۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶٬۳۳۸

راهپیمایی روی روان زائران اربعین

رضا ظریفی ـ دبیر تحریریه

ماجرای برگشت زائران اربعین از کربلا و نجف اشرف هر سال روایت‌های بدیعی دارد.

آگاه: اگرچه در سال‌های اخیر تلاش شده تا در مبادی ورودی به کشور تسهیلات بیشتری برای مسافران زمینی فراهم شود تا زائران دچار مشکل نشوند و الحق که دستاوردهای خوبی هم به دست آمده است اما در زمینه پروازهای ورودی از نجف اشرف همچنان مشکلاتی به وجود می‌آید که برای زائران دردسرهای زیادی درست می‌کند. نمونه اخیر این مورد مربوط به پرواز شماره ۳۰۴۰ هواپیمای زاگرس در ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح روز دوشنبه ۵شهریورماه بود که موجب گلایه‌مندی مسافران را به وجود آورد. 
مسافرانی که بلیت این پرواز را تهیه کرده بودند با توجه به تعداد زیاد پروازها از مبدا نجف معمولا خود را در ساعت۴ بامداد به فرودگاه نجف رسانده بودند تا بعد از پشت سرگذاشتن تشریفات دشوار این فرودگاه، وارد پایانه مسافری شوند؛ مسافرانی که خسته از پیاده‌روی اربعین و حضور در حرم‌های مطهر بودند، بعد از دریافت کارت پرواز تا ساعت ۷ صبح منتظر اعلام فرودگاه برای سوارشدن به هواپیما بودند، درصورتی‌که مسافران دو پرواز دیگر خط هوایی زاگرس همچنان منتظر اعلام مسئولان فرودگاه بودند. باوجوداین حدود ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح و حدود یکساعت و نیم بعد از زمان مقرر پرواز، پیامکی مبنی بر تاخیر ۶ساعته پرواز شماره ۳۰۴۰ و انجام آن در ساعت۱۳ برای مسافران ارسال شد. همین امر موجبات ناراحتی زائران را فراهم کرد که برخی از آنها چهره‌های شناخته‌شده مداحی یا رسانه‌ای کشور بودند و البته نماینده این خط هوایی ایرانی نیز در سالن رویت نمی‌شد تا پاسخگوی مشکلات زائران باشد. این اتفاق در شرایطی روی می‌داد که دیگر خطوط هوایی ایرانی، مسافران خود را سر ساعت مقرر پذیرش می‌کردند و حتی برخی از این پروازها با تکمیل مسافران خود زودتر از ساعت اعلام‌شده نیز فرودگاه نجف اشرف را ترک کردند. 
بعد از اعتراض مسافران پرواز خط هوایی زاگرس و رسانه‌ای شدن این موضوع، بعد از دقایقی پیامک دوم مبنی بر اینکه پرواز یادشده ساعت ۱۱ صبح (با دو ساعت کاهش) انجام خواهد شد، به گوشی همراه مسافران رسید. همچنین بسته ساده پذیرایی نیز بین مسافران این پرواز توزیع شد. 
اما گلایه و ناراحتی مسافران حتی در هواپیما نیز به کادر پروازی منتقل شد اگرچه آنها  نقشی در تاخیر به‌وجودآمده نداشتند اما نکته مهم از بابت یادآوری این است که چرا خطوط هوایی داخلی در زمان انجام پروازهای اربعین که از تراکم برخوردار است و مسافران نیز خستگی سفر را بر تن دارند، برنامه‌ریزی منظمی انجام نمی‌دهند که حتی در صورت نقص فنی هواپیما، مورد جایگزینی وجود داشته باشد تا مسافران و نیز کادر پروازی دچار مشکل و ناراحتی نشوند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.