عضو هیات عالی شورای وحدت درباره برنامه و راهبرد انتخابات شورای وحدت در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: راهبرد شورای وحدت تحقق مشارکت هرچه بیشتر مردم پای صندوق‌های رأی است، اینکه در روز هشتم تیرماه با چه میزان مشارکت مردمی مواجه شویم، مسئله و اولویت اول ماست، حتی مهم‌تر از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود.

راهبرد شورای وحدت تحقق مشارکت هرچه بیشتر مردم است

آگاه: وی با بیان اینکه این موضوع می‌تواند بر مشروعیت مردمی نظام بیفزاید، به همین جهت همه باید در این راستا تلاش کنند، اظهار کرد: هر اندازه که تعداد نامزدها در عرصه رقابت انتخاباتی بیشتر باشد مشارکت مردم افزایش می‌یابد.

عضو هیات عالی شورای وحدت بیان کرد: خداوند به تعداد خلایق، سلایق آفریده است و این سلایق رویکردشان به نامزدهای متعدد است از این رو هر چقدر تعداد نامزدها در عرصه رقابت انتخاباتی بیشتر باشد، طبیعی است که مشارکت بیشتر مردم را هم شاهد خواهیم بود و البته رقابت میان چهره‌های مطرح که بتوانند در مردم امید به تغییر و تحول در وضع موجود در عرصه مدیریتی کشور به‌وجود آورند بسیار مهم است.

رئوفیان تاکید کرد: موضوعی که رهبر انقلاب در سخنرانی‌های متعددشان و در حرم مطهر امام رضا(ع) و در جریان انتخابات مجلس همواره مورد تاکیدشان بوده و هست، موضوع تحول است، به این دلیل که تحول لازمه پیشرفت و حرکت رو به جلو است.

مردم نارضایتی خود را در انتخابات دور اول و دوم مجلس نشان دادند

وی با بیان اینکه مردم از وضع موجود ناراضی هستند و نارضایتی خودشان را در انتخابات دور اول و دوم مجلس با هشدار نارنجی نرخ مشارکت به‌وضوح نشان دادند، تصریح کرد: وضع موجود وضعی نیست که مردم به ادامه آن رضایت بدهند و قطعا باید تحول پدید آید. در حوزه تفکر، در لایه نگرش باید تحول پدید آید. در حوزه کنش و کنشگری حتی در نحوه واکنش نسبت‌به موضوعات داخلی و پیرامونی هم باید تحول پدید آید و این لازمه کار است. رحمت و برکات خدا بر فیلسوف شهیر -مرحوم علامه محمدتقی جعفری- که می‌گفت: اگر اندیشه‌ات گل باشد، حرفت، عملت، عکس‌العملت هم مثل گلاب معطر است.

عضو هیات عالی شورای وحدت خاطرنشان کرد: این موارد بسیار مهم است و شاید بتوان به‌عنوان زیربنای پیشرفت و توسعه در کشور از آن یاد کرد و قاعدتا، هم در مجلس این تحول باید پدید بیاید و هم در دولت چهاردهم این تحول باید کاملا مشهود باشد؛ بنابراین یکی از عوامل امید به پیدایش تحول در عرصه‌های مختلف، مشارکت هرچه بیشتر صاحبان رأی پای صندوق‌هاست؛ البته منظور مشارکت ۷۰درصدی و به بالاست، نه مشارکت‌هایی که متاسفانه در چند دوره اخیر به‌ویژه انتخابات مجلس دوازدهم شاهد آن بودیم!

رئوفیان درباره زمان ورود شورا به مصادیق و معرفی نامزد اختصاصی خود، اظهار کرد: در هیات عالی شورای وحدت گزینه‌هایی مطرح شده و از آنها نامی به میان آمده است، اما باتوجه‌به شاخص‌ها و معیارها باید به گزینه مناسب برسیم. برای ما مهم‌تر از اینکه بگوییم چه کسی تعیین می‌شود، این سوال مطرح است که رییس‌جمهوری آینده دارای چه ویژگی‌هایی باید باشد؟ ما باید از مسیر شاخص‌ها به شخص برسیم، نه آنکه شخص را انتخاب کنیم و بعد ببینیم آیا با معیارها تطبیق می‌کند یا خیر؟ یعنی نباید شیپور را از سر گشادش بدمیم.

وی گفت: به‌عنوان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین می‌گویم که در حزب متبوع خود، مهم‌ترین شاخص‌ها را اعلام کرده‌ایم و مسائل را مرور و سبک و سنگین می‌کنیم؛ ازاین‌رو در حزب اسلامی ایران‌زمین و جبهه پیشرفت و شورای وحدت به این مسائل که رییس‌جمهوری آینده با چه ویژگی‌هایی باید انتخاب شود، توجه داریم و باید ببینیم از میان کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند، چه کسی دارای بیشترین ویژگی‌ها و شاخص‌های لازم برای جایگاه خطیر و راهبردی ریاست‌جمهوری است.

این فعال سیاسی افزود: خدامداری و مردمداری رییس‌جمهوری شهید از ویژگی‌های برجسته ایشان بود که مرحوم رئیسی داشت و رییس‌جمهوری چهاردهم هم علاوه‌بر این ویژگی باید ازلحاظ نوع نگاه به منطقه و محیط پیرامونی و نگاه به دنیا به‌ویژه نوع نگاه به بازارهای جهانی و اقتصاد بین‌الملل که بسیار هم مهم است بتواند بر مشکلات فائق آید.

رئوفیان تصریح کرد: ما معتقدیم اقتصاد هر کشوری متاثر از بازار جهانی و اقتصاد بین‌الملل است؛ ازاین‌رو رییس‌جمهوری آینده باید نسبت‌به این موضوع توجه ویژه‌ داشته باشد تا بتواند با استفاده از افراد کارآمد و کاربلد که دانش اقتصاد داشته و اقتصاددان باشند، بن‌بست‌ها و موانع را برطرف کنند و معیشت مردم را به تناسب شأن والایشان تامین کنند.

وی یادآور شد: رییس‌جمهوری آینده باید بتواند در برقراری تعامل مثبت و موثر با دنیا حول محور منافع ملی به‌ویژه در عرصه دیپلماسی اقتصادی از خود کارآمدی نشان بدهد و به‌جز رژیم سفاک، کودک‌کش و اشغالگر قدس در برقراری روابط حسنه با سایر کشورها با حفظ احترام متقابل بکوشد و به‌منظور دستیابی به اهداف متعالی پیش رود که البته همه آنها تحت رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و در عمل به سیاست‌های کلی اعلامی ازسوی ایشان و هماهنگی بین قوا و صدالبته کمک مردم اتفاق خواهد افتاد.

رییس دولت چهاردهم باید شجاع باشد

عضو هیات‌عالی شورای وحدت خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری چهاردهم باید شجاع باشد؛ ناگفته نماند تلاش و فعالیت مضاعف و سفرهای خستگی‌ناپذیری که مرحوم رئیسی به‌عنوان رییس‌جمهوری به اقصی‌نقاط کشور ـ‌با هدف رسیدگی به مشکلات مردم داشت‌ـ کار را برای رییس‌جمهوری بعدی سخت کرده و قطعا یکی از چالش‌هایی که ممکن است برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری در مناظره‌ها و رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند تصمیم به نقد عملکرد دولت سیزدهم یا صرف‌نظر از نقد و پرداختن به تعریف و تمجید از آن است؛ با این تصور که نکند موجب ریزش آرایشان شود.

رئوفیان افزود: ممکن است در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این تصور پیش آید که اگر از دولت مستقر نقد کنیم رأی ما کاهش پیدا می‌کند و اگر بخواهیم از آنها تعریف و تمجید کنیم ممکن است ما را دچار مشکل کند، اینها مواردی است که نباید ذهن نامزدها را به خود مشغول ‌کند. به‌هرحال نامزدها باید نگاه واقع‌بینانه داشته باشند.

برای پیشرفت کشور باید عملکرد دولت‌ها و مجالس را در بوته نقد قرار داد

وی با اشاره به تعریف شهید مطهری از «نقد» که گفته است «نقد معبر تکامل است»، بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم به کمال برسیم و کشور پیشرفت کند باید عملکرد مسئولان، دولت‌ها و مجالس را در بوته نقد و بررسی قرار دهیم و آنها هم موظف هستند که نقد منصفانه و مشفقانه را به دیده منت بپذیرند تا پیشرفت حاصل شود.

عضو هیات‌عالی شورای وحدت درباره معرفی نامزد احتمالی ازسوی اصولگرایان گفت: این سوالی نیست که الان بتوان پاسخ داد، بسیار مهم است که نامزدها چگونه در عرصه رقابت و میز مناظره ظاهر می‌شوند و برنامه‌ها و مکنونات ذهنی و قلبی و مواضع خودشان را مطرح می‌کنند. باید رصد کرد اما بهتر این است که به یک نامزد برسند، ضمن آنکه مردم به این بلوغ سیاسی رسیده‌اند و به‌خوبی تشخیص می‌دهند که چه کسی را انتخاب کنند.

رئوفیان بیان کرد: امیدواریم مردم هم بتوانند بادقت نسبت‌به اظهارات، برنامه‌ها، ویژگی‌ نامزدها و سایر مسائلی که آنها را در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند به بهترین فرد برای انتخاب برسند.

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا احتمال می‌رود شورای وحدت از «مصطفی پورمحمدی» حمایت کند؟ اظهار کرد: همه کسانی که نامزد شده‌اند، دغدغه وطن و نظام را دارند و از نظر ما قابل احترام هستند و شورای وحدت برای همه نامزدها احترام قائل است. شورای وحدت ضمن دعوت به ثبت‌نام از کسانی که خود را از هر جهت آماده قبول مسئولیت ریاست‌جمهوری و خدمت به مردم می‌دیدند، تصمیم به معرفی نامزد مورد حمایت خود گرفته است؛ نامزدی که به‌ برنامه‌های این شورا عمل کند و خود را در برابر شورا پاسخگو بداند.

رئوفیان اضافه کرد: از آنجا که بیش از ۴۰حزب در این شورا عضویت دارند، سازوکار رسیدن به گزینه نهایی موردحمایت خود را از طریق تعامل با احزاب عضو تعریف کرده است؛ برای ما بسیار مهم است که نامزد مورد حمایت‌مان خدامدار، مردم‌دار، برخوردار از علم و دانش و هنر مدیریت و دارای تجارب موفق مدیریتی باشد و درعمل پایبندی خود را به دو اصل مترقی و مهم «کارایی» و «اثربخشی» که از اصول مهم مدیریتی است نشان داده باشد تا بتواند به نجات و پیشرفت کشور بیندیشد و عمل کند و از همه لوازم از نیروی انسانی شایسته گرفته تا برنامه درست و سایر ملزومات در جهت حل مشکلات چه در داخل و چه در مسائل خارجی کمک بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.