کال جنی یا دره جنیان منطقه‌ای رمزآلود در شهر طبس در استان خراسان جنوبی است؛ دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

سفر به منطقه‌ای اسرارآمیز در دل کویر

آگاه: دره کال جنی از جاهای دیدنی استان خراسان جنوبی است و در ۳۲کیلومتری شمال شهر طبس، در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی در نزدیکی آن قرار دارد. جالب است بدانید که شهر طبس در گذشته بخشی از استان یزد بود اما در تقسیم‌بندی‌ها در استان خراسان جنوبی قرار گرفت.
کال جنی را یکی از عجایب ایران می‌دانند. زمانی که وارد این دره می‌شوید، دنیایی اسرارآمیز و عجیب را می‌بینید که ساعت‌ها شما را از تمام دغدغه‌های دنیای شلوغ و پرهمهمه دور می‌کند و لذت تجربه طبیعتی بکر را به شما پیشنهاد می‌دهد. در سفر به این دنیای افسانه‌ای با دیدنی‌های بسیار جالب و متفاوتی روبه‌رو خواهید شد که امکان ندارد آنها را فراموش کنید؛ از همین رو، می‌توان آن را یکی از بهترین مسیرهای طبیعت‌گردی ایران به شمار آورد. پیمایش دره،
 آب بازی، تماشای طبیعت اطراف و عکاسی از سرگرمی‌هایی است که می‌توان در این مکان انجام داد. بهترین زمان سفر به کال‌جنی طبس از دید بیشتر گردشگران فصل پاییز است؛ البته باید بدانید که جلوه طبیعت در هر فصلی از سال در این منطقه زیباست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.