معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع یک‌میلیون و ۶۰۰تن موادغذایی در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

توزیع یک میلیون و ۶۰۰ تن مواد غذایی در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی

آگاه: علیرضا عسگریان، معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با عنوان «دولت مردمی، رفاه اجتماعی و آینده نظام بازنشستگی در ایران» عملکرد سه‌ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در حوزه‌های رفاه اجتماعی و طرح‌های حمایتی ازجمله طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح یسنا و وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را تشریح و تبیین کرد. وی گفت: در دولت سیزدهم به معیشت مردم توجه ویژه‌ای می‌شد و امیدوارم دولت چهاردهم در همین مسیر حرکت کند و آن را ارتقا دهد. مهم‌ترین طرح دولت سیزدهم «کالابرگ الکترونیکی» بود که به واسطه آن شبکه اعتبار شکل گرفت. تا امروز این طرح سه دستور کلی داشته است که یکی از آنها طرح کالابرگ است.
معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: زیرساخت کالابرگ الکترونیکی باید به گونه‌ای بود که می‌توانست این طرح را اجرا کند. در نوبت اول این طرح در یک استان و پس از آن سه استان و درنهایت در گستره کشور اجرا شد. برای این طرح مشوق‌های زیادی در نظر گرفته شد که از ۸۰هزار تومان آغاز و به ۲۲۰هزار تومان رسید. عسگریان ادامه داد: مشوق ۲۲۰هزار تومانی برای «طرح فجرانه» کالابرگ الکترونیکی بهمن‌ماه سال گذشته و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرا شد که از یک دهک درآمدی آغاز شد و به هفت دهک ارتقا پیدا کرد و ۶۱میلیون نفر از جمعیت کشور را پوشش داد. وی افزود: میزان استقبال از طرح فجرانه بیش از ۸۶درصد بود و این استقبال بسیار عجیبی نسبت‌به قبل از طرح بود. سه دهک اول درآمدی جامعه ۹۰درصد از این طرح استقبال کردند که بی‌نظیر بود. این استقبال باعث تقویت سیستم زیرساختی شد و مردم توانستند بدون مشکل خریدهای خود را انجام بدهند؛ البته در ابتدای طرح مشکلاتی وجود داشت که آنها را سه‌روزه رفع کردیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دستاوردهای این طرح باعث شد بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تن موادغذایی در مدت سه ماه جابه‌جا شود و کمبودی را در این خصوص نداشتیم که نشان می‌داد امنیت کشور در حوزه غذایی بسیار بالاست. در سبد غذایی ۱۱قلم کالا ازجمله گوشت منجمد وجود داشت که گوشت گرم به آن اضافه و نیز توزیع شد. عسگریان اعلام کرد: با اجرای «طرح فجرانه» کالابرگ الکترونیکی ۱۵۹میلیون بسته غذایی توزیع شد که یک دستاورد است. وی تصریح کرد: طرح دیگری که اجرا شد، امنیت غذایی کودکان بود و برای مشمولان این طرح در سه دهک اول یک‌میلیون تومان و در دهک‌های بعدی ۶۰۰هزار تومان یارانه تشویقی برای سرپرستان خانوار واریز شد؛ در ابتدا ۱۳۲هزار کودک شناسایی شده بودند، اما امسال ۱۶۷هزار کودک مشمول این طرح هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.