۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵٬۲۶۲

بازی منچ یکی از بازی‌های صفحه‌ای (بُردگیم) قدیمی و بسیار پرطرفدار در جهان است. این بازی را به‌سادگی و با کمترین امکانات می‌توان بازی کرد و سرگرمی مناسبی برای گذران وقت خانواده‌ها در کنار یکدیگر است.

بازی منچ

آگاه: این بازی می‌تواند ازسوی دو تا چهار نفر اجرا شود. برای این بازی نیاز به صفحه منچ، مُهره‌های رنگی و یک عدد تاس است؛ اما اگر به صفحه منچ دسترسی ندارید، می‌توانید خودتان با یک مقوا صفحه آن را درست کرده و از حبوبات یا هر چیز مُهره‌مانندی به‌عنوان مُهره‌های بازی استفاده کنید.
در این بازی، هر بازیکن درحالی‌که چهار مهره دارد از یک طرف صفحه شروع به تاس ریختن می‌کند. قاعده کلی بازی چنین است که هر کسی باید مهره‌های خود را وارد بازی کند و آن‌ مهره‌ها را به انتهای صفحه رسانده و وارد ستون‌های هم‌رنگ مهره‌های خود کند. برنده بازی بازیکنی است که زودتر از بقیه بتواند هر چهار مهره خود را وارد ستون نهایی کند.
در صفحه بازی برای هر بازیکن نقطه شروعی وجود دارد. یعنی شما وقتی تاس ۶ بیاورید و بتوانید مهره خود را وارد بازی کنید، مهره خود را روی این نقطه شروع قرار می‌دهید. اولا که این نقطه، نقطه امن شما محسوب می‌شود و اگر مهره شما روی آن باشد، مهره رنگ دیگری نمی‌تواند مهره شما را بزند؛ ثانیا اگر شما یک مهره در حال بازی داشته باشید و یک مهره دیگر را نیز با تاس ۶ روی نقطه شروع قرار دهید، تا زمانی که مهره دوم را از این نقطه شروع پیش نبرید نمی‌توانید مهره سومی را وارد بازی کنید، حتی اگر تاس ۶ داشته باشید. در تصویر بالا نقطه شروع هر رنگ مشخص شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.