نماینده مردم لنگرود در گفت‌وگو با گروه سیاست آگاه، با اشاره به عملکرد بانک‌ها و بنگاه‌داری آنها، گفت: ما همواره باید تلاش کنیم تا بانک‌ها از بنگاه‌داری و مال‌اندوزی خارج شوند.

آگاه: مهرداد لاهوتی تصریح کرد: در ماده۱۶ قانون رفع موانع تولید تاکید شده که بانک‌ها باید سالانه ۳۳درصد اموال مازاد خود را واگذار کنند. لذا همه بانک‌ها به جای اینکه سرمایه خودشان را به دست مردم واگذار کنند فعلا مشغول بنگاه‌داری هستند،  بنابراین ما باید بانک‌ها را از بنگاه‌داری خارج کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما باید هرچه می‌توانیم دولت را کوچک کنیم، اظهار کرد: تصدی‌گری دولت باید کنار گذاشته شود و امور باید به بخش خصوصی واگذار شود. درواقع دولت باید از بخش خصوصی تنها حمایت و این بخش را هدایت کند.
لاهوتی با بیان اینکه سهم سبد دولت در اقتصاد کشور سهم بالایی است، اظهار کرد: درحال‌حاضر ۸۰درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار داشته و ۲۰درصد آن را بخش خصوصی برعهده گرفته است. درواقع سهم ۲۰درصدی بخش خصوصی در اقتصاد کشور قدرت رقابت با سهم ۸۰درصدی دولت را ندارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ۸۰درصد عمدتا در بدنه دولت قرار دارند، اظهار کرد: این بدنه حاضر نیست تا اختیارات خود را به بخش خصوصی واگذار کند، البته مقام معظم رهبری هم در این بخش تاکیداتی داشتند و اظهار کردند که باید بخش خصوصی تقویت شود.
نماینده مردم «لنگرود» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درحال‌حاضر هشت هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم، یعنی در اختیار آن ۲۰درصد است؛ این در حالی است که این بخش، منابع خود را صرف خرید زمین، طلا و ارز می‌کنند و قدرت رقابت با سهم ۸۰درصدی دولت در اقتصاد کشور را ندارند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درواقع ما باید با تبیین برخی شاخص‌ها، به عنوان مثال تا پایان چهار سال شرایطی را فراهم کنیم که سهم ۸۰درصدی دولت در اقتصاد به ۴۰درصد برسد و از سویی دیگر سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور ارتقا پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.