۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴٬۲۵۰

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، از پوشش بیمه‌ای هفت قلم داروی درمان سرطان خبر داد. وی افزود: امسال نیز هفت داروی جدید درمان سرطان تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفت.

۷ قلم داروی درمان سرطان بیمه شد

آگاه: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز پیشتر گفت: صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج با اعتبار کمتر از هزار میلیارد تومان به بیش از هفت‌هزار میلیارد تومان در سال۱۴۰۲ و به ۹هزار میلیارد تومان در سال۱۴۰۳ رسید.

محمدمهدی ناصحی افزود: شکل‌گیری این صندوق بیمه‌ای برای حمایت از بیماران نادر، خاص و صعب‌العلاج بسیار اهمیت دارد و همکاری همه‌جانبه‌ای از طرف معاونت درمان وزارت بهداشت در این زمینه انجام شد و در این یک‌سال‌ونیم توانستیم به‌سمتی برویم که افزایش بودجه مناسبی در این زمینه داشته باشیم.وی ادامه داد: تاکنون بسته مربوط به ۱۰۷گروه بیماری نادر، خاص و صعب‌العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت قرار گرفته است و امسال نیز بسته خدمتی مربوط به تعدادی از بیماری‌ها تهیه شده و بخشی ابلاغ شده و بخشی در حال ابلاغ هستند. امیدواریم امسال بتوانیم بخش زیادی از این بسته‌های خدمتی را در سامانه‌ها وارد کنیم. بسته‌های خدمتی به‌طور مداوم درحال بازبینی هستند و سیر تکمیلی این صندوق درحال طی شدن است.

اجرای سراسری واکسیناسیون «پنوموکوک» و «روتاویروس» 

معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای سراسری واکسیناسیون واکسن‌های «پنوموکوک» و «روتاویرس» تا پایان مردادماه خبر داد. 

دکتر حسین فرشیدی، درباره روند واکسیناسیون کودکان با دو واکسن «پنوموکوک» و «روتاویرس» اظهار کرد: روند واکسیناسیون به‌خوبی پیش می‌رود و مشکلی در این مسیر وجود ندارد.
وی درباره عوارض احتمالی ناشی از تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک گفت: مردم در ارتباط با این واکسن‌ها هیچ نگرانی نداشته باشند؛ به‌طور معمول، هنگامی که روند واکسیناسیون را آغاز می‌کنیم نسبت‌به عارضه‌های واکسن نگرانی‌هایی ممکن است وجود داشته باشد اما خوشبختانه، مشاهدات و بررسی‌ها بیانگر این است که واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس هیچ عارضه‌ای نداشته‌اند. 

فرشیدی با اشاره به اجرای این واکسیناسیون در جنوب کشور، درباره برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تزریق واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس خاطرنشان کرد: به‌طور قطع، تمام کشور تحت پوشش واکسیناسیون با واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک قرار می‌گیرند.  معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره زمان اجرای واکسیناسیون سراسری واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تمام کشور تا پایان مردادماه تحت پوشش این واکسن‌ها قرار می‌گیرند. به اذعان مسئولان وزارت بهداشت، واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ماهگی تزریق می‌شود. واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰مرگ کودکان به‌علت بیماری‌های ذات‌الریه جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

کاهش ۱.۱۶درصدی زایمان‌های سزارین

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، از کاهش ۱.۱۶درصدی آمار سزارین در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد.

محمدرضا سهرابی، ضمن مقایسه شاخص اعمال جراحی سزارین بین سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گفت: باتوجه‌به اینکه بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی مراکز ارجاعی سطح کشور هستند، ۱.۱۶درصد کاهش سزارین در مقایسه با سال گذشته رقم قابل‌توجهی است و این عدد در زمینه افزایش زایمان طبیعی نخست‌زا، زایمان بی‌درد و کاهش اندکس مورتالیتی کیفیت در مراقبت‌های بارداری، به شکل قابل‌توجهی رشد داشته است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه از افزایش ۷۳درصدی اعضای هیات‌علمی آموزش‌دیده دوره‌های معرفت‌افزایی در راستای اجرای قوانین جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و افزود: این در شرایطی است که درصد مراکز درمان ناباروری دولتی عقد قرارداد با بیمه پایه ۱۰۰درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.