دکل حفاری سحر۱ متعلق به شرکت حفاری شمال برای انجام تعمیرات اساسی وارد حوض خشک ایزوایکو شد.

توانمندی متخصصان ایرانی در تعمیر دکل‌های حفاری دریایی‌

آگاه: دکل حفاری سحر۱ پس از ۱۳سال فعالیت مستمر در حوزه نفت برای انجام تعمیرات اساسی به دست توانمند متخصصان داخلی وارد این حوض خشک شده است. سلمان ضربی، مدیرعامل ایزوایکو در حاشیه این مراسم گفت: تعمیرات اساسی این دکل که از دیروز آغاز شده و دومین تجربه ‌ایزوایکو با شرکت حفاری شمال است. به گفته مدیرعامل ایزوایکو «برآورد تعمیرات اساسی دکل‌های حفاری دریایی ۱۰میلیون دلار است که با استفاده از توان داخلی می‌توان در شرایط فعلی این میزان را در جاهای حساس‌تر به‌کار گرفت.» وی اقدام اعضای هیات‌مدیره شرکت حفاری شمال در اعتماد به توان داخلی را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: با تکیه بر توان بومی بهترین عملکرد را از خود نشان خواهیم داد.

مدیرعامل ایزوایکو عنوان کرد: تعمیرات اساسی دکل سحر۱ ظرفیت خوبی را در حفاری ایجاد خواهد کرد، ضمن اینکه تعمیرات آن با توان داخلی از خروج ارز جلوگیری کرده و اشغال و ارتقای تکنولوژی را به همراه دارد. وی ادامه داد: امروز به‌طور همزمان عملیات روی دکل دنا هم توسط ایزوایکو آغاز می‌شود و امیدواریم این اقدام شروع مجدد خوبی باشد تا سایر شرکت‌ها هم به توان داخلی اعتماد کنند. علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: با اعتماد به توانمندی‌های داخلی عملیات تعمیرات اساسی دکل سحر۱ به شرکت داخلی ایزوایکو واگذار شد و حتی در مقایسه با شرکت‌های خارجی هم می‌توانستیم آن را به‌عنوان گزینه اصلی انتخاب کنیم. وی گفت: این شرکت ۹دکل در خشکی و سه دکل دریایی دارد که در صنعت نفت و تکمیل چاه‌های نفت پروژه‌های متنوعی را انجام می‌دهد.

علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل شرکت حفاری شمال همچنین در بندرعباس گفت: این شرکت در هشت ماه گذشته با اعتماد کارفرمایان توانسته ۶۵۰میلیون دلار پروژه جدید برای انجام تحویل بگیرد. وی افزود: ما پروژه حفاری ۹حلقه چاه درون‌میدانی را در پارس جنوبی در دست اقدام داریم که فعالیت‌های مهندسی و سفارش کالای آن انجام شده و در تیر و مرداد دکل حفاری برای انجام عملیات در پارس جنوبی مستقر خواهد شد. حفر این ۹حلقه چاه در حل مشکل ناترازی گاز توسط کارفرما و شرکت حفاری شمال کمک شایانی خواهد بود. مدیرعامل شرکت حفاری شمال تصریح کرد: در فعالیت‌های اکتشافی، دو دکل خشکی در میادین رامشیر و تخته مشغول عملیات حفاری اکتشافی هستند، در شرکت نفت فلات قاره هم در حال انجام تعمیرات چاه‌ها و انجام عملیات حفاری در میادین شرکت نفت فلات قاره هستیم. پروژه دیگری در اروندان و در میادین مشترک غرب کارون داریم که در آنجا کار تعمیرات ۶حلقه چاه و حفاری جدید را برعهده گرفته‌ایم. وی ادامه داد: در بحث مارون و گلخاری در ماه‌های گذشته ۶حلقه چاه را تحویل کارفرما دادیم که با تولید نفت خام از این چاه‌ها ما نیز سهمی در حوزه نفت کشور ایفا و به کشور ادای دین کرده‌ایم، پیش‌بینی می‌کنیم فعالیت تحت‌الارضی پروژه مارون تا انتهای سال به پایان برسد و بحث سطح الارض آن را ادامه خواهیم داد.

سلمان‌زاده در پایان سخنانش گفت: در حوزه خزر در رودسر هم بسترشناسی انجام می‌دهیم و در صورت انعقاد تفاهمات لازم دکلی که در شمال کشور داریم برای انجام این پروژه و انجام عملیات اکتشافی در حوزه رودسر دریای خزر اعزام خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.