۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴٬۴۸۳

لیلی معرفی ـ خبرنگار گروه جامعه

آگاه: در گذشته روال به این صورت بود که تبلیغات نامزدها از طریق تلویزیون و رادیو یا پوسترهای خیابانی انجام می‌شد. این پوسترها توجه بچه‌های مدرسه‌ای را هنگام رفت‌وآمد جلب می‌کرد. یادم است محصل که بودیم از رنگ و لعاب و سردر ستاد انتخاباتی تا تبلیغات بچه‌ها در مدرسه ما را درگیر خود می‌کرد. واجد شرایط رای دادن نبودیم اما برایمان جالب بود که قدم در خیابان بگذاریم تا ببینیم چه خبر است. اما حالا که هر تلفن همراه هوشمند خود یک رسانه به شمار می‌آید و مخاطبان اصلی آن هم قشر نوجوان هستند تبلیغات باید عطر و سلیقه جوانان این نسل را به خود بگیرد و در اصطلاح به‌روزرسانی شود. چرا این موضوع به دغدغه تبدیل شده است؟ چرایی آن در آینده نه چندان دور مشخص می‌شود. فراهم‌کردن بستری برای جوانان و نوجوانان تا سرنوشت کشور برایشان پراهمیت شود و سرمایه‌گذاری روی قشری که می‌خواهند از ارکان اصلی رأی‌دهندگان باشند از دلایل این موضوع است.
این سرمایه‌گذاری باید در فضای مجازی صورت بگیرد. حالا که برخلاف نسل گذشته که بیشتر اوقات فراغت خود را در خیابان و در دنیای واقعی سپری می‌کردند، نسل جدید در تلفن‌های همراه وقت می‌گذرانند. فضایی که به نسبت فضای قدیم اثرات بیشتری را روی آنها دارد و مطالب نیز با سرعت بسیار بیشتری در آن انتقال پیدا می‌کند. پس اگر بسترهای مجازی موردعلاقه و مورداستفاده اکثریت نوجوانان شناسایی شود و از همین‌حالا روحیه مشارکت و رأی‌دادن در آنها متولد شده و رشد پیدا کند، انتخابات بعدی شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود.
از طرفی دیگر، باید آگاه باشیم که همانطور که فضای مجازی می‌تواند مفید باشد، آن روی سکه‌ای نیز دارد که آسیب هم وارد می‌کند. تبلیغات نادرست و نابجای رسانه‌های بیگانه علیه وضغیت موجود در کشور و حتی علیه وضعیت موجود نوجوانان از ابعاد تاریک فضای مجازی است که با هوشمندی مسئولان و اجرای برنامه‌های مثبت بلندمدت می‌تواند تا حدود زیادی از تبعات آن علیه نسل جوان در امان ماند. به‌هرحال نیاز است در این شرایط دغدغه مندی نسل جدید نسبت به تحولات سیاسی کشور افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.