۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴٬۳۲۵

امیر اسماعیلی ـ‌ سردبیر

آگاه: هرچند بسیاری بر این عقیده هستند که بحث‌های انتخاباتی با شروع مناظره‌های جمعی نامزدها وارد فضای جدی و داغ‌تری خواهد شد که باتوجه‌به حافظه شفاهی و تجربه مناظره‌ها در دوره‌های قبلی انتخاباتی نظر دور از ذهنی نیست.
اما ایده جالبی که در این دوره از تبلیغات انتخاباتی به اجرا درآمد، برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه‌های مختلف است که هر نامزد با دو مشاور و کارشناس خود در مقابل پرسش و مباحثه با سه کارشناس آن حوزه قرار می‌گیرد که برای محققان، پژوهشگران و همچنین روزنامه‌نگاران و آنهایی که جدی‌تر بحث برنامه‌های انتخاباتی را دنبال می‌کنند، جذابیت دارد.
در این میزگردها به دور از تبعات و جنس مناظره‌ها، صحبت‌ها و سوال و جواب‌های عمقی‌تر و چالشی‌تری مطرح می‌شوند که مجال خوبی برای آسیب‌شناسی روندهای اشتباه گذشته و همچنین ارائه برنامه‌های تازه و فکرشده در آن حوزه است. در همین رابطه حجت‌الاسلام محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات کشور نیز در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: «برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی تغییرات مثبتی داشت. بالاخص میزگردهای تخصصی که با دقت دنبال می‌کنیم. این توجه به #فرهنگ (چه در محتوا و چه در فرم اجرای میزگرد) جای تقدیر دارد. هرچند چهره‌های خبره آن حوزه به ترکیب کارشناسان نقد دارند. خداقوت به برادر عزیز آقای جبلی و ‎ و دوستان ستاد #انتخابات صداوسیما»
گزینه پیشنهادی که می‌توان مطرح کرد: همین حالا که ستادهای انتخابی به‌شدت مشغول فعالیت هستند، گروه‌های رصدی ویژه رصد و مشاهده همه میزگردهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل دهند و همه موارد موردبحث در قالب «شناخت مسئله» و راهکارهای بیان‌شده، فهرست و در برنامه عملیاتی نامزد پیروز انتخابات مورد استفاده قرار گیرد، مخصوصا در بحث‌ها و مسئله‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بحث‌های ویژه مانند نظام آموزش و پرورش که به‌طور مستقیم به قشر عظیم و شریف فرهنگیان و آینده‌سازان ایران اسلامی و عزیز مربوط است و باید تمام راهکارهای اصلاحی در آن به اجرا درآید.‎

تغییرات مثبت برنامه‌های انتخاباتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.