۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵٬۶۰۵

طبقه زیرین ساختمان پلاسکو قبل از آنکه در حادثه مهیب فروبریزد، محل رفت‌وآمد علاقه‌مندان به ماهی‌های تزیینی و آکواریوم بود؛ البته این بازار امروز در خیابان نواب، پایین‌تر از میدان جمهوری نیز فعال شده است.

ماهی‌فروشی کنید، البته زنده

آگاه: پرورش ماهی‌های زینتی یکی از کسب‌وکارهایی است که می‌توانید برای درآمدزایی به آن فکر کنید. این روزها با توسعه آپارتمان‌نشینی و استرس‌های زندگی شهری، داشتن آکواریوم در خانه‌ها می‌تواند آرامش خوبی به اهالی بدهد؛ درنتیجه اگر وارد این بازار شوید از بابت فروش ماهی‌ها نیز بازار تضمین‌شده‌ای وجود دارد. 

از کجا شروع کنیم؟
پرورش ماهی زینتی، یکی از مشاغلی است که راه‌اندازی و کسب درآمد از آن به‌آسانی امکان‌پذیر است. فقط باید دانش مختصری دراین‌باره بدانید و به اصول اساسی کار توجه کنید تا در ابعاد کوچک کار خود را راه بیندازید. درصورتی‌که بخواهید در مقیاس بزرگ و تجاری کار کنید، باید حداقل کارگاهی به مساحت ۱۰۰مترمربع داشته باشید.
 تهیه تجهیزاتی نظیر پمپ‌های هوا، تجهیزات کنترل دمایی، سیستم‌های فیلتراسیون آب و از همه مهم‌تر سیستم برق اضطراری را باید در برنامه خود قرار دهید. 
برای آغاز پرورش ماهیان زینتی در منزل می‌توانید کار را در یک فضای ۳۰متری شروع کنید. انواع گونه‌های گلد فیش، گوپی، گورامی، پلاتی و … ماهی‌هایی هستند که در ابتدای مسیر می‌توانید به تولیدشان فکر کنید. 
یکی از ویژگی‌های مهم پرورش ماهی زینتی این است که می‌تواند وابسته به فصول خاصی نباشد، چنانچه شما فضای آکواریوم را به‌صورت کنترل‌شده به فضای زندگی ماهی‌ها در محیط طبیعی نزدیک‌تر کنید، به‌آسانی می‌توانید کنترل تولید مثل در این ماهی‌ها را به دست بگیرید؛ البته در شرایط طبیعی، بهتر است شروع پروژه پرورش ماهی زینتی در زمستان صورت بگیرد، زیرا با آغاز بهار، فصل تخم‌ریزی طبیعی ماهی‌ها نیز آغاز می‌شود.
این نکته را هم بدانید که اگر بخواهید تکثیر ماهی را در تعداد پایین انجام دهید نیازی به مجوز نیست اما درصورتی‌که بخواهید به‌صورت کارگاهی فعالیت کنید باید به سازمان‌های مربوطه مراجعه و مجوز بگیرید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.