۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵٬۳۳۵

«مهدی عرب صادق» آگاه سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه، درباره تحلیل خود از ترکیب شورای راهبردی انتخاب اعضای کابینه چهاردهم، گفت: حضور برخی افراد در شورای راهبری امیدبخش است، محمدجواد ظریف ایران را از سقوط توسط تندروها رهانید؛ خانم مولاوردی در این سه سال گذشته که هیچ سمت اجرایی و مسئولیتی نداشت، دلسوزانه امور آب مردم را پیگیر بود و بنده دغدغه او را دیدم که با چه تواضعی دلسوزانه پیگیری می‌کرد و درباره بقیه دوستان هم قطعا و طبعا با شناختی که از دور و نزدیک داریم، امیدوار هستیم که با کمک و مشورت آنها کابینه امیدبخشی تشکیل شود.

رویکرد ائتلاف‌محور جواب می‌دهد

آگاه: وی درعین‌حال افزود: انتقادات به شورای راهبری دولت جدید بهانه‌جویی مغرضانه است و غالب منتقدان کسانی هستند که کابینه دولت قبل را در پستوها شکل دادند، امروز به رویکرد شورامحوری دکتر پزشکیان خرده می‌گیرند، چون لابی‌شان به خطر افتاده است.
این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که یکی از تاکیدات رییس‌جمهوری منتخب و رییس شورای راهبری تشکیل کابینه وحدت ملی و نه ائتلافی است و به نظر شما این کابینه با این رویکرد تشکیل می‌شود؟ تاکید کرد: ائتلاف چیز بدی نیست، وحدت در سطح اجتماع تبلور دارد و در رأس حاکمیت اجتماعی ائتلاف ضروری است، چون دیدگاه‌های اداره کشور نباید متفرق باشد، وحدت سطح حکمرانی پایین‌دستی و تسری حکمرانی در جامعه است و ائتلاف در رأس حاکمیت برای پیشبرد اهداف ملت ضروری است. معتقدم اصولگرایان قربانی تمامیت‌خواهی و بداخلاقی و تندروی شدند و دولت چهاردهم باید از آن‌ها دوری کند چراکه اصولگرایی واقعی به محاق رفته است!

رویکرد ائتلاف‌محور در دولت چهاردهم راه‌حل برون‌رفت از مشکلات است
عرب صادق اظهار کرد: به یاد دارم، در دولت سیزدهم دایره خودی‌ها به‌قدری تنگ شده بود که دولت توان ادامه یافتن در دور دوم را نداشت قبلا هم به این موضوع اشاره کرده بودم ضمن آنکه ائتلاف متفاوت از رویکرد باندی است؛ رویکرد ائتلاف محور و تخصص‌گرا در دولت چهاردهم راه‌حل مهم برون‌رفت از مشکلات است.
وی درباره تذکر اخیر بهزاد نبوی مبنی بر عدم سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از کابینه چهاردهم، گفت: سهم‌خواهی با کمک متفاوت است؛ بنده در زمانی که معاون سیاسی یکی از احزاب سنتی اصولگرا بودم، می‌گفتم که باید زمینه بازگشت اصلاح‌طلبان به حاکمیت تقویت شد تا از تک‌قطبی‌گری و انحصارطلبی و تندروی بدون رقیب دور شویم، دوستان دلخور می‌شدند و اکنون این فرصت برای آنها فراهم شده، از این رو باید به‌صورت جدی به دولت صادق چهاردهم کمک کنند.

دولتِ پزشکیان از «اصولگرا نماها» فاصله بگیرد
این فعال سیاسی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه پیشنهاد شما به رییس شورای راهبری و رییس‌جمهوری منتخب برای ترکیب نهایی کابینه چیست؟ تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که «اصولگرانماها» را از دولت دور کنند، چون آنها با ژست خیرخواهانه می‌آیند، اما به دولت ضربه خواهند زد و این بزرگواران با خودشان هم تعامل ندارند و این موضوع را در انتخابات اخیر به‌وضوح مشاهده کردیم.

ویژگی معاون اول دولت چهاردهم
عرب صادق همچنین درباره انتصاب معاون اول رییس‌جمهوری در دولت چهاردهم، گفت: گزینه‌ای به‌عنوان معاون اول منصوب شود که اقتصاد و انرژی را توأمان بداند و موانع توسعه انرژی در کشور که اقتصاد را به قربانگاه برده، مرتفع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.