند که در راستای انتقادات، طرح خودمان را به صورت مکتوب به ایشان ارائه دهیم؛ بنابراین شهادت آیت‌الله رئیسی ثلمه بزرگی به نظام جمهوری اسلامی وارد کرد چراکه وی فردی صادق و امینی بود.

امیرعبداللهیان اجازه نداد تا کشور وارد یک فضای منزوی شود

زنگنه در ادامه با اشاره به شهادت وزیر امورخارجه تاکید کرد: همچنین وزیر امورخارجه یکی از چهره‌های بسیار متواضع و بدون هیچ‌گونه کار تبلیغاتی و حاشیه‌سازی بود. در طول دوران مسئولیت خود اقدامات بسیار بزرگی را انجام داد. به‌واقع ما نباید فراموش کنیم که آغاز دولت آقای رئیسی بسیاری انتظار داشتند که جمهوری اسلامی وارد یک فضای منزوی در جهان شود و به‌اصطلاح حتی پیش‌بینی‌هایی را در این بخش مطرح می‌کردند. وی تاکید کرد: با گذشت سه سال از عمر دولت سیزدهم، ما می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها با کشورهای همسایه روابط خوبی دارد، بلکه در بسیاری از کنوانسیون‌های بزرگ بین‌المللی عضو است و نقش بسیار سازنده‌ای در منطقه دارد. 

فروش نفت کشور مدیون دیپلماسی انقلابی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین فروش نفت ما امروز مدیون نظام دیپلماسی جمهوری اسلامی است. به‌رغم اینکه پیش از مدیریت آقای امیرعبداللهیان ما سردار سلیمانی را از دست داده بودیم اما آقای امیرعبداللهیان بدون حضور شهید سلیمانی توانست این شرایط بسیار حساس و برهه‌ای که اتفاقات بسیار بزرگی هم در زمان ایشان رخ داد، کشتی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را خالصانه و عالمانه مدیریت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط ایران با کشورهای عربی تحت مدیریت امیرعبداللهیان بر وزارت امور خارجه تاکید کرد: درحال‌حاضر روابط خوب ما با کشورهای عربی به‌ویژه عربستان و سایر کشورهای همسایه اعم از ترکمنستان و همچنین برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی به‌واسطه اقدامات امیرعبداللهیان رقم خورد. وی بسیار مدبرانه امور مربوطه را انجام داد. همچنین لازم هست بنده شهادت نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی را تسلیت عرض کنم. به‌واقع ایشان از ائمه جمعه بی‌نظیر و محبوب کشور بودند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: آقای رحمتی هم مدت‌ها در آستان قدس رضوی فعال بود و این اواخر هم به‌سمت قائم‌مقامی آستان قدس رضوی رسید. آقای رحمتی همچنین اقدامات بسیار بزرگی را در طول مدیریت خود بر آستان قدس رضوی انجام داد. وی با بیان اینکه همه تولیدکنندگان و اصناف در آذربایجان شرقی نسبت به اقدامات آقای رحمتی رضایت داشتند، تاکید کرد: استاندار آذربایجان شرقی به‌خوبی توانسته بود همه را در مسیر خدمت دور خود جمع کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.