زوال رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است؛ این گزاره‌ای است که به‌ویژه پس از عملیات غرورآفرین و موفقیت‌آمیز طوفان‌الاقصیِ محور مقاومت در ۱۵مهر سال گذشته، بیش از پیش نمایان شده است.

فردای اسقاطِ اسقاطیل

آگاه: رهبر انقلاب، ۹سال پیش در روز ۱۸شهریورماه ۱۳۹۴ در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، در سخنانی مهم خطاب به صهیونیست‌‎ها که از نتایج مذاکرات هسته‌ای آن دوره ابراز خرسندی کرده بودند، تاکید کردند: برخی صهیونیست‌ها گفته‌اند باتوجه‌به نتایج مذاکرات هسته‌ای، ۲۵سال از دغدغه ایران آسوده شده‌ایم اما ما به آنها می‌گوییم شما ۲۵سال آینده را، اصولا نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.
شیخ احمد یاسین، از بنیانگذاران جنبش مقاومت حماس نیز بر نابودی رژیم صهیونیستی تا سال۲۰۲۷ تاکید داشت؛ وی بر این باور بود که ملت فلسطین توان خود را باز خواهد یافت و نیروهای مقاومت دیگر در پی گدایی صلح با رژیم صهیونیستی نخواهند رفت، بلکه در پی جنگی خواهند بود، که آزادی فلسطین در آن رقم بخورد؛ او همواره تاکید داشت، رژیم صهیونیستی رفتنی است. بنیانگذار حماس در گفتگویی زوال رژیم صهیونیستی را پیش‌بینی کرده بود، شیخ احمد در آن گفت‌وگو تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بر ظلم و غصب زمین دیگران پایه‌گذاری شده، براساس معتقدات ما چنین رژیم‌هایی ماندگار نیستند، من تاکید می‌کنم اسرائیل در سال ۲۰۲۷ وجود نخواهد داشت. 
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا و از حامیان پروپاقرص رژیم صهیونیستی نیز در نشست خبری اخیر خود در ایالت نیوجرسی با اشاره به نفرت جهانی از اسرائیل و جنگ این رژیم در سه جبهه درباره فروپاشی آن هشدار داد و گفت: اسرائیل از بین خواهد رفت. یک یا دو سال پیش فکر نمی‌کردم این جمله را بگویم. اسرائیل قادر نخواهد بود در سه جبهه بجنگد. وضعیت بسیار شکننده است. اسرائیل به اندازه کافی نیروی نظامی ندارد و میلیون‌ها نفر طرفدار طرف مقابل‌اند.

نفرین دهه هشتم
ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل نیز پیش‌بینی کرده که این رژیم هشتادمین سالگرد تاسیس خود را نخواهد دید و در دهه هشتم از عمر خود دچار فروپاشی تدریجی خواهد شد. باراک که یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های رژیم صهیونیستی است در مقاله‌ای که دو سال پیش در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارنوت» به چاپ رساند بر اساس یک مقوله قدیمی توراتی تاکید کرد که در طول تاریخ، حکومت‌های اسرائیل هرگز بیش از ۸۰سال دوام نداشته و سقوط کرده‌اند.
صهیونیست‌ها تا پیش از عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، به قدرت نظامی و بازدارندگی نظامی خود می‌نازیدند و معتقد بودند به‌واسطه این قدرت و بازدارندگی نظامی، نفرین دهه هشتاد که ویژه دولت‌های پیشین یهودی بود، شامل حال آنها نمی‌شود؛ اما عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، شکنندگی نظامی صهیونیست‌ها را بیش از پیش عیان کرد. بامداد ۲۶ فروردین سال جاری بود که در قالب عملیات وعده صادق، سیل موشک‌ها و پهپادهای سپاه اسلام، قلب اراضی اشغالی را درهم دریدند و نقاط استراتژیک متعلق به صهیونیست‌ها ازجمله پایگاه هوایی «نواتیم» و «رامون» در صحرای نقب و مرکز رصد «شِلاخیم» در کوه‌های «جَبَلُ‌الشیخ» در بلندی‌های جولان را با خاک یکسان کردند. پایگاه صهیونیستی والا، درخصوص عملیات وعده صادق ایران در تنبیه رژیم‌صهیونیستی نوشت: اسرائیل ۱۴آوریل (تاریخ عملیات وعده صادق) در معرض اهانت و تحقیر علنی سنگین و بی‌سابقه قرار گرفت و بازدارندگی نظامی و امنیتی اسرائیل به‌طور کامل شکسته شد.

شکاف‌های عمیق در داخل اراضی اشغالی
اما علاوه بر شکسته شدن کامل بازدارندگی نظامی صهیونیست‌ها طی یک سال اخیر، مولفه‌های زیاد دیگری در ساختار داخلی صهیونیست‌ها وجود دارد که به‌صورت خزنده و موریانه‌ای این رژیم را دچار فروپاشی تدریجی خواهند کرد. رژیم اشغالگر صهیونیستی با جمعیتی حدود پنج‌میلیون نفر یکی از جوامع شکننده و غیرمنسجم است که تا پیش از طوفان‌الاقصی و وعده صادق، دو مولفه امنیت و رفاه موجب شده بود تا این جمعیت به‌صورتی مصلحتی اما جزیره‌ای در کنار هم قرار گیرند، اما حالا اوضاع فرق کرده و دیگر نه امنیتی برای صهیونیست‌های اشغالگر مانده است و نه رفاهی؛ بنابراین طبیعی است که شکاف‌ها اجتماعی و اعتقادی در جامعه نامشروع و نامنسجم اسرائیل به اوج خود برسد. قابل ذکر است که از جمعیت پنج‌میلیون نفری ساکن در اراضی اشغالی، حدود یک‌ونیم ملیون نفر را فلسطینیان موسوم به ۱۹۴۸ که تابعیت رژیم اسرائیل را پذیرفته‌اند تشکیل می‌دهند که این یک تهدید جدی برای ساختار اجتماعی  رژیم اسرائیل تلقی می‌شود. علاوه‌بر آن، از سه‌ونیم میلیون یهودی مهاجر دیگر که از ۱۰۰کشور مختلف جهان به اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند، ۱۵هزارتن را یهودیان «فالاشه» تشکیل می‌دهند که به‌خاطر رنگ پوست، همواره مورد تحقیر قرار می‌گیرند. یهودیان فالاشه طی ۵۰سال اخیر از اتیوپی به اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند اما با گذشت نیم‌قرن نتوانستند هویت یهودی خود را حفظ کنند و بارها به دلیل احساس تحقیر سر به شورش برداشته‌اند. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که مساحت جغرافیایی اراضی اشغالی۱۹۴۸ از ۲۱هزار کیلومترمربع تجاوز نمی‌کند و این مساحت کم با جمعیتی فشرده، ضریب آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد.
عملیات غرورانگیز هفتم اکتبر حماس علیه اشغالگران، صهیونیست‌ها را در زمانی هدف قرار داد که آنها پیشاپیش با ناپایداری داخلی فراوانی روبه‌رو بودند. سامانه انتخاباتی اسرائیل در دهه‌های اخیر به ورود احزاب سیاسی حاشیه‌ای و افراطی‌تر به کنست (پارلمان صهیونیست‌ها) منجر شده است. از سال ۱۹۹۶، ۱۱دولت مختلف صهیونیستی روی کار آمده‌اند، یعنی به‌طور متوسط هر دو و نیم سال یک دولت جدید عنان کار را در دست گرفته است؛ نکته قابل‌توجه آنکه ۶تای این دولت‌ها توسط نخست‌وزیر کنونی، بنیامین نتانیاهو، هدایت شده‌اند. همچنین بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، صهیونیست‌ها مجبور به برگزاری پنج انتخابات عمومی شدند. پس از آخرین انتخابات در نوامبر ۲۰۲۲، نتانیاهو با حمایت احزاب و رهبران جناح راست افراطی، دولتی تشکیل داد که به‌واسطه آن نیروهای سیاسی حاشیه‌ای و افراطی به قدرت رسیدند.
بنابراین اسرائیل در مسیری قرار گرفته که در داخل نیز به‌طور فزاینده‌ای غیردموکراتیک، خشونت‌آمیز و مخرب شده است. پیش از طوفان‌الاقصی اصلاحات قضایی پیشنهادی نتانیاهو، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر اراضی اشغالی به راه انداخت و نشان داد که جامعه نامشروع و نامنسجم صهیونیستی به‌شدت چندپاره شده است. معترضان به لایحه اصلاحات قضایی در اراضی اشغالی شهرها را فلج کردند و نیروهای ذخیره نظامی تهدید کردند که در صورت تصویب لایحه، در ارتش خدمت نخواهند کرد و سرمایه‌گذاران اشاره کردند که پول خود را از اراضی اشغالی خارج خواهند کرد. با این همه، نسخه‌ای از این لایحه در ژوئیه ۲۰۲۳ در کنست تصویب شد اما توسط دیوان عالی لغو شد. درحال‌حاضر نیز ائتلاف حاکم در تلاش است تا برخی عناصر اصلاحات قضایی را حتی درحالی‌که جنگ در غزه ادامه دارد، احیا کند.

صهیونیست‌ها، درندگانی انسان‌نما
بنابراین با عنایت به جمیع شرایط ازجمله شکسته شدن کامل بازدارندگی نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها و همچنین گسل‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه صهیونیستی و طبق سایر مستندات و ادله موجود، زوال و اضمحلال رژیم صهیونیستی قطعی است؛ اما آینده منطقه ما و جهان بدون وجود ننگین رژیم اشغالگر قدس چگونه خواهد بود؟
قطعا در فردای اسقاط اسقاطیل، خبری از کودک‌کشی و نسل‌کشی در سرزمین فلسطین نخواهد بود؛ در فردای چنین روز مبارکی هیچ پدری که برای گرفتن شناسنامه نوزادانش به ثبت احوال مراجعه کرده، درجا با خبر بمباران منزلش و شهادت نوزادانش مواجه نمی‌شود؛ در فردای نابودی صهیونیست‌ها، خبر زنده زنده آتش زدن هیچ کودکی مخابره نمی‌‎شود؛ خبر بریدن و ذبح سر شیرخوارگان، دنیا را تکان نمی‌دهد؛ مردم در کمال آرامش به مسجدالاقصی می‌روند؛ کودکان کشته نمی‌شوند؛ خانه‌ها خراب نمی‌شوند؛ دانشمندان ترور نمی‌شوند. در نبود رژیم صهیونیستی، صلح محقق می‌شود. فراموش نکنیم که صهیونیست‌ها طی فقط ۳۱۵روز در غزه، بیش از ۵۰هزار انسان را کشته‌اند که حدود ۱۷هزار نفر از این کشته‌ها را کودکان و نوزادان تشکیل می‌دهند. تاریخ بشر کمتر جنایتکارانی همچون صهیونیست‌ها را در خاطره خود ثبت و ضبط کرده است.
صهیونیست‌ها درندگانی انسان‌نما هستند که به شیرخوارگان و بیماران بستری در بیمارستان نیز رحم نمی‌کنند؛ طی این ۱۰ماه در غزه تمام بیمارستان‌ها مورد حمله وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفتند؛ جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان‌های «شفا» و «المعمدانی» قابل وصف نیست. در فروردین‌ماه سال جاری، وقتی صهیونیست‌ها بیمارستان شفا غزه را به همراه بیمارانش بمباران کردند، در اقدامی شنیع که حتی از درندگان و حیوانات وحشی نیز سر نمی‌زند، خانواده‌های کشته‌شدگان بیمارستان را نیز که در بیرون از زندان تجمع کرده بودند، به آتش کشیدند. قابل ذکر است که وزن بمب‌هایی که صهیونیست‌ها تاکنون طی ۱۰ماه اخیر روی سر مردم غزه ریخته‌اند ۸۵هزار تن است و این در حالی است که ‏وزن بمب‌هایی که آلمان، انگلیس و آمریکا در جنگ جهانی دوم بر سر یکدیگر ریختند بالغ بر ۳۹هزار تن بود؛ به عبارت دیگر، ‏صهیونیست‌ها حدود دو برابر جنگ جهانی دوم روی غزه که مساحتی معادل یک‌پنجم شهری در اروپا دارد بمب ریخته‌اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.