اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز خود از صدور اعلان قرمز بین‌المللی برای دستگیری «یاسین رامین» خبر داد. طبق گفته سخنگوی دستگاه قضا، این اعلان قرمز در تاریخ ۲۶اردیبهشت صادر شده و از طریق مبادی بین‌المللی، دستگیری و استرداد نامبرده انجام خواهد شد.

اعلان قرمز برای آقازاده پرحاشیه

آگاه: چند روز پیش بود که شعبه۱۹ دیوان عالی کشور رأی دادگاه تجدیدنظر در پرونده شکایت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از یاسین رامین را نقض کرد و نامبرده را به حبس و ردمال محکوم کرد.

در اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری، دیوان عالی کشور با صدور رأی نهایی در پرونده اختلاس از سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر تبرئه «یاسین رامین» را نقض و وی را به حبس و جریمه ۸۷۳.۸۸۷ یورویی محکوم کرد.

در دادنامه صادره ازسوی شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور آمده است: «متهم آقای یاسین رامین را به اتهام خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید و در مورد دعوای مطروحه ازسوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر به‌ طرفیت متهم فوق‌الذکر به‌خواسته مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم هم دعوای مذکور باتوجه‌به احراز انتساب جرم خیانت در امانت به شرح فوق وارد و ثابت می‌باشد؛ لذا مستندا به مواد ۹ و ۱۴و ۱۷ قانون آیین دادرسی کیفری متهم فوق‌الذکر را به پرداخت مبلغ ۸۷۳.۸۸۷یورو بابت اصل خواسته به‌علاوه هزینه دادرسی پرداختی و حق‌الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی محکوم می‌نماید.»

سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر سال۱۳۹۳ از یاسین رامین به اتهام اختلاس، تصرف غیرقانونی و حیف و میل اموال دولتی شکایت کرد که بعد از گذشت چند سال و در ۲۵اردیبهشت‌ماه سال۱۳۹۸ رأی بدوی مبتنی بر ۱۷سال حبس و رد مال به میزان دومیلیون یورو توسط شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو ـ مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت تهران ـ صادر شد.

با ثبت اعتراض یاسین رامین به این رأی، پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت که در آن، رأی دادگاه بدوی نقض و یاسین رامین از اتهامات تبرئه شد. یاسین رامین، همسر مهناز افشار، بازیگر سینما که فعالیت‌های تبلیغی بسیاری علیه مردم و نظام پس از خروج از کشور داشت، پس از رأی دادگاه تجدیدنظر به‌سرعت از کشور خارج شد. پیش از آن مهناز افشار برخی اموال را به خارج از کشور انتقال داده بود. با درخواست فرجام‌خواهی ازسوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، این پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت و حالا یاسین رامین به حبس محکوم شده است.

اواخر مرداد سال۹۵ بود که رسانه‌ها از بازداشت «یاسین رامین» پسر «محمدعلی رامین» معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی‌نژاد و همسر «مهناز افشار» بازیگر سینما خبر دادند.

چند روز پس از انتشار این خبر، جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان وقت تهران از صدور قرار وثیقه ۲۹میلیارد تومانی و بازداشت «یاسین رامین» مدیر شرکت رشد وابسته به سازمان هلال‌احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال‌احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

مشاور اقتصادی وقت رییس‌جمهوری، دهم شهریور سال۹۵ در همین ارتباط گفته بود: پسر یکی از مسئولان دولت نهم [یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین]، شرکتی ایجاد کرد و واردات بخش خاص، مهم و گران‌قیمتی از داروها را به‌صورت انحصاری در دست گرفت و داروهایی تقلبی یا با کیفیتی پایین وارد کرد که سال‌ها مردم از آن استفاده می‌کردند. امروز مشخص شده که چندین میلیارد دلار از این طریق، عاید جوانی شده که با یکی از خانم‌های هنرپیشه ازدواج و یکی از املاکش را که چند ۱۰میلیارد تومان ارزش داشته به‌عنوان مهریه تقدیم خانم کرده است. 

وکیل یاسین رامین نیز همان موقع به اظهارات مشاور اقتصادی رییس‌جمهوری واکنش نشان داد و با تکذیب کردن موضوع واردات داروهای بی‌کیفیت (شیرخشک‌های فاسد) گفت که موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است که مبلغ آن کمتر از یک‌میلیون دلار است و بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و تنها بخش کوچکی باقی‌مانده که مستلزم حضور نماینده هلال‌احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.

در دوازدهم اسفند سال۹۵ و پس از هفت‌ماه بازداشت که علت آن عجز از تودیع وثیقه ۲۹میلیارد تومانی عنوان شده بود، یاسین رامین با وثیقه از زندان آزاد شد اما ممنوع‌الخروج بود تا اینکه دادگاه تجدیدنظر رأی محکومیت ۱۷ساله او را نقض کرد و نامبرده به‌سرعت از کشور خارج شد.

یاسین رامین بلافاصله پس از خروج از کشور، همچون همسرش مهناز افشار، در مصاحبه با رسانه‌های ضدانقلاب شروع به هجمه‌‎پراکنی علیه مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی کرد؛ حجم اهانت‌های یاسین رامین به‌حدی بود که پدرش محمدعلی رامین که روزگاری در دولت احمدی‌نژاد عهده‌دار سمت معاونت وزارت ارشاد بود، از او اعلام برائت کرد و در برائت‌نامه‌اش خطاب به پسرش یاسین رامین نوشت: اگر هنوز ذره‌ای از اصالت و شعور در خودت سراغ داری، بفهم که بعد از سقوط کامل تو، مهناز رهایت می‌کند!

در بخش دیگری از رنج‌نامه محمدعلی رامین آمده بود: آنچه می‌بینم، باید بگویم، مهناز، واقعیت و مجازی را درهم‌ریخته و می‌خواهد با جذابیت زنانه‌اش، نقش «مریم رجوی زیبا» را بازی کند؛ اما تو «مسعود رجوی» او نیستی و کس دیگری نیاز خواهد بود که بتواند دست به کشتار ملت خود بزند؛ اما در ابتدای عطش‌ناک کینه‌جویی‌ها، هردو با هم تحریک‌پذیر در خدمت دشمنان ایران پادویی خواهید کرد؛ هم به‌خاطر رنج مشترکتان و هم به‌خاطر پیوندتان!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.