نشست خبری مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر ۱۴۰۳ با حضور ساسان زارع، دبیر ستاد مردمی مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر و مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران یکشنبه سوم تیر در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

۳۶۰ کیلومتر مهمونی

آگاه: زارع با اشاره به زمان و مکان دقیق برگزاری این رویداد گفت: از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از میدان آزادی تا خیابان دماوند، تقاطع اتوبان امام علی(ع)، ۲۲۰۰موکب مردمی برای خدمات‌رسانی، پذیرایی و اهدای خدمات فرهنگی برپا می‌شود. وی با ارائه آمار مشارکت موکب‌ها در مهمونی غدیر امسال تصریح کرد: تنها در محور برگزاری ۳۰درصد موکب‌ها افزایش داشته‌اند و مجبور شدیم ۲۵۰موکب در محورهای دیگر برپا کنیم، همینطور ۶۰۰موکب در لیست رزرو هستند.
زارع با تقدیر از صداوسیما بیان کرد: از جناب جبلی تشکر می‌کنیم که با تغییر ساعت مناظرات اجازه دادند مردم هم از جشن استفاده کنند و هم مناظرات را ببینند. وی بیان کرد: تا دیشب طبق آمار ثبت‌شده ۳۰۰شهر مهمونی غدیر را برگزار می‌کنند که جمعا با ۳۶۰کیلومتر مهمونی در کشور مواجه هستیم. زارع در ادامه افزود: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که مردم به نیت امیرالمومنین(ع) ۱۱۰دیگ غذا بار می‌گذارند. در آمار از دیگ‌های تبرکی قرار شده است ۱۵هزار دیگ غذای نذری در روز عید غدیر بارگزاری ‌شود. وی با اشاره به برپایی موکب‌های محور مقاومت دراین‌باره بیان کرد: تعدادی موکب از کشورهای محور مقاومت شامل لبنان، یمن، عراق، پاکستان و افغانستان داریم که شهروندان این کشورها در ایران با فرهنگ و غذای سنتی کشورهای خود میزبان مردم تهران هستند. همچنین در پنج کشور برزیل، هند، پاکستان، عراق و لبنان مهمونی کیلومتری به‌واسطه الگوگیری از مهمونی ۱۰کیلومتری ایران برگزار می‌شود.
دبیر سخنگوی مردمی برگزاری مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر گفت: راه‌اندازی ۲۲موکب که از اقوام مختلف هستند برنامه‌ریزی شده است. در چهار استیج محوری پوشش زنده خواهیم داشت که در میدان‌های آزادی، امام‌حسین(ع)، فردوسی و انقلاب قرار دارند. وی درباره سه اتفاق ویژه در مهمونی ۱۰کیلومتری افزود: در ۲۶نقطه نورافشانی ویژه خواهیم داشت، ۱۰۰تیم پروازی برای پرواز سبک و حجم زیادی از بادکنک که آسمان شهر را متفاوت خواهد کرد، داریم و این موضوع جزو اتفاق‌هایی است که امسال برگزار خواهد شد. دبیر سخنگوی مردمی برگزاری مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر اظهار کرد: در حوزه نذرمالی ۶۰هزار تراکنش در جشن تهران داشتیم و دغدغه‌ ما این است که مجموعه‌های مردمی و مردم درگیر خدمت‌رسانی شوند، چون جشن غدیر جشن مردمی است.

پویش اسباب‌بازی تا لقمه میلیونی     
سخنگوی ستاد مردمی برگزاری جشن غدیر گفت: تا این لحظه ۲۲۰۰موکب برای حضور در مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت‌به سال قبل رشد ۳۰درصدی داشته است.
ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی برگزاری جشن غدیر در نشست خبری تشریح برنامه‌های «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته همراهی خوبی را ازسوی مردم شاهد بودیم و ۴۳۴هزار نفر به‌صورت نقدی به ستاد غدیر کمک کردند. وی با بیان اینکه الگوی مهمونی ۱۰کیلومتری پایتخت امسال در استان‌های دیگر کشور هم پیاده می‌شود، افزود: امسال شاهد بین‌المللی شدن این جشن با همراهی پنج کشور هستیم. درواقع فلسفه برپایی این رویداد انتقال نماد نشاط و انسجام اجتماعی است. زارع با اشاره به راه‌اندازی سه پویش مردمی در این جشن گفت: تا این لحظه ۲۲۰۰موکب برای حضور در مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت‌به سال قبل رشد ۳۰درصدی داشته است.
سخنگوی ستاد مردمی برگزاری جشن غدیر با بیان اینکه جشن غدیر حدفاصل میدان آزادی تا میدان امام‌حسین(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: قاعده بر این است که برنامه در روز عید غدیر از ساعت۱۶ تا ۲۳ برپا باشد، این جشن پیاده‌روی نیست، یک تجمع است و به‌طوری فضا طراحی شده که در هر محدوده ۵۰۰متری امکانات فراهم باشد. وی درباره پویش «لقمه میلیونی» گفت: سال قبل در پویش لقمه میلیونی ۷۰۰هزار لقمه داشتیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از یک‌ونیم میلیون لقمه خواهد رسید؛ لقمه‌هایی که مردم به‌صورت غذای پرسی یا لقمه نان و پنیر در خانه تهیه می‌کنند. وی درباره پویش اسباب‌بازی گفت: طبق آمار اولیه حداقل ۳۰هزار کودک در همین ایام در غزه متولد شده‌اند که این پویش به جمع‌آوری اسباب‌بازی برای این کودکان و کودکان مناطق محروم کشور می‌پردازد. پویش دیگر خادمان غدیر هستند، ما سال قبل سه‌هزار خادم اسباب‌بازی در شهربازی‌ها داشتیم، امسال این مسئولیت را به نوجوانان داده‌ایم.
سخنگوی ستاد مردمی «مهمونی غدیر» اظهار کرد: شماره ۳۰۰۰۱۱۵۵ برای ثبت‌نام مواکب و نقش‌آفرینی در روز غدیر و شماره ۳۰۰۰۲۲۲ برای دریافت کمک‌های نقدی در نظر گرفته شده است.
 
خدمات مترو در روز «مهمونی کیلومتری غدیر» رایگان است
 مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: قرار است متروی تهران خدمات ویژه‌ای را با سرعت بیشتر ارائه دهد برای مسافران خدمات مترو در روز مهمونی غدیر رایگان و تا ساعت۲۳ ادامه خواهد داشت.
مصطفی زیبایی‌نژاد در نشست خبری مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر که دیروز، یکشنبه سوم تیر در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، اظهار داشت: پردیس‌های فرهنگی ازسوی مجموعه‌های مختلف در محور برگزاری دین رویداد برپا شده است و همچنین پردیس‌های خدمات سلامت‌محور شامل ۲۲موکب خدمات سلامت را داریم.
وی تصریح کرد: علاوه‌بر شهربازی ۱۰کیلومتری باتوجه‌به جمعیت در نقاط دیگر شهر نیز هم وسایل بازی قرار داده می‌شود. کار فضاسازی شهر تا حدودی انجام شده است و ابرپرچم‌های مربوط به عید غدیر نصب و در طول مسیر کار ریسه‌کشی، چراغانی و نصب پرچم برای هرچه بهتر برگزاری کردن مهمونی انجام شده است. همچنین نورافشانی ویژه در چهار استیج اصلی داریم.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تسهیلات ویژه حمل‌ونقل این مراسم در شهر تهران گفت: اتوبوس‌ها در میادین، مساجد و محله‌ها برای تسهیل رفت‌وآمد و منتقل کردن مردم به مراسم از ساعت۱۵ مستقر هستند و اغلب ناوگان اتوبوسرانی برای این مهمونی تمام‌قد پای کار آمدند. وی بیان داشت: باتوجه‌به محدودیت‌های ترافیکی پلیس راهور نیازمند ون‌هایی بودیم؛ ازاین‌رو ۳۰۰ون تاکسیرانی مستقر در مسیر مردم را از محل محدودیت‌های ترافیکی به محل اصلی برنامه منتقل می‌کند. زیبایی‌نژاد همچنین بیان کرد: قرار است متروی تهران خدمات ویژه‌ای را با سرعت بیشتر ارائه دهد. برای مسافران خدمات مترو در این روز رایگان و تا ساعت۲۳ ادامه خواهد داشت.
مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل شهرداری تهران گفت: ستاد مردمی جشن غدیر برای پشتیبانی از ظرفیت‌های کنش مردمی دور هم جمع شده‌اند. در مجموعه شهرداری برای جشن غدیر محصولات فرهنگی مانند کتابچه‌هایی با موضوع غدیر، ویژه کودکان تولید کرده‌ایم. این کتابچه‌ها با فضای سرگرمی و مسابقه و نقاشی به کودکان اهدا می‌شود.
زیبایی‌نژاد افزود: از دیگر کارهای ویژه مهمونی ۱۰کیلومتری حضور ۱۰گروه نقاله‌خوان روی استیج ویژه است. علاوه‌برآن گروه‌های سرود هم در چهار میدان اصلی، امام‌حسین(ع)، فردوسی، آزادی، انقلاب اجرای برنامه در طول مسیر را دارند. وی در پایان نیز تاکید کرد: کار ما تسهیل و پشتیبانی برای بهتر برگزار شدن این مهمونی است و کار اصلی به دست مردم انجام می‌شود.

برپایی ۱۵هزار دیگ غذا در روز عید غدیر با کمک خیرین در سراسر کشور

عزت‌زمانی از برپایی ۱۵هزار دیگ طعام در سراسر کشور خبر داد و گفت: این اطعام  در ۱۱۰ شهر و برپایی ۱۱۰ دیگ در هر یک از شهرها روی می‌دهد.
حجت‌الاسلام غلامرضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به برنامه‌های ایام غدیر اظهار داشت: یکی از سفارش‌های ویژه و اختصاصی که می‌تواند پیوند اجتماعی در غدیر ایجاد کند و اهل بیت(ع) به آن تاکید کردند مسئله اطعام غدیر است.
وی افزود: اطعام در غدیر به‌صورت مفصل در طول این سال‌ها به‌صورت اطعام خانگی، محلی و هیاتی صورت می‌گرفت.
عزت‌زمانی از برپایی ۱۵هزار دیگ طعام در سراسر کشور خبر داد و گفت: از اقدامات گروه‌های مردمی که امسال به مناسبت عید سعید غدیر در  ۱۱۰ شهر کشور قرار است برگزار شود. برپایی ۱۱۰ دیگ در هر یک از این شهرهاست.  این دیگ‌ها در محیط عمومی برپا خواهد شد تا قابلیت رسانه و تصویر نیز داشته باشد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات در پایان خاطرنشان کرد: این ۱۵هزار دیگ با کمک خیرین و شبکه‌های مردمی در نقاط پررفت‌وآمد برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.