۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۴٬۵۲۱

هادی رضائی ـ دبیر گروه سیاسی

آگاه: جاده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری باریک و باریک‌تر و گریز از این باریکه نه نیاز به ویراژ دارد و نه لازم است تا پشت خودرویی آخرین سیستم باشی؛ تنها کافی است راه‌بلد جاده باشی و پیچ‌ها را بشناسی و دست‌اندازها را آرام رد کنی. حالا ما خیره به میدان مناظرات برای یافتن یک حرف حساب در قالب گفتمان نامزدها هستیم؛ گفتمانی که باید اقناع‌کننده باشد و مشارکت بیافریند.
پس از گذشت سه مناظره اقتصادی و یک مناظره فرهنگی؛ ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درحالی که کمتر از هشت روز دیگر باید در آزمون آرای مردم قرار گیرند که این مناظرات گاهی ناامیدکننده و گاهی خسته‌کننده می‌نماید. از این حیث که دیدگاه‌ها یا تکرار می‌شوند یا دچار پایان بازند و بی‌نتیجه می‌مانند و نامزدها خواسته یا ناخواسته به سوالات کارشناسان و مردم پاسخ نمی‌دهند و می‌توان گفت که هیچ و هیچ از این مناظره دست مردم را نگرفت.
جان کلام اینکه با وجود شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نامطلوب، انتظار دیگری می‌رفت و حق مطلب این بود که مردم فقط و صرفا یک برنامه نبینند و برنامه بگیرند؛ مگر یک برنامه آن‌هم با این همه پشتوانه علمی و کارشناسی در کشور برای برخی از موضوعات توقع زیادی است که نامزدها، با اعتمادبه‌نفس بالا آن را نادیده گرفته و با سری بلند پا به مناظرات می‌گذارند و دست‌آخر چند تکیه کلام و طعنه به رقیب و تهِ تهش حرف‌های تکراری، نصیب مردم می‌کنند! آقایان؛ ملت به تماشای شما نیامده‌اند!
حال که فرصت تبلیغات همچنان باقی است و دو مناظره نیز تا زمان انتخابات وجود دارد بهتر است که نامزدها از بیان حرف‌های تکراری و از پرداختن به حواشی دوری کنند و با ارائه برنامه‌های درست و اصولی و کارشناسی شده به مردم کمک کنند تا بهتر بتوانند انتخاب کنند و روز ۸ تیرماه با اطلاعات کامل از نامزدها دست به انتخاب اصلح بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.