رقابت ۶نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری هر روز گرم و گرم‌تر شده و تبلیغات نامزدها آرام آرام چهره شهر را تغییر می‌دهد. نامزدهای انتخاباتی هر روز با برگزاری جلسات و میتینگ‌های انتخاباتی، سعی در تقویت آرای خود داشته و تلاش می‌کنند ذهن و دیدگاه افکار عمومی را نسبت به شعارها و برنامه‌های خودشان تغییر دهند.

کوچینگ مجلسی‌ها

آگاه: ۶نامزد انتخاباتی این روزها گاهی از پشت تلویزیون و گاه از پشت فرستنده‌های رادیویی برنامه‌های خود را برای مردم واکاوی کرده و می‌کوشند فضای انتخابات را به نفع خود کنند اما گاه برخی صحبت‌های بی‌ربط و گاه توضیح مکرر مشکلات، به نقطه ضعفی در تبیلغات نامزدها تبدیل شده و نهایتا آرای آنها را در ذهن افکار عمومی جابه‌جا می‌کند، اما هستند نامزدهایی که با حضور در جمع هم‌مسلکان سیاسی خود، تلاش می‌کنند نقاط ضعف در گفته‌ها و تبلیغات خود را برطرف کرده و برای رویارویی با رقبا به اصطلاح از در دیگری وارد شوند.
از این رو هفته گذشته مسعود پزشکیان، یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب که فعلا در نظرسنجی‌ها جایگاه مناسبی دارد با حضور در فراکسیون مستقلین مجلس، شنوای برخی بازخوردها نسبت به دیدگاه‌های انتخاباتی خود بود؛ دیدگاه‌هایی که او را از رفتن به سمت برخی رویکردها بر حذر داشت و ادامه برخی رویکردهای را برای وی مسجل می‌کرد.

مرد آرای خاکستری
بر مبنای کوچینگ برخی از اعضای این فراکسیون، پزشکیان به‌دنبال آرای خاکستری است و باید به‌سمت جذب آرای خاکستری حرکت کند، چراکه در این صورت می‌تواند مسیر پیروزی در انتخابات را برای خود هموار کند.
با این حال قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان و عضو فراکسیون مستقلین مجلس درباره جزئیات این جلسه گفته است؛ نمایندگان عضو فراکسیون در این جلسه تاکید کردند که تایید آقای پزشکیان دریچه‌ای برای بخشی از جامعه است که نگاهشان به نگاه پزشکیان نزدیک است و این باعث افزایش مشارکت می‌شود. وی در ادامه به پیشنهادات فراکسیونی در برای بهبود حضور پزشکیان در برنامه‌های صداوسیما اشاره کرد و گفت: در این جلسه به آقای پزشکیان پیشنهاد شد که باید چه کار کنند و چه بحث‌هایی را بیشتر مطرح و از چه بحث‌هایی پرهیز کنند.

عثمانی ادامه داد: با این‌حال تعدادی از نمایندگان نیز مقداری از وضعیت ستاد وی گلایه کردند که باید ستادشان سر و سامان بهتری پیدا کند که قرار شد که یک سازمان بهتری بدهند و از ظرفیت نمایندگان و چهره‌های شاخص در ستادشان استفاده کنند. توصیه نمایندگان این بود که از اینکه ستاد وی ستاد قومی باشد، پرهیز شود. چون نگاه آقای پزشکیان  ملی است و انتظار است که ستاد وی هم ملی باشد و امیدواریم در روزهای آینده این اتفاق بیفتد. با این حال آقای پزشکیان  هم در این جلسه صحبت‌هایی داشتند و گفتند که پشتوانه من شما هستید و باید ستاد را ساماندهی و رونق دهید.

میتینگ سیاسی در حوزه هنری
با این حال محمدباقر قالیباف، دیگر چهره مطرح در رقابت‌های انتخاباتی هفته گذشته در سالن سوره حوزه هنری در خیابان سمیه با یاران مجلسی خود دیدار کرد تا این‌بار نه از موضع رییس مجلس که از منظر یک نامزد انتخاباتی، صفوف یاران هم‌ رای  خود را برای رقابت انتخاباتی هماهنگ کند و برای ادامه راه انتخاباتی دستپخت اصولگرایان مجلس را بچشد؛ از این رو جعفر قادری، یکی از حاضران این جلسه درباره جزئیات این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگانی از هر دو فراکسیون سیاسی مجلس حضور داشتند. چهار تا پنج نفر از نمایندگان در این جلسه دیدگاه‌ها و نظراتشان را مطرح و تاکید کردند که آقای قالیباف به تعهدی که به نمایندگان می‌دهد، پایبند باشد. وی این را هم گفت که؛ آقای قالیباف در این جلسه تاکید کرد که نمایندگان نباید منتظر دریافت حکمی از طرف من برای حضور در ستاد انتخاباتی باشند و از ظرفیت و توان‌شان در عرصه انتخابات استفاده کنند. قادری همچنین گفت که در این جلسه اکثریت نمایندگان حضور داشتند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.