جنایت رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران که آشکارا نقض قواعد آمره و حقوق بین‌الملل بود، با واکنش‌های جهانی مواجه شد.

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!

آگاه: روسیه

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
«دیمیتری پسکوف» مقام روسی و سخنگوی کرملین در واکنش به ترور هنیه در تهران گفت: ما شدیدا این حمله را که منجر به ترور آقای هنیه شده، محکوم می‌کنیم. حمله اسرائیل به ایران، علیه تلاش برای بازگرداندن صلح در منطقه بود. همچنین معاون وزیر امور خارجه روسیه میخائیل بوگدانف در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی»، ترور رییس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه را «یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول» توصیف کرد. وی در این خصوص گفت: «بسیار بد است. یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول است که به تشدید بیشتر تنش‌ها منتهی خواهد شد.» بنا به گفته بوگدانف، ترور رییس دفتر سیاسی حماس در تهران، تاثیر «بسیار منفی بر مذاکرات دوحه خواهد گذاشت.»

اتحادیه اروپا

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
« سخنگوی اتحادیه اروپا درجریان گفت‌وگو با تلویزیون العربی درخصوص ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران خاطرنشان کرد: ما گزارش‌ها درباره ترور اسماعیل هنیه در تهران را از نزدیک دنبال می‌کنیم. وی در ادامه افزود: ما اصولا قتل‌های فراقانونی را رد می‌کنیم و آن را مردود تلقی می‌کنیم. سخنگوی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم بالاترین سطح خویشتنداری را به کار گرفته و از تشدید تنش‌ها در منطقه اجتناب کنند.»

چین

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
« «لین جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای در واکنش به ترور هنیه عنوان کرد: ما به این حادثه توجه بیشتری داریم و به‌شدت این ترور را محکوم می‌کنیم. ما عمیقا نگران هستیم که این حادثه منجر به بی‌ثباتی بیشتر اوضاع در منطقه شود.

آمریکا

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
« «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهارات کوتاهی درباره ترور شهید هنیه در تهران گفت: ما گزارش‌های مربوط به ترور هنیه را دیده‌ایم؛ دولت بایدن در مورد حمله به هنیه هشدار قبلی دریافت نکرد و نقشی در آن نداشت.

آلمان

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
« سخنگوی وزارت خارجه آلمان بدون محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در ترور رییس دفتر سیاسی حماس، خواستار کاهش فوری تنش‌ها در منطقه شد. «سباستین فیشر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در موضع‌‎گیری جانبدارانه، گفت: در حال حاضر باید خونسرد باشیم و هر کاری که ممکن است برای کاهش تنش انجام دهیم و شانس توافق بر سر اسرا و آتش‌بس در غزه نباید از بین برود. این مقام آلمانی، در کنفرانس مطبوعاتی در برلین افزود: درحال‌حاضر به تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر برای تضمین آتش‌بس برای مردم غزه و آزادی اسیران اسرائیلی نیاز است.

قطر

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
« محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست ‌وزیر و وزیر خارجه قطر درخصوص ترور هنیه گفت: ترورها و تشدید تنش این سوال را ایجاد می‌کند که چگونه مذاکراتی انجام می‌شود که طرفی در آن کسی را که با آن مذاکره می‌کند، می‌کشد. صلح منطقه‌ای و بین‌المللی شرکای جدی و موضعی علیه بی‌توجهی و نادیده گرفتن جان مردم می‌طلبد.

استرالیا

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
« وزیر دفاع استرالیا در مورد خطرات «عمیق» تشدید بیشتر تنش در غرب آسیا پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در خاک ایران، هشدار داد. «ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا گفت: ترور اسماعیل هنیه در تهران، لحظه‌ای از خطر عمیق را برای منطقه‌ای ایجاد کرده که همین الان هم تحت‌تاثیر بحران قرار دارد. وزیر دفاع استرالیا همچنین به احساس خطر جدیدی که پس از ترور هنیه منعکس شده، اشاره کرد که می‌تواند باعث واکنش نظامی در سراسر منطقه شود و مذاکرات مربوط به آتش‌بس را تحت‌الشعاع قرار دهد.  وی افزود: فکر می‌کنم که ما باید به آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد، نگاهی بیندازیم. همگی ما خواستار پایان فاجعه در منطقه هستیم. ما قطعا می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که شاهد تشدید تنش اوضاع در خاورمیانه نباشیم، زیرا عواقب آن عمیق خواهد بود.

عراق، مصر، پاکستان، عمان 

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!       آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!   آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!


« دولت عراق با صدور بیانیه‌ای ترور شهید اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس را تجاوزی خطرناک و تهدیدی برای امنیت منطقه برشمرد. در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده است که اقدامات لازم برای توقف تجاوز به تمامیت ارضی را در دستورکار خود قرار دهد. وزارت خارجه مصر نیز سیاست تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی طی دو روز گذشته را محکوم کرده و نسبت به سرانجام شوم سیاست ترور و نقض تمامیت ارضی کشورها هشدار داد. در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که تنش‌آفرینی خطرناک می‌تواند درگیری‌ها در منطقه را شعله‌ور کرده و عواقب امنیتی وخیمی برای منطقه داشته باشد. وزارت خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای ترور شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد. در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: ما ماجراجویی‌های روزافزون رژیم صهیونیستی در منطقه را با نگرانی عمیقی دنبال می‌کنیم. وزارت خارجه سلطان‌نشین عمان نیز با صدور بیانیه‌ای ترور رییس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد.

لبنان

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
« «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: به‌شدت ترور رییس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این اقدام یک حرکت خطرناک به شمار می‌رود. از جهانیان که شاهد جنایات تل‌آویو هستند می‌خواهیم این رژیم را به آتش‌بس و پایبندی به قوانین بین‌المللی مجبور کنند.

ترکیه

آمریکا، پدر تروریست‌های جهان، ترور «هنیه» را گردن نمی‌گیرد!
« رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه در پیام خود ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس را خائنانه توصیف و تاکید کرد که آن را به‌طور جدی محکوم می‌کند. اردوغان ادامه داد: این ترور اقدامی نفرت‌انگیز با هدف برهم زدن آرمان فلسطین، مقاومت شکوهمند غزه و مبارزه عادلانه برادران فلسطینی ما، تضعیف روحیه فلسطینی‌ها و ارعاب آنهاست. او تصریح کرد: هدف از ترور برادرم اسماعیل هنیه، همان هدف حملات فجیعی است که در گذشته علیه شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی غزه انجام شد اما وحشی‌گری صهیونیستی نمی‌تواند به اهداف خود، همان‌طور که تاکنون نیز نتوانسته است، دست یابد. وزارت خارجه ترکیه در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، انجام این ترور را ناشی از عملیات بزدلانه تروریستی در تهران دانست و آن را محکوم کرد. این بیانیه تاکید کرد که انجام این ترور بار دیگر نشان داد که کابینه نتانیاهو هیچ انگیزه‌ای برای رسیدن به سازش ندارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.