نیروهای انصارالله یمن در جدیدترین عملیات خود، مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی را با موشک بالستیک هدف قرار دادند.

صبحانه یمنی در لانه موش

آگاه: صبح روز یکشنبه، صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی روز سخت دیگری را آغاز کردند و با صدای مهیب از خواب بیدار شدند. پس از مدت کوتاهی مشخص شد که این صدا ناشی از برخورد یک موشک زمین به زمین بود که از یمن شلیک شده و از مناطق شرق وارد سرزمین‌های اشغالی شده است. این موشک بالستیک زمین به زمین یمنی قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داد.
ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حمله به ناتوانی خود در رهگیری و هدف قراردادن این موشک اذعان کرد و از برخورد آن به تل‌آویو خبر داد. بنابر اعلام کانال ۱۲تلویزیون رژیم صهیونیستی این موشک که از یمن پرتاب شد به منطقه‌ای در نزدیکی یک فرودگاه در تل‌آویو اصابت کرد. برخی منابع اعلام کردند موشک پرتاب‌شده از یمن، موشک بالستیک حاطم۲ بوده که از موشک‌های پیشرفته نیروهای مسلح یمن محسوب می‌شود.
به دنبال اصابت این موشک بالستیک دوربرد یمنی به قلب اراضی اشغالی صهیونیست‌ها به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند. همچنین تیم‌های آتش‌نشانی، خود را به محل اصابت موشک یمنی در تل‌آویو رساندند تا آتش ناشی از این حمله را خاموش کنند. طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی به دنبال اصابت این موشک بالستیک دوربرد یمنی به قلب اراضی اشغالی بیش از دومیلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فرار دومیلیون و ۳۶۵هزار صهیونیست به سمت پناهگاه‌های موجود در اراضی اشغالی طی صبح روز یکشنبه خبر دادند.
انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای اشاره کرد که مسئله تمام نشده، بلکه تازه یک جنگ همه‌جانبه آغاز شده است. یمن به یک هدف بسنده نخواهد کرد و به دشمن وعده می‌دهد که «تل‌آویو» در امان نیست و صهیونیست‌ها باید این تهدید را جدی بگیرند. 
حزام‌الاسد، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در واکنش به این حمله گفت: چه در پناهگاه‌های زیر زمین باشید یا خارج از آن، باید بعدازظهر امروز به‌دقت گوش دهید که رهبر انصارالله که حقیقت را می‌گوید و با صداقت عمل می‌کند، چه خواهد گفت. نصرالدین عامر، از رهبران انصارالله نیز گفت: موشک بالستیک شلیک‌شده به قلب اراضی اشغالی موضع خاصی را هدف قرار داده است و ما یک بانک اهداف مهم و استراتژیک داریم.
رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که حملات یمن به اراضی اشغالی به پایان نرسیده و این کشور، تل‌آویو را به غافلگیری‌ها و نه یک غافلگیری تهدید کرده است. در گزارش رسانه‌های صهیونیستی آمده است، تعداد زیادی موشک به‌سمت این موشک یمنی شلیک شد اما آنها نتوانستند آن را رهگیری کنند. شبکه ۱۲تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: ارتش اسرائیل در خصوص شکست اطلاعاتی درباره شلیک این موشک که به مرکز اسرائیل اصابت کرد تحقیق می‌کند، چراکه این موشک مسافت زیادی را از سمت یمن پیموده و شناسایی نشد.

پیمودن ۲۱۰۰ کیلومتر و عبور از لایه‌های مختلف پدافندی
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به پیمودن مسافت دوهزارکیلومتری موشک بالستیک یمن برای رسیدن به تل‌آویو اشاره کرد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که موشک بالستیک یمن مسافت دوهزار کیلومتری از این کشور تا قلب اراضی اشغالی را در مدت ۱۵دقیقه پیموده است. صهیونیست‌ها اذعان کردند که یمن برای چندمین بار موفق شد به سیستم‌های دفاعی رژیم صهیونیستی نفوذ کند. رادیو رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این نخستین‌باری نیست که یمن موفق می‌شود به سیستم‌های دفاعی این رژیم نفوذ کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نیروی هوایی ارتش این رژیم به شکست در برابر رهگیری موشک یمن اذعان کردند.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات روز یکشنبه علیه تل‌آویو با موشک بالستیک فراصوتی جدید انجام شد، این موشک به هدف خود رسید و سامانه‌های دفاعی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.
وی تاکید کرد: این موشک در مدت‌زمان ۱۱دقیقه و ۳۰ثانیه، مسافت دوهزار و ۴۰کیلومتری را طی کرد که این امر منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد، بیش از دومیلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند و این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ دشمن صهیونیستی رخ می‌دهد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این عملیات در چارچوب مرحله پنجم و در نتیجه تلاش گسترده بخش موشکی نیروهای مسلح یمن در گسترش فناوری موشکی انجام شد تا بتوانیم با چالش‌های نبرد با دشمن صهیونیستی مقابله و از تمام موانع و سامانه‌های دفاعی آمریکا و اسرائیل در دریا و خشکی عبور کنیم و اهداف خود را هدف قرار دهیم.
سریع ادامه داد: موانع جغرافیایی، تجاوزهای آمریکا و انگلیس و سامانه‌های جاسوسی باعث نخواهد شد که یمن وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود در دفاع از ملت فلسطین را انجام ندهد. در آستانه اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، دشمن صهیونیستی منتظر ضربه‌ها و عملیات منحصربه‌فرد بیشتر در آینده باشد. 
اما اگرچه حمله صبح روز یکشنبه، یمن به تل‌آویو با تلفات قابل‌توجهی برای صهیونیست‌ها همراه بوده که مانند همیشه با سانسور آنها مواجه می‌شود اما مهم‌تر از تعداد تلافات و حتی محل اصابت، رسیدن موشک یمنی‌ها به تل‌آویو (با فاصله بیش از ۲۰۰۰کیلومتر) و ناتوانی در کشف و رهگیری آن با پدافند موشکی در داخل اراضی اشغالی توسط صهیونیست‌ها و همچنین متحدان‌شان است؛ این یعنی عملا هیچ نقطه و منطقه امنی در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد! حداقل فاصله یمن تا تل‌آویو، ۲۱۰۰کیلومتر است؛ یعنی موشک یمنی با موفقیت این ۲۱۰۰کیلومتر را پیموده و از تمامی لایه‌های پدافندی صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها نیز عبور کرده و با موفقیت به هدف خورده است. 
شگفتی‌های یمنی
روز شنبه نیز سرلشکر العاطفی، وزیر دفاع یمن به ائتلاف آمریکا، انگلیس و «اسرائیل» هشدار داده بود که کابوس یمن در راه است و روزهای آینده آبستن شگفتی‌های غیرقابل‌پیش‌بینی برای دشمنان خواهد بود. وزیر دفاع دولت یمن در سخنانی به ائتلاف آمریکا، انگلیس و «اسرائیل» هشدار داد که پاسخ ما به دشمنان؛ یعنی آمریکا، انگلیس و «اسرائیل» به کابوسی مبدل خواهد شد که امنیت آنها را با خطر مواجه کند. آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱دی‌ماه سال گذشته در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا را که عازم سرزمین‌های اشغالی بود در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را ادامه خواهند داد. نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

عصبانیت بی بی از حمله موشکی یمن به تل‌آویو
بعد از شکست سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی در مقابل موشک بالستیک یمنی و افزایش انتقادها از عملکرد سامانه‌گنبد آهنین نخست وزیر رژیم تلاش کردبا سخنانی تند و تهدید یمنی ها کمی از این فشارها بکاهد.  در واکنش به حمله موشکی منحصربه‌فرد نیروهای مسلح یمن به تل‌آویو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که انصارالله یمن بهای سنگینی خواهد داد.  بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله صبح دیروز نیروهای مسلح یمن به تل‌آویو گفت: حوثی‌ها(انصارالله یمن) بدانند که بهای سنگینی بابت هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به ما پرداخت خواهند کرد. نتانیاهو در بخش دیگری گفت وضعیت کنونی شمال اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی) اینگونه نخواهد ماند و برای بازگرداندن صهیونیست‌های ساکن این منطقه به خانه‌هایشان هرکاری لازم باشد انجام خواهند داد و به کمتر از این امر راضی نخواهند شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد: ما در چند جبهه متعدد در حال جنگ با «محور شرارات ایران» هستیم؛ محوری که به دنبال نابودی ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.