۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵٬۲۰۲

مدیرعامل توانیر گفت: خاموشی برنامه‌ریزی‌شده نخواهیم داشت و در صورت همکاری مردم، امسال تابستان را نیز بدون خاموشی پشت سر خواهیم گذاشت.

منتظر جدول خاموشی نباشید

آگاه: مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: به‌طور متوسط میزان ناترازی برق ۱۰هزار مگاوات تخمین زده می‌شود که به معنای عدم توازن تولید و مصرف است که با جابه‌جایی ساعت اوج مصرف در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت، کشاوری و اداری جبران می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال خاموشی برنامه‌ریزی‌شده خواهیم داشت؟ گفت: اگر منظور خاموشی برنامه‌ریزی‌شده ناشی از کمبود تولید است، باید گفت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که شاهد خاموشی نباشیم، هرچند این موضوع به عملکرد و همکاری مردم وابسته است.
مدیرعامل توانیر افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد همکاری بسیار خوب مردم در کاهش مصرف در بخش‌های مختلف بودیم و شرایط برق پایدار بود؛ به‌گونه‌ای که برق بخش‌های مختلف به‌صورت مطمئن برابر با برنامه‌ریزی‌های تنظیم‌شده تامین شد.
رجبی‌مشهدی درخصوص خاموشی‌های پراکنده در تهران نیز گفت: در تابستان به‌دلیل افزایش مصرف و به‌دلیل اینکه تجهیزات در معرض نور آفتاب و گرما قرار می‌گیرند احتمال خرابی آنها بیشتر است، به همین دلیل امکان وقوع حادثه و خاموشی وجود دارد که همکاران ما به‌سرعت این مسئله را برطرف می‌کنند. وی در پاسخ به این سوال که احتمال انتشار جداول خاموشی برای امسال وجود دارد؟ گفت: برنامه‌ای برای تنظیم جداول خاموشی نداریم و با همکاری مردم به‌صورت پایدار برق تامین می‌شود و مشکلی نخواهد بود، هرچند رشد مصرف در این روزها بسیار بالاست و باید مردم در مدیریت مصرف به‌صورت جدی مشارکت داشته باشند.
مدیرعامل توانیر درخصوص تامین برق صنایع اظهار کرد: صنایع به سه گروه تقسیم شدند، مشترکان صنعتی کوچک هیچ محدودیتی در تامین برق ندارند، برای واحدهایی که در شهرک‌ها هستند برنامه‎ریزی شده که یک روز مشارکت کنند و برای سایر مصارف بزرگ‌تر برنامه‌ریزی با همکاری وزارت صمت تدوین شده که آن را اجرایی می‌کنیم، این روزها به‌دلیل افزایش مصرف لازم است که صنایع همکاری بیشتری داشته باشند و برنامه‌های ابلاغی را اجرایی کنند.
خاموشی‌های گسترده در پایتخت درحالی به چشم می‌خورد که ۱۵اردیبهشت امسال معاون وزیر نیرو گفته بود: باتوجه‌به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت. همایون حائری در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش‌بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: باتوجه‌به تدابیر در نظر گرفته‌شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم. حائری ادامه داد: ان‌شاءالله با تلاش‌های صورت‌گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.