۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴٬۰۷۸

رضا ظریفی ـ دبیر تحریریه

اخلاق اسلامی در رفتار سیاسی فراموش نشود

آگاه: اگر ۱۰روز قبل درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و ثبت‌نام نامزدها در ستاد انتخابات کشور صحبت می‌کردید، بسیاری با دیده تردید به شما نگاه می‌کردند اما بعد از سانحه سقوط هلی‌کوپتر حامل رییس‌جمهوری که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان شد، به‌ناگاه صفحه سیاست‌ورزی در کشور گامی دیگر به پیش رفت تا این روزها کشور و جریانات سیاسی درگیر هیاهوی ثبت‌نام نامزدها برای انتخابات هشتم تیر باشند. 

تا امروز چهره‌هایی برای حضور در میدان انتخابات ریاست‌جمهوری برای دولت چهاردهم اعلام آمادگی کرده‌اند که حضور آنها تا حدودی پیش‌بینی می‌شد اما چهره‌های جدیدی هم به میدان آمدند که باید دید صلاحیت آنها ازسوی شورای نگهبان تایید می‌شود یا خیر. 

امروز و فردا هم شاید افرادی وارد ساختمان وزارت کشور و میدان انتخابات شوند که معادلات پیش از آغاز رقابت‌ها را دستخوش تغییرات جدی کنند اما آنچه در این روزها مشاهده شده و در روزهای آینده هم به‌طور حتم بیشتر خواهد شد مربوط به اخلاق سیاسی و رعایت آرامش جامعه ازسوی نامزدهای تایید صلاحیت شده و طرفدارانشان است. 

حضور برخی چهره‌های سیاسی در این عرصه موجب شده تا طرفداران رقبای آنها و حتی خود نامزدهای احتمالی کلمات و مطالبی را مطرح کنند که شایسته سپهر سیاسی جمهوری اسلامی نیست. شاید این رفتار در چند انتخابات اخیر رواج یافته و به نوعی نهادینه شده باشد اما مروری بر سیره سیاسی امام راحل و رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که بداخلاقی‌ها و تسویه‌حساب‌های سیاسی در عرصه انتخابات به‌هیچ‌وجه موردتایید بزرگواران نبوده است. از سوی دیگر، مردم ایران به‌عنوان صاحبان انقلاب اسلامی با جزئیات تمام رفتار سیاستمردان را رصد کرده و البته رفتارها و اظهارات برخی نامزدها را هرگز فراموش نمی‌کنند. از همین روست که به عنوان عضوی از ملت بزرگ ایران به نامزدها پیشنهاد می‌کنم همانند رییس‌جمهوری شهید در روزهای پیش‌رو اخلاق اسلامی در رفتار سیاسی را مدنظر قرار دهند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.